bccrew Geplaatst: gisteren om 19:24 Geplaatst: gisteren om 19:24 @Sprietje Ik was ook es aan het kijken naar die triple lnb's voor 80cm schotels. Ik heb zelf een 64cm schotel. Werkt zo'n Opticum LNB altijd? Ook al ist ie bedoeld voor andere sats en een grotere schotel? Ik heb nu een triple lnb quad maar ik vrees dat ie defect is
Sprietje Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Er bestaat geen triple-lnb voor een schotel van 80cm. Je kunt de triple-lnb voor een schotel van 60cm wel gebruiken voor een schotel van 70x78cm, een Triax 78 of het nieuwe type een Triax 80 wat een schotel van 70x78cm is.
bccrew Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden @Sprietje Ik denk dat u mijn vraag verkeerd begrijpt Ik heb het over een triple LNB die bedoelt is voor andere satellieten. Is het een garantie dat deze ook zal werken op een 60cm schotel voor Astra 1, 2 en 3?
Sprietje Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden (aangepast) Die lnb is bedoeld voor een schotel van 85cm breed. Omdat de satellieten 13-16-19 dichter bij elkaar staan dan de 19-23-28 maar bedoeld is voor een grotere schotel, staan de koppen op precies dezelfde afstand als de triple-lnb voor de 19-23-28. Het enigste verschil is dat bij een 19-23-28 lnb de antenne's gedraaid staan voor een optimale skew van de Astra-satellieten. De antenne's in de triple-lnb voor 13-16-19 staan veel minder gedraaid omdat die Eutelsat-satellieten geen pre-skew hebben van 7,5 graden, zie afbeelding. Je kunt die 13-16-19 lnb wel gebruiken maar door de iets verkeerde skew van de antennes zal de ontvangst iets minder zijn. Ik geef de voorkeur aan de originele Canal Digitaal triple-lnb. Voor €20,- kun je niet sukkelen. 11 uren geleden aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen