Ga naar inhoud


Triple LNB quad ‘nooit’ meer leverbaar?


John van Dreumel

Aanbevolen berichten


Houd er rekening mee dat de diseqc-volgorde bij een Inverto = Canal Digitaal triple-lnb anders is dan bij een Premium X triple-lnb.
Bij Inverto is de volgorde:
Astra 19,2 = #1 of A
Astra 23,5 = #2 of B
Astra 28,2 = #3 of C

 

Bij een Premium X is de volgorde:
13e    of 19,2 = #2 of B
16e    of 23,5 = #1 of A
19,2e of 28,2 = #3 of C

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem binnen gekregen, met een beetje mazzel dat ik volgend weekend aan de slag ga en de LNB ga vervangen. Ik merk dat ik maar erg weinig regenreserve heb hier dus ik wil meteen van de gelegenheid gebruik maken de schotel opnieuw uit te richten. Deze is 12 jaar geleden snel snel door een satellietshop via CD opgehangen en uitgericht.

 

Is het nog aan te bevelen om ook meteen een nieuwe schotel aan te schaffen met deze Opticum LNB @Sprietje?

 

Is er ergens een lijstje met zenders waar ik het beste op kan afstemmen om het zo goed mogelijk uitgericht te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, als er verder niets aan je schotel mankeert  zou ik hem niet vervangen. Het is dacht ik een Triax 64.
Om op de Astra 23,5 te richten zou ik transponder 11934V nemen met de zenders Comedy Central en Spike op resp. positie 17 en 20. Die zijn het zwakste door de hogere fec. van 3/4.

 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer hartelijk dank @Sprietje. En welke zenders voor de 19,2 en 28,2? Of is dat gewoon een kwestie van draaien aan de LNB tot ik op die twee posities een goede ontvangst heb? Sorry voor de stortvloed aan vragen.

 

En een wat algemenere vraag: hoe weet jij precies welke transponder waar zit en waarom dat het beste werkt om daarop uit te richten? Is er ergens een soort wiki die ik door kan nemen? Ik vind het namelijk ontzettend interessant, ook vind ik altijd mooi om te zien hoe je dat allemaal uitrekent voor eenieder die het jou vraagt :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Inverto heeft een nieuwe triple-lnb single uitgebracht die nog compacter is dan de vorige. Had de vorige een afgeronde ruitvormige kap, nu is de kap aan de voorzijde ovaal en is de behuizing aan de achterzijde minder hoog.
Officieel is de triple-lnb voor de ontvangst van de 13-16 en 19,2 satelliet op een schotel van 85x95cm maar is net zo goed te gebruiken voor de ontvangst van de 19,2 - 23,5 en 28,2 op een schotel van 60x65cm en 70x78cm spiegelmaat.
Hij lijkt op de Opticum triple monoblock single maar is toch iets anders.

 

 

Inverto triple-lnb nieuw-.png

Inverto triple-lnb single nieuw.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
5 minuten geleden, Mojo zei:

[taalpurist aan]

Maar je zegt dat er nooit geen klachten zijn😉

[taalpurist uit]

 

Oke, even wat duidelijker dan .. Als je suggereert dat het een: "klote ding" is, dan kun en mag je aannemen dat er klachten zijn over die triple lnb. Als er vermeld wordt op de gegeven reactie: "verre van dat" kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat er 'GEEN' klachten over de genoemde lnb zijn 😉

 

PS: de door jou geplaatste aanhulpuntjes van 'taalpurist' kun je wel achterwegen laten, aangezien je het anders wel gesnapt had van de door mij geplaatste opmerking 🙂

 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...