Ga naar inhoud


Triple LNB quad ‘nooit’ meer leverbaar?


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Her en der kom je, als je op zoek bent naar de triple lnb quad van Inverto / M7, de opmerking tegen ‘niet leverbaar’. Weet iemand de echte reden waarom deze, althans volgens een reactie van M7, nooit meer op de markt komt? De groothandels lijken het niet te weten.

M7 gaf als reden dat de footprint van Astra 2 verkleind ‘zou gaan worden’ waardoor er nóg meer klachten over een slechte of geen ontvangst zouden komen van gebruikers her en der in Europa. Dat is dan fijn voor de NL gebruikers die nog wel gebruik hadden willen maken van zo’n snel geplaatste LNB voor meerdere ontvangers. De post installatie wordt nu aanmerkelijk duurder lijkt mij. Dat wordt dan 3 losse quattro lnb’s, vier 4-1 switches, 30 f-connectors en een vette post t.b.v. de installatie die veel langer duurt.
Uit nieuwsgierigheid heb ik Inverto ook even een verzoek tot informatie verstuurd. Nog geen reactie gehad.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat een onzinverhaal van M7. Je kunt de footprint van bestaande satellieten niet verkleinen. En dat er problemen zouden zijn voor gebruikers her en der in Europa? Dat is logisch voor de Engelse zenders die uitgezonden worden op de UK-spotbeam. Die loopt maar tot midden Frankrijk, zie de footprint.
Maar maak je geen zorgen, Inverto levert hem gewoon, daar hebben we Canal Digitaal niet voor nodig, zie:
https://www.inverto.tv/lnb/142/quad-triplefeed-23mm-lnb-192e-235e-282e-for-65cm-dish

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel bizar dat twee leveranciers dan nog steeds niet overgegaan zijn op de originele Inverto. De M7 versie kwam m.i. ook gewoon van Inverto. M7 maakt immers zelf niets. Ja, ‘van brood stront’ zeggen wij hier weleens. 🤣🤭

Dit was een uitlating van een bijzonder bereidwillige medewerker van de M7 klantenservice na overleg met de TD. Ik kon de triple quad niet vinden op de website van Inverto. Apart. 
 

Met de zoekterm ‘triple lnb quad’ werd deze niet gevonden. Wel met ‘quad triplefeed’.

39E0EF02-DEE5-43E2-9FB2-2730E5445362.jpeg

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou Sprietje, heb jij teveel azijn gedronken of zo of heb jij last van de warmte? 
Waar staat dat ik mij druk maak? Ik doe enkel een constatering en ik vind het vreemd dat zo’n praktische lnb door CD niet meer te leveren is. Ik denk juist dat Inverto hen verplicht heeft om een fikse bulk aan te schaffen en dat zij daar geen zin meer in hebben. 

 

En dat jij nu triple lnb single vergelijkt met een triple lnb quad raakt m.i. kant nog wel. Los van het feit dat ik fabrikant en dus ook deze versie niet ken. Amen. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De behuizing van de Canal Digitaal triple-lnb is vlak, zie bijlage 1. De Inverto triple-lnb single heeft een behuizing met ribbels, zie bijlage 2.
Volgens mij zijn ze gestopt met de vlakke uitvoering en wordt de behuizing van de triple-quad ook met ribbels zoals de Opticum triple-quad al heeft, zie bijlage 3.

En nee, het was geen azijn maar een heerlijk glas rode wijn. :P

 

triple-lnb.png

Inverto IDLM-SINM20-TRPMN-8PP.png

triple-lnb quad opticum.jpg

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even op internet gekeken en zie zo 9 shops die de Triple-lnb quad nog verkopen waarvan er bij diverse bij staat dat ze op voorraad zijn.

Opticum levert 3 uitvoeringen, de single, de twin en de quad.
Ze worden hoofdzakelijk in Oost-Europa verkocht.
De prijzen in Polen zijn als volgt:
single uitvoering 75 zt = €16,50
twin uitvoering  135 zt = €29,70
quad uitvoering 159 zt = €34,98

 

Opticum Robust triple single.jpg

Opticum robust triple twin.jpg

Opticum robust triple quad.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkens jouw zoektocht zijn er nog wel fabrikanten die triple quad lnb’s maken, maar de Opticum is puur voor 13 -16 - 19.2 en deze zal, gezien het onderlinge verschil, niet echt fijn werken met 19.2 - 23.5 - 28.2 vrees ik.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Sprietje zei:

Wat een onzinverhaal van M7. Je kunt de footprint van bestaande satellieten niet verkleinen.

Maar je kunt wel de uitzendparameters zodanig veranderen dat meer signaal nodig is voor ongestoorde ontvangst hetgeen feitelijk resulteert in een kleinere footprint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Blijkens jouw zoektocht zijn er nog wel fabrikanten die triple quad lnb’s maken, maar de Opticum is puur voor 13 -16 - 19.2 en deze zal, gezien het onderlinge verschil, niet echt fijn werken met 19.2 - 23.5 - 28.2 vrees ik.

De onderlinge afstanden van de koppen is precies hetzelfde als van de Canal Digitaal lnb. Het enige verschil is dat Opticum aangeeft dat hij bedoeld is voor 3 graden satellietafstand voor een schotel van 80cm terwijl Canal Digitaal aangeeft dat hij voor 4,3 graden satellietafstand is voor een schotel van 60cm.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2068786586_Pagesfromhandleiding-triple-lnb.png.7c724979b273e5be61d56d4a55ea9a78.png

Mijn variant van de Triple Quad van TVV met de uitgangen op één lijn.

VU+ UNO 4k SE DVB-S2X -Technisat Digiplus UHD S - Triple LNB Quad (19.2E, 23.5E, 28.2E).

Terug in hun doos: M7 MP201 - M7 SAT801 - TVV losse smartcard met Basic+ abo (TVV opgezegd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Sprietje zei:

En dat zou dan moeten gebeuren voor de Astra 28,2? Waar staat dat?

Dat zeg ik toch niet, het gaat er maar om dat het wel mogelijk is. Aangezien de BBC ook moet bezuinigen is dat zeker niet uitgesloten. Uitzetten van de  transponders die SD uitzenden is al voldoende, die zijn gemakkelijker te ontvangen dan de HD zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, zeeteefje zei:

Dat zeg ik toch niet, het gaat er maar om dat het wel mogelijk is. Aangezien de BBC ook moet bezuinigen is dat zeker niet uitgesloten. Uitzetten van de  transponders die SD uitzenden is al voldoende, die zijn gemakkelijker te ontvangen dan de HD zenders.

 

Overstappen op het modernere DVB-S2/8PSK met iets minder foutcorrectie kan al tot gevolg hebben dat de ontvangstgrens met 1,5 dB opschuift dus inderdaad is niks bijzonders.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...