Ga naar inhoud


M7 / CD / Pace satellietontvanger DSR 8141 met 500 Gb harddisk


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Het zal hier niet storm lopen maar wil hem toch graag aanbieden. 😀

 

Namens een kennis bied ik zijn CD geschikte ontvanger aan.

Ook geschikt voor online TV kijken en ook nog na de door M7 door te voeren wijziging van (naar verwachting) Februari 2022. Gewoon geschikt voor de bekende oranje kaart. Box is in nieuwstaat. 

 

471DC70B-8BB4-47B7-832E-92F10C6B325C.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, John van Dreumel zei:

Ook geschikt voor online TV kijken

 

Weet je dat zeker? Ik dacht dat alleen de viaccess boxen geschikt waren voor online.   Deze boxen blijven wel  met zekerheid werken na feb 2022. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Codx zei:

 

Weet je dat zeker? Ik dacht dat alleen de viaccess boxen geschikt waren voor online.   Deze boxen blijven wel  met zekerheid werken na feb 2022. 


Nu maak je mij aan het twijfelen. Ik heb de manual niet in detail erop nageslagen maar ik meen stellig van wel. Wat zou anders het nut van de UTP aansluiting zijn?

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik lees het volgende:

 

Aan de voorkant vinden we een minimaal aantal knoppen en een USB-aansluiting. Deze is net als de netwerkaansluiting aan de achterzijde alleen voor servicedoeleinden geschikt, en kan dus niet worden gebruikt voor opnames of updates. 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.. LAN en USB zijn gedeactiveerd.. Het is géén hybride ontvanger maar standaard brol van Canal Digitaal… Retetraag en met bugs die nooit meer opgelost gaan worden omdat het apparaat inmiddels allang EOL is…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist de handleiding in detail doorgenomen. Bij de UTP aansluiting staat ‘t.b.v. toekomstige mogelijkheden’. Lekker rekbaar verhaal. Van mij mag deze dicht. Ik sloop de harddisk er wel uit en de rest gaat richting kliko denk ik.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een prima ontvanger zeker voor volgend jaar na feb 2022.  Zol lang die werkt geen reden om in de kliko te gooien.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem bewaren. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gaat hij op het schap samen met de MZ 201 die wél alles zou moeten kunnen maar niet op naam te krijgen is omdat zijn baasje overleden is, de erven het ding aan mijn kennis gegeven hebben en vervolgens deze bij mij terecht is gekomen. CD zou mij terugbellen want de medewerker in kwestie vond het ook te zot voor woorden dat, omdat formeel de box (drie jaar inactief) op naam van de erven staat dat deze niet simpel op naam te zetten is. Theoretisch hebben zij gelijk maar gezien de verstreken inactieve tijd zou een uitzondering op zijn plaats zijn.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...