Ga naar inhoud


DM900 UHD image gezocht incl. Oscam.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds de verkoop van mijn dm8000 vrijwel niets meer gedaan met de nieuwere Dreamboxen. Nu krijg ik toevallig een DM900UHD om eens mee te stoeien omdat zijn baasje er geen raad mee weet en constateer het volgende.

  • Opnemen op bv NPO1 HD geeft na één keer zappen blijvend ‘afstemmen mislukt’ op die transponder terwijl de tweede tuner gewoon werkt. Zappen naar NPO2 geeft wel beeld maar terug naar 1 en weer ‘afstemmen mislukt’.
  • De image is een oude OpenPli 5. Uiteraard geen originele.

Verder nog niet veel getest. Bestaat er een recente ‘based on OP’ die ik veilig kan installeren. Die Star images vereisen een andere Sim vermoed ik.

 

Iedere tip is welkom. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Inmiddels heb ik een SatdreamGr image geflasht en werkt de box aanmerkelijk beter als met die oude ‘based on OP image’. 
Voorlopig maar eens hier mee spelen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een homebuild OpenPli 8.0 van Satmaat aka Timeless die goed werkt.. De meest stabiele software is toch die uit eigen keuken.. DreamOS 2.5 en daarop gebaseerde. Denk aan Dream-Elite, NewNigma 2 en Merlin4.. Werken uiteraard prima met OScam..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik die homebuild vinden. Vermoedelijk doordat ik Timeless per PM benader. 🤣🤭

 

Ik zal eens met een van de andere images gaan stoeien. Aangezien ik daar nul ervaring mee heb sinds ik mijn DM 8000 in de wilgen heb gehangen en ik destijds al verdwaalde binnen de image om een cam te kunnen downloaden, zag en zie ik daar tegenop.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels oa. met een NewEnigma2 image gespeeld maar ik snap geen bal van de ingebouwde tuner(s). Bij eender welke andere twin S2 box kan ik bijvoorbeeld NPO 1 HD opnemen en vervolgens ook nog zappen maar dan met de tweede tuner. Behalve bij deze box terwijl de beide tuners onafhankelijk van elkaar gewoon ontvangst hebben. Ik heb nu de DISEqC als volgt ingesteld.

Tuner A. Diseqc A/B waarbij A = Astra 19.2 en B = Astra 23.5

Tuner B. Single tuner. Geen diseqc. Astra 23.5 Eerder ingesteld als rotor maar ook dát werkte niet goed tijdens opname.
Als ik tuner B uitschakel dan kan ik prima zappen over de hele transponder van Astra 23.5 waar NPO1 HD opgenomen wordt.
 

Snap ik het niet, of gaat er hard- of softwarematig iets fout in deze box? Ik ben al jaren actief op satellietgebied maar dit vat ik even niet.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we beginnen met wélke tuner deze box is uitgerust. Er zijn een aantal twin versies in omloop.. En hoe zijn de tuneringangen voorzien? De tuners zijn NIET intern doorgelust dus beiden moeten los ingesteld worden. Bezit je een duoLNB dan iedere tuner als DiseqC A/B instellen poort A:19.2° en B:23.5° en allebei een eigen kabel..

 

Overigens heeft OpenPli 5.0 nooit bestaan.. Maar dat terzijde..

 

Ik heb hier backups van Dream-Elite 7.0, Merlin 4, NewNigma2 en DreamOS 2.5… Alleen een pietsie te groot om hier aan te hangen.. 85 MB, 117 MB en 176 MB (Mede door de picons). M.u.v. NewNigma2 zit overal OScam 11693 in….

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, John van Dreumel zei:

Ik heb sinds de verkoop van mijn dm8000 vrijwel niets meer gedaan met de nieuwere Dreamboxen. Nu krijg ik toevallig een DM900UHD om eens mee te stoeien omdat zijn baasje er geen raad mee weet en constateer het volgende.

  • Opnemen op bv NPO1 HD geeft na één keer zappen blijvend ‘afstemmen mislukt’ op die transponder terwijl de tweede tuner gewoon werkt. Zappen naar NPO2 geeft wel beeld maar terug naar 1 en weer ‘afstemmen mislukt’.
  • De image is een oude OpenPli 5. Uiteraard geen originele.

Verder nog niet veel getest. Bestaat er een recente ‘based on OP’ die ik veilig kan installeren. Die Star images vereisen een andere Sim vermoed ik.

 

Iedere tip is welkom. 

Menu --> Instellingen --> Systeem --> Diverse instellingen. Wat staat er bij voorkeurstuner en voorkeurstuner voor opnames?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp hier echt geen reet meer van. Het is in mijn optiek een 'gewone' twintuner. Beide ingangen zijn apart in te stellen.

Ik heb maar even een foto gemaakt van de betreffende tuner. Beide tuners zitten overigens beide op één print en hebben geen eigen print. Maar dat komt wel vaker voor.

New Enigma meldde expliciet twee tuners type Si2166B

SatdreamGR meld het weer net even iets anders. Tuner A-B Si2166B (DVB-S2)

 

Het resultaat blijft identiek. Als ik bijvoorbeeld NPO 1 opneem, dan kan ik, terwijl tuner B verbonden is met een draaibare schotel "geen vrije tuner". Wat rood is, dat is niet te ontvangen. Bizar. Alsof ik nog nooit met Enigma ontvangers heb gewerkt. BTW. Grab werkt niet in SatdreamGR zag ik net.

IMG_2653.jpg

Knipsel2.PNG

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mojo zei:

Menu --> Instellingen --> Systeem --> Diverse instellingen. Wat staat er bij voorkeurstuner en voorkeurstuner voor opnames?

 

Niets ik niets mee gedaan. Staat dus default.

knipsel3.PNG

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een frisse flash staan die op automatisch. Dat wijzigt pas als je er bewust mee gaat ‘spelen’. Bij problemen flash je het best eerst het fabrieksimage! Ook eerst het meest recente ‘Rescue’ bestand flashen. Dan de box op werking controleren. Pas als dit 100% werkt begin je met ‘spelen’.. Een oude ‘Rescue Loader’ kan wat problemen geven met SiLabs tuners.. Dit kan allemaal heel makkelijk via de WebIF..

 

Je hebt een oude twin-tuner. Stel de tuners eerst eens gelijk in met beide kabels van de LNB in een eigen ingang (Box eerst uit!). Probeer dan of je wél gescheiden kunt kijken/opnemen/zappen..

 

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

Na een frisse flash staan die op automatisch. Dat wijzigt pas als je er bewust mee gaat ‘spelen’. Bij problemen flash je het best eerst het fabrieksimage! Ook eerst het meest recente ‘Rescue’ bestand flashen. Dan de box op werking controleren. Pas als dit 100% werkt begin je met ‘spelen’.. Een oude ‘Rescue Loader’ kan wat problemen geven met SiLabs tuners.. Dit kan allemaal heel makkelijk via de WebIF..

 

Wat ik dus hier zo lees is dus, zelfs na jaren ervaring met Enigma hardware echt abracadabra voor mij. :)

Ik zal beginnen met een fabrieksimage. Rescue bestand? ;) Daar ga ik dan eerst maar eens naar op zoek. Dat is blijkbaar ook al apart te flashen. Ik moet zeggen dat mijn enthousiasme m.b.t. Dreamboxen inmiddels al diep gezakt is. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit soort geneuzel ooit met een 7020-7025-8000 etc. heb ervaren.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je het eerder goed gedaan! De DM8000 had ten minste 2 DVB-S2 tuners die ook correct moest worden ingesteld..

 

Als je de box in Recovery Mode opstart kun je dat gewoon via je Browser doen.. Gewoon het IP van de box ingeven…

 

Ziet er zo uit:

 

EB958106-4302-4AFF-A4BC-5B3578C880F3.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels al zo’n zes verschillende firmwares getest en óf vers met een backup maar uiteindelijk allemaal vers zonder iets te restoren. Het instellen van de tuners doe ik bijna met losse handen en de ogen dicht en de benen gekruist. Kortom, het configureren van eender welke Enigma ontvanger heeft dan ook geen geheimen voor mij.

Hoe ik die rescue bin moet flashen heb ik mij nog niet in verdiept. Ik heb alles inmiddels gedownload en ga, zodra de aanloop verdwenen is, daar straks weer mee aan de slag. Uiteraard via de webinterface. Ik zou niet weten hoe anders.

 

Leg aub eens uit wat ik met die Silabs tuners kan doen in samenwerking met een ‘nieuwe’ rescue bin? Die is overigens ook alweer van 2020. http://dreamboxupdate.com/opendreambox/2.5/stable/images/dm900/index.php

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BTW. Op de locatie waar ik test heb ik slechts één kabel met diseqc A/B en één rotor. En ook nog kabel maar daar heb ik nu niets aan. 🤣 Daarmee kan ik feitelijk alles testen. Waarom de box na configuratie herstart moet worden is mij een raadsel. Overigens had ik dat ook al gedaan. Nog nooit zo’n box gehad met zo een absurd lastige oplossing. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de WebIF kun je direct ‘Recovery Online’ kiezen. Het downloaden/installeren gaat dan vanzelf.. Het firmware bestand moet je wel eerst downloaden…

Ik heb zelf nooit een combo DiseqC en Rotor gehad en kan daar niets over zeggen. Mijn aanname is dat de software niet met gescheiden configuratie overweg kan. Hij wil gewoon een gelijke setting omdat hij anders niet weet wat hij doen moet. De tweede tuner is ‘anders’ en ziet hem als een tweede single tuner. Eerste tuner bezet -> geen tweede vrije tuner dus grijs…. Zo simpel als dat…

 

En ja.. de DM900 kan weer veel meer dan die goeie ouwe DM8000 dus het wordt wat complexer….

 

De Rescue Loader (vroeger heette dat bootloader) bevat de opstartcode, maar ook de preboot drivers voor de Dreambox herkende hardware). In de nieuwste Rescue Loader zijn flink wat bugs verwijderd w.o. de tuner installatie….

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...