Ga naar inhoud


DM900 UHD image gezocht incl. Oscam.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Gast patje7of9
34 minuten geleden, John van Dreumel zei:

 Overigens kan je, althans zo is mijn ervaring, in deze image niet even zomaar een USB stick plaatsen met een IPK erop. Heel vreemd allemaal. Wat is Pli dan toch praktisch.😉 

Hoe kan dit vreemd klinken?

DreamOS ondersteunt alleen deb bestanden en geen ipk.

Je had je toch eerst eens beter laten informeren voordat je een DM900 kocht.

En als je toch alleen openpli wilt gebruiken had je beter een decoder gekocht die deze zogezegde "beste image" ondersteunt.🤮 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb ook nog image backups gemaakt van Gemini 3.3 en Gemini 4.1. In mijn box zit een DVB-C FBC en de DVB-S2X MS triple tuner. Met al deze images ervaar ik geen enkel tunerprobleem! Kan probleemloos kijken en/of opnemen. Wat me wel opvalt is dat de DM920 met inmiddels 7 images in Barry-Allen toch wel signifikant trager is dan booten vanuit een schone flash. Overigens het meest merkbaar met Gemini 3.3. Dat image is net zo opgeblazen met (voor mij) nutteloze plugins als een Samsung Smartphone t.o. een Google…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku Ik neem aan dat een DM900UHD toch wel enigszins gedateerd is t.o.v. de DM920. 

 

@patje7of9 Ik heb niets gekocht maar mag ermee ‘spelen’, en los van de zaken die in Pli niet (goed) werken is Pli inderdaad in mijn optiek een zeer prettig functionerende intuïtieve image. En niets meer of minder als dat. Dat DMM firmware niet met ipk bestanden werkt wist ik niet, simpelweg omdat ik sinds 9 jaar nog nauwelijks iets met de Dreamboxen, althans de Chinese versies, heb gedaan.

 

Ik denk dat ik ga kiezen voor de meest praktische image en dat hij dan weer naar zijn eigenaar terug mag. Ik ben in ieder geval een ervaring rijker.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit een paar maanden tussen, dus dat valt wel mee… Enige verschil is dat de DM920 meer geheugen heeft en 2 CI sloten i.p.v. 1. Qua snelheid zijn ze identiek…

 

Tsja, technische progressie. In 9 jaar verandert er veel.. Ik merk zelf dat Enigma2 gebruikers steeds meer eisen richting mediaspeler (wat een STB gewoon niet is). Met Enigma2 hebben de developers eruit gehaald wat technisch mogelijk bleek.

En ja, OpenPli profileert zich als de Windows 98 voor de STB’s met het bijbehorend ‘kuddegedrag’ van zijn gebruikers.. Als een optie buiten het stramien valt, geven de gebruikers het meteen op.. Dan is het ‘kan het niet vinden’, ‘werkt niet’, ‘krijg het niet geïnstalleerd’. Maar helaas: OpenPli is niet heilig…

 

Maar alles is persoonlijk… Ik ervaar de DMM images als super betrouwbaar en stabiel. Al hun hardware wordt (uiteraard) direct herkend. De images kunnen alles wat OpenPli ook kan..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Mimisiku zei:

Tsja, technische progressie. In 9 jaar verandert er veel.. Ik merk zelf dat Enigma2 gebruikers steeds meer eisen richting mediaspeler (wat een STB gewoon niet is). Met Enigma2 hebben de developers eruit gehaald wat technisch mogelijk bleek.

 

Ik vind eerlijk gezegd dat er juist heel weinig technische progressie is de laatste 10 jaar. Ook had ik veel meer functionaliteit verwacht van enigma2 en openpli inmiddels. Maar het is allemaal te basic gebleven en ook in de interface zijn geen vorderingen meer gemaakt terwijl je dat bij nieuwere providerboxen wel ziet.  

 

Toevallig ben ik recent met kodi op de android TV aan het testen geweest icm enigma2 box als backend TV tuner. Maar ook daar is de interface niet optimaal en het zappen duurt te lang.  Je blijft toch het idee houden dat er qua gebruikersvriendelijkheid niet erg over na is gedacht.  

 

Ik heb mijn VU+ ultimo 4K weer in de kast staan omdat die qua snelheid echt niet zoveel sneller is dan de oude vertrouwde DM8000 met zappen.      

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit het oogpunt van (satelliet) ontvanger vind ik dat er best veel veranderd is..

 

Ooit alleen single tuner, zappen.. Nu inmiddels FBC tuner, PVR, multi-decoderen, toegang tot thuisnetwerk, plugins….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan blijft de hamvraag: Waarom kon het baasje niet met de ontvanger overweg? Wat waren zijn motieven om hem aan de TS uit te leveren om te spelen? Heeft deze persoon een gelijke satconfiguratie of een gewone twin configuratie?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eigenaar had een oude DM800 gehad, vervolgens is hem deze DM900UHD ‘aangesmeerd’, althans in mijn optiek. Hij had immers maar één kabel beschikbaar. Ik kwam daar toevallig om een ander probleem op te lossen en vervolgens raakten wij aan de praat en vroeg ik hem, ook omdat hij hem tóch niet meer gebruikte, of ik er eens mee mocht stoeien omdat ik al zo lang geen ervaring meer had met Dreamboxen. En zo is het gekomen. 😉 

De man had deze eerder gebruikt op creatieve wijze maar daar was hij mee gestopt vanwege instabiliteit. En zijn kennis van zaken, dat moge duidelijk zijn, is nihil.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, aangesmeerd…. Er bestaat hede ten dage geen Dreambox meer met een single tuner, dus is de DM900 eigenlijk de eerste vervanging ALS je ook een interne HDD wenst te gebruiken. Als hij nooit opneemt had een DM520 ook nog gekund….

 

Ik heb hier zelfs nog een DM525-Combo die voor gewoon TV kijken prima werkt..

Ook heb ik nog een aantal BCM-4505 single tuners die óók nog in de DM900 werken.

Wat zijn de eisen die deze eigenaar heeft wat betreft de functionaliteit?

 

Welke satellieten (via DiseqC of een duo/triple LNB), vast of met rotor?

OScam, kanaallijst(en), picons, plugins?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-7-2021 om 23:37, John van Dreumel zei:

Inmiddels heb ik een SatdreamGr image geflasht en werkt de box aanmerkelijk beter als met die oude ‘based on OP image’. 
Voorlopig maar eens hier mee spelen.

Waar vind ik SatdreamGR images voor de DM9x0?

Ik dacht dat ze die niet maken?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier….

 

C74F0A76-1EFB-441F-B369-FC2AF3E85DAC.png

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga mogelijk vandaag tóch nog eens testen met een ‘gewone’ setup met twee gelijke schotelsetups, Astra 1-3. Dan koppel ik één kabel wel even tijdelijk los van mijn kamerontvanger.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag de Gemini 4.1 een beetje opgefleurd met de Plugin ‘DisplaySkin 5.9’. Ik heb wel redelijk Linux ervaring, maar niet wat skinning betreft. Wil ‘gewoon’ een picon in het scherm met tijd en looptijd… Niet zo heel schokkend. De plugin biedt een 8-tal voorgedefinieerde LCD skins.. Alleen niet vergeten om je locatie in te voeren (MSNWeather locatie)… Blijf het een opgeblazen image vinden, maar het werkt..

Meteen de DVB-T2 mogelijkheden van de Triple tuner uitgeprobeerd. Vindt keurig de 67 zenders, maar met een redelijk laag niveau.. De FTA zenders doen het en de +5V wordt keurig ingeschakeld..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
15 uren geleden, Mimisiku zei:

Heb vandaag de Gemini 4.1 een beetje opgefleurd met de Plugin ‘DisplaySkin 5.9’. Ik heb wel redelijk Linux ervaring, maar niet wat skinning betreft. Wil ‘gewoon’ een picon in het scherm met tijd en looptijd… Niet zo heel schokkend. De plugin biedt een 8-tal voorgedefinieerde LCD skins.. Alleen niet vergeten om je locatie in te voeren (MSNWeather locatie)… Blijf het een opgeblazen image vinden, maar het werkt..

 

Wat ik merk bij de plugin displayskin als je running text selecteert dan gaat de cpu temperatuur naar 80°C of meer.

Gemini maakt ook al jaren geen image meer alleen een GP-plugin met daarin veel nutteloze plugins.🤐

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...