Ga naar inhoud


DM900 UHD image gezocht incl. Oscam.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

1 uur terug, John van Dreumel zei:

 

Niets ik niets mee gedaan. Staat dus default.

knipsel3.PNG

dat word dan tuner B

en de vaste tuner maak je A

of je kan deze software eens proberen ..denk dat je hier wat meer plezier van hebt achteraf 

software dreamb 900

en als je beetje google dan vind je wel wat 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nadat ik uiteindelijk een nieuwe rescue image geflasht had, vervolgens een orginele Dream image geflasht lijkt het probleem met de beide tuners nu opgelost te zijn. Met dank voor de tips.  
Ik heb daarna alles geconfigureerd zoals ik de hele dag al heb gedaan. Vervolgens eerst een opname op ARD HD gemaakt en daarna wat rondgezapt van de ene naar de andere Duitse zender. En daarbij worden netjes beide tuners gebruikt. 
Ik ga morgen een van de voor mij interessantste images flashen. Voor vandaag genoeg ellende gehad. Met voorlopig een hoopgevend resultaat. 👍🏼👍🏼

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf heb ik ook de db 900 en nog andere 

en deze werken perfect 

dus vraag maar 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste ervaring met alternatieve firmware na het plaatsen van een recentere rescue image is helaas opnieuw niet hoopgevend. Opnieuw werkte één van beide tuners niet. Dit was de SatdreamGr image. Ik ga straks dan tóch maar eens de OpenATV image plaatsen hoewel ik, a.g.v. hun aparte beleid met cams, eigenlijk wel wat moeite heb hiermee. Je moet onderhand eerst een studie volgen om een cam te kunnen installeren. 🤭

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zeg ik ook dat je beter af bent met de huissoftware. Met name drivers zijn vaak een probleem. De boel is closed source en bij open source firmware moet er 'geknutseld' worden..

Ook OpenATV heeft hier last van..

 

Simpel gesteld: op de nieuwe generatie Dreamboxen alleen Dreams software..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist uiteindelijk ook via een omweg Oscam op deze box gezet die nu gebruik maakt van een lijntje naar een  kaart in mijn hoofdontvanger. Dat werkt nu ook, maar ik loop nog steeds niet heel erg warm van eender welke firmware. Zeker als je bekend bent met het gebruiksgemak van Pli. Laat het duidelijk zijn, niets is bij eender welke image het summum van gebruiksgemak en gewenning doet zeker iets met gebruikers, maar bij Openatv verdwaal je eenvoudig binnen de menustructuur en door de veelvoud aan plugins weet je van gekkigheid niet wat je moet installeren.

Ik ga binnenkort weleens wat meer stoeien met een originele image. De eerste vraag is dan of ik daar ook Oscam op kan laten werken? Ik vind het wel makkelijk om voor een test een kaart te kunnen delen binnen het eigen netwerk.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je leest niet, of je kijkt eroverheen... In al mijn images zit gewoon de laatste OScam 11693 met USB en PCSC ondersteuning....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, maar dat zit er toch niet standaard in neem ik aan? Ik ga dat dan zeker nog een keer proberen.

 

Voorlopig laat ik hem met rust. Hij werkt immers al is het stroperig. Als ik de gebruiksvriendelijkheid en de snelheid vergelijk met een Uno4kse met Pli dan weet ik waarvoor ik kies. En ik geloof ook niet dat een of beide tuners defect zijn, maar het duurt nogal even voordat je beeld hebt bij het zappen met één actieve opname. Nu kan je voor zo’n € 110,- een FBC tuner voor zo’n ding aanschaffen, maar of ik dat zelf zou doen of zou adviseren, dat vraag ik mij echt af. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Nee hoor, maar dat zit er toch niet standaard in neem ik aan? Ik ga dat dan zeker nog een keer proberen.

 

Voorlopig laat ik hem met rust. Hij werkt immers al is het stroperig. Als ik de gebruiksvriendelijkheid en de snelheid vergelijk met een Uno4kse met Pli dan weet ik waarvoor ik kies. En ik geloof ook niet dat een of beide tuners defect zijn, maar het duurt nogal even voordat je beeld hebt bij het zappen met één actieve opname. Nu kan je voor zo’n € 110,- een FBC tuner voor zo’n ding aanschaffen, maar of ik dat zelf zou doen of zou adviseren, dat vraag ik mij echt af. 

Ik herken de problemen die jij ondervindt niet bij de DM900/920

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de officiële software zit geen Softcam omdat Duitsland dit als illegaal bestempeld. Idem OpenATV. Ik schrijf dat mijn gemaakte BACKUPS een nieuwe OScam bevat. Die heb ik er dus zelf ingezet.. Ik heb volledige backups van:

 

DreamOS 2.5

Dream-Elite 7.1

Merlin 4

NewNigma 2 (OScam 1532 modern)

OpenPli 8.0 (Satmaat homebuild)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box loopt prima met de originele software (heb jezelf geconstateerd). Het gaat ‘mis’ met de alternatieve software.. In een ander topic heb ik de Softcam Manager 2.2 geplaatst.. Die kun je klakkeloos overnemen en installeren….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist eerst nogmaals een originele geplaatst, even puur een basis, ARD opgenomen en zappen met de tweede tuner. Werkt gewoon goed. Vervolgens Dream Elite en ook daar is de ellende weer gelijk aanwezig. ARD opnemen met tuner A en alle zenders zijn nog zichtbaar. Helaas geen ontvangst met tuner 2. Overigens kan je, althans zo is mijn ervaring, in deze image niet even zomaar een USB stick plaatsen met een IPK erop. Heel vreemd allemaal. Wat is Pli dan toch praktisch.😉 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...