Ga naar inhoud


5W en 13E op 1 schotel


bellejt

Aanbevolen berichten

zou het mogelijk zijn deze op 1 triax schotel te ontvangen ? Welke grootte zou dat dan moeten zijn want heb er hier verschillende op reserve en wil graag de FTA franse van 5W erbij en ook indien mogelijk 13E.Dan komt mijn rotor vrij voor reserve opnamen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

18° tussen 13°O & 5°W:

Eerlijk ?? Je zou dan best zelfs een Triax 120cm nemen , echter ....

vergeet het maar , je gaat zondermeer TE weinig signaal overhouden !!

Een T55 zou moeten gaan !! 🙂

Maar de multistreamzenders vragen een grotere schotel !!

Een T90 als je plaats hebt , is dan DE oplossing !! 🙂

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat ik hier nog een kleine en grote triax heb.Zal eens nameten morgen en wat laten weten.Heb nog een grote triax ook liggen maar wat werk aan.Desnoods enkel de 5W die dan op de SF 8008 komt en waar de duo2 fallback van is en omgekeerd voor de andere kanalen.Zou dit doen omdat ik niet weet of de V7 kaart van fransat werkt op een oscam.

 

PS : kijk sporadisch naar de franse voor de films van funes en bourvil

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet ik nog een rotor ook kopen voor 1 sat.Beetje overdue zeker :). Maandag eens kijken wat ik nog heb liggen aan schotels en meld mij terug hier

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kennis van me heeft 13E en 5W (en meer) op een Big BiSat. Ook voor de multistreamtransponders voldoende signaal.

Als je een kaart voor Fransat hebt, hoef je de multistreamtransponders niet te kunnen ontvangen.

Ik heb een voor OSCam werkende config voor de Fransat PC6 kaart. Je zegt een V7 kaart te hebben?

Ben benieuwd of de config hetzelfde gebleven is. Kwestie van uitproberen lijkt mij.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je met een Triax 78 (tegenwoordig heet die Triax 80) de 5 west voldoende goed kunt ontvangen, dan kun je het als volgt berekenen welke schotel je nodig hebt als je de 13e en 5w op 1 schotel wilt ontvangen.
De satellieten 13e en 5w staat 19,71 graden uit elkaar. Laten we dat maar afronden op 20 graden. De lnb komt dus 10 graden uit het midden te staan.
Bij een gewone offsetschotel is de verlies wat je hebt als een lnb 10 graden uit het midden staat ruim 1dB.
Je hebt nog wat Triax-schotels liggen. Nu is het zo, dat de Triax-serie zo is opgebouwd dat elke opvolgende schotel 1,5dB meer signaal geeft.
Stel dus dat je de 5 west met een Triax 78 kunt ontvangen, dan heb je een Triax 88 nodig om beide satellieten te kunnen ontvangen. Die 1,5dB meer is wel iets meer dan de ruin 1dB verlies, maar hou er ook rekening mee dat je bij multifeed meestal ook iets minder perfect op de satellieten gericht bent dan met een enkele lnb.
Heb je voor de 5 west een Triax 88 nodig voor een fatsoenlijke ontvangst van alle transponder, dan heb je dus een Triax 110 nodig om beide satellieten fatsoenlijk te kunnen ontvangen.

 

Versterkingsfactor Triax-serie.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx sprietje.Denk dat ik dan gewoon ga voor een triax 78 of 88 met enkel 5W erop.De 13E blijft dan gewoon op de masterbox via rotor.Zit toch niet zoveel op en bedoeling is dus die FTA franse met de octagon SF8008 naar de main vu duo2 te streamen.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Alex1970 zei:

Een kennis van me heeft 13E en 5W (en meer) op een Big BiSat. Ook voor de multistreamtransponders voldoende signaal.

Als je een kaart voor Fransat hebt, hoef je de multistreamtransponders niet te kunnen ontvangen.

Ik heb een voor OSCam werkende config voor de Fransat PC6 kaart. Je zegt een V7 kaart te hebben?

Ben benieuwd of de config hetzelfde gebleven is. Kwestie van uitproberen lijkt mij.

Hier ook probleemloos met de Big Bisat. Die kan ook een veel groter bereik prima aan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nog geen PC7 kaart hoor.Had vroeger een PC4 maar nog geen nieuwe aangekocht omdat er weinig retro films zijn .Maar op gulli komen nu weer die series terug.Heb de SF8008 toch in de keuken staan als slave en schotels op overschot.Als ik de werkende oscam had voor de PC7 was het nog makkelijker en moest ik gewoon een extra reader maken in de oscam.Moet dan wel om de 4 jaar een kaartje kopen maar voor 35 euries is dat best doenbaar

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fransat kaart is bruikbaar totdat ze 'm eventueel willen vervangen. Ik heb de mijne al meer dan 5 jaar.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC4 is stopgezet en vanaf PC6 zijn ze maar 4 jaar meer geldig.Met een belgisch adres kan je ze trouwens niet vervangen en dus enkel kopen via de verkoopsites of naar frankrijk rijden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een PC6 kaart, i.t.t. wat ik eerder zei iets meer dan 4½ jaar. Werkt nog steeds.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...