Ga naar inhoud


VU Ultimo HD ontvanger met kabel tuners


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Ik kan deze kopen omdat wachten op de 4k versie wel erg lang gaat worden. Ik moet echter 2 satelliet tuners en 1 kabel tuners hebben en moet dus op zoek naar 2 satelliet tuners. Kan ik die uit mijn duo2 nemen en/of zijn deze nog ergens anders te koop. Doel is mijn kabelabonnement en aansluiting via 1 ontvanger te laten lopen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom koop je geen USB kabeltuner ter overbrugging? Kost €60 en draait op VTi en naar zeggen ook op OpenPli 8.1.. Anders ben je verplicht om een ontvanger in te richten met 3 tuners… Je Duo2 kun je uitrusten met 1 Dual DVB-S2 en 1 DVB-C tuner… Die zijn schaars en dus prijzig…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Ultimo gebruikt met drie DVB-C insteektuners, doorlussen met coax achterop en kon heel veel opnemen op de kabel.

Voor die enkele UHD uitzending moet je niet een Ultimo4K nemen, maar hij is wel heel veel sneller als de oude.

imageloopthrough1.jpeg

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow ,zie er cool uit op deze manier. 

Ik moet in de Ultimo 2 dual S tuners aanschaffen van 80,-- per stuk en heb dan een HD ontvanger incl kabel tuner. Een andere mogelijkheid is dat ik een 2e hands Ultimo 4K  kan kopen maar die komt incl. insteekkaarten dan op 480 euro en dat is veel geld voor een 1 jaar oude 4K Ultimo. De kaarten van een duo hd tuner kunnen denk ik niet in een Ultimo 4K. of zijn het wel dezelfde insteek tuners ? Er zit 10 euro prijsverschil in een nieuwe tuner dus ik denk dat het specifiek voor de 4 K tuners is en niet uitwisselbaar.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kon de dual tuner van een duo2 niet in de ultimo op plaats 3 ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,dat kan. Slot C is voor de oude legacy tuners met zwarte voet.

 

Single/Dual DVB-S2 of

Single/Dual DVB-C/T2 (laatste bijna niet meer te krijgen)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dan spaar ik dus 1 tuner van 89 euro maar is deze ook geschikt voor 4k of heeft dat niets met de tuners te maken.

In het geval van de Ultimo 4K heb ik dus alleen een kabel tuner voor deze ontvanger nodig en voldoet hij aan mijn configuratie, minimaal 3S tuners en 1 kabeltuner. Heb Ike een gebruikte Ultimo voor 390 euries, het is het overweg waard, aan de andere kant er zijn erg weinig uhd uitzendingen maar het past wel mooi bij mijn LG Oled 4K.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, de Ultimo4K wordt niet meer gemaakt, dus daar vragen ze de hoofdprijs voor. Voor kabel is 4K oninteressant. Ziggo geeft die alleen vrij op de Next box en gebruiken een afwijkende Nagra ID (1850 en 1868) waardoor zelfs hun CI’s ze niet kunnen decoderen. Het signaal zelf is gewoon DVB-C…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2021 om 07:53, alfred de witt zei:

Heb Ike een gebruikte Ultimo voor 390 euries,

een gebruikte Vu+ Ultimo is hier de deur uit gegaan voor 90€ (met 2 kabel tuners singel en op wens een Sat tuner singel en een terrabyte HDD)

de oude insteektuners met zwarte steek verbinding

 

meer mag je niet vragen - voor de eerste versie Ultimo

 

Voor een Ultimo 4K mag je afhankelijk van de tuners wel wat vragen - er zijn Dual Sat DVB-S2x tuners (die dus als Twin fungeren)

let op nieuwe insteek tuners zijn niet goedkoop vooral de FBC versie dus de wens bepaald de prijs

 

Op 2-9-2021 om 07:53, alfred de witt zei:

In het geval van de Ultimo 4K heb ik dus alleen een kabel tuner voor deze ontvanger nodig en voldoet hij aan mijn configuratie, minimaal 3S tuners en 1 kabeltuner.

 

Voor de Vu+ Ultimo 4K kun je dit zoeken

dus 1 DVB-S2x Dual FBC slot 1 + 1 DVB-S-Sx2 single slot 2 + 1 DVB-C single legacy uit de DUO2 slot 3

maar je kan ook dit zoeken

dus 1 DVB-S2x Dual FBC slot 1 + 1 DVB-C Dual  FBC slot 2 + 1 DVB-S-Sx2 Dual legacy uit de DUO2 slot 3

 

dan kun je heel veel opnemen en tegelijkertijd kijken

 

als ik me vergis moet je het melden.

aangepast door Tonskidutch
U u blauw

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...