Ga naar inhoud


tv gaat telkens naar stanby bij aansluiten coaxkabel


blitz10

Aanbevolen berichten

Heb een LG tv. als ik deze opstart, is niks aan de hand.Maar zodra ik , kabeltv aansluit met een coax kabel, gaat de tv binnen enkele sec op standby.Heb de kabel rechtstreeks op tv aangesloten, heb de kabel via een ziggo kastje aangesloten,hdmi 1 + hdmi 2 aangesloten, maar helaas, hij gaat meteen op standby.

 

Heb dezelfde kabel op een andere tv getest, en niks aan de hand.

via een google coogle chrome kan ik gewoon kijken.

 

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Lijkt erop dat je kabel niet potentiaal vrij is.

Je voeding schakelt in protectie.

Zitten de andere apparaten met een randaarde stekker wel geaard aangesloten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je met een universeel meter tussen de tv en de antennekabel meet zal je 110 volt wisselspanning meten,dat komt uit het netfilter  wanneer de aarding niet in orde is.

 

Maar waarom sluit je niet eerst de kabel aan en daarna de tv aan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lastig, zijn het mantelstromen in je antennekabel?

Is het de speelgoed trein van je buurjongen? (Is al eens voorgekomen)

Is het netvervuiling wanneer de liftmotor inschakelt?

 

Hang eens een ringkern om de antennekabel, wie weet is dat de oplossing.

Je kan ook een galvanische scheiding opnemen in je antenne kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt voor de tip.

 

Heb alles aangesloten, wederom het probleem blijft bestaan.

 

Ik heb een andere tv geïnstalleerd, met dezelfde aansluiting/ opstelling als de andere tv, hierbij heb ik geen enkel probleem.

 

Zou er dan misschien, iets in de tv kapot zijn???????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, je hebt toch niet eventueel een voeding spanning op de antenne aansluiting ingeschakeld voor een actieve DVB T antenne, of per vergissing de DVB S aansluiting aangesloten op je kabel aansluiting?

Dan maak je kortsluiting  en kan je tv opk uitschakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...