Ga naar inhoud


Kwaliteits verschil Canal Digitaal App en KPN App


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Ik gebruik hier de KPN app op mijn 77c1 oled en die geeft beter beeld als de KPN receiver alleen het geluid is wat zachter,het verschil met de satellietzenders is praktisch gelijk in mijn ogen

  • Like 1

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Old SatterhandJa dat klopt. Vooral de mensen die van de filmacademie komen, willen alles op 25p opnemen, omdat ze dat zo is aangeleerd.

 

Ik ben daar zelf in Amsterdam ooit afgestudeerd op camera en licht, maar toen deden we alles op film. In de loop der jaren heb ik allerlei modieuze trends voorbij zien komen, waarvan de scheve camera wel de meest irritante was. De nieuwe videocamera's met grote beeldchips hebben een grote nieuwe mode gebracht: de onscherpe achtergrond. Dat kan erg mooi zijn, maar in de praktijk leidt dat tot veel onscherpe shots en ziet de kijker niet wat zich in de achtergrond afspeelt en dat is bij nieuwsitems vaak een bron van extra informatie. Maar goed, dat heeft niets met Canal Digitaal te maken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, mereltje zei:

Ik gebruik hier de KPN app op mijn 77c1 oled en die geeft beter beeld als de KPN receiver alleen het geluid is wat zachter,het verschil met de satellietzenders is praktisch gelijk in mijn ogen

 

Dat is jou persoonlijke mening maar in werkelijkheid is dat niet zo.  De KPN receivers krijgen IPTV binnen in Multicast verkeer via een apart VLAN. Die app werkt vermoedelijk via het internet en zal de stream in 720p met lagere bitrates krijgen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Donkeyman zei:

De nieuwe videocamera's met grote beeldchips hebben een grote nieuwe mode gebracht: de onscherpe achtergrond. Dat kan erg mooi zijn, maar in de praktijk leidt dat tot veel onscherpe shots en ziet de kijker niet wat zich in de achtergrond

 

Maar dat heeft toch helemaal niks met techniek te maken, dat is een keus die content makers nemen en waar ik mij enorm aan erger. Dan hebben we massaal grote schermen met 4K, zelfs 8K en dan gaan die debiele content makers de achtergrond van het beeld met opzet onscherp maken, ja WTF?  Als ik buiten met iemand sta te praten zien mijn ogen nog steeds scherp wat er op de achtergrond gebeurt. Kortom het is helemaal niet levens echt. Een gemiddelde youtube video gemaakt met een vlogcamera ziet er beter uit....Natuurlijk is film niet hetzelfde als digitale video.  

 

Hetzelfde met HDR. Ik zat van de week even naar ESPN UltraHD (de 1080p variant met 30 Mbit en HDR)  te kijken en qua details in beeld een vooruitgang zelfs al is het geen 2160p en dan zie je de kleuren van de shirts van spelers en de reclame aan de zijkanten van het veld. Het rood lijkt wel te gloeien, als ik daar op de tribune zou zitten en ik kijk het veld in gloeien de shirts van de spelers ook niet. En dan kunnen sommige wel roepen, dat ligt aan je TV maar het is niet goed te krijgen, HDR ziet er uit als een nep sausje waar ik niet op zit te wachten en niet alleen bij mijn TV.  

 

Kortom ik heb het idee dat TV afgezien van de inhoudt (want dat is een aparte discussie) ook technisch gezien eerder slechter wordt dan beter, men klooit te veel.  En veel kijkers kiezen tegenwoordig voor de goedkoopste oplossing (grijze iptv of apps) omdat ze vaak al teleurgesteld worden door reguliere providers die te beroerd zijn om alles in de beste kwaliteit door te geven, bovendien ga je daar steeds meer betalen en je krijgt steeds minder.  Dan vervalt de meerwaarde van zo'n reguliere provider snel.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

 

Dat is jou persoonlijke mening maar in werkelijkheid is dat niet zo.  De KPN receivers krijgen IPTV binnen in Multicast verkeer via een apart VLAN. Die app werkt vermoedelijk via het internet en zal de stream in 720p met lagere bitrates krijgen.  

Heb bij KPN geinformeerd die zeggen 1080p50. Met 5 Mb/s.

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, mereltje zei:

Heb bij KPN geinformeerd die zeggen 1080p50. Met 5 Mb/s.

 

Weet je dat zeker want dat klinkt als Digitenne maar die gebruiken HEVC (H.265)  als codec.  Ik vermoed dat die app H.264 gebruikt en dan is 5 Mbit als het daadwerkelijk 5 Mbit is nog steeds minder dan 7 Mbit bij DSL of 12 Mbit bij Glas voor de eerste 10 zenders die je met een boxje krijgt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Codx zei:

 

Weet je dat zeker want dat klinkt als Digitenne maar die gebruiken HEVC (H.265)  als codec.  Ik vermoed dat die app H.264 gebruikt en dan is 5 Mbit als het daadwerkelijk 5 Mbit is nog steeds minder dan 7 Mbit bij DSL of 12 Mbit bij Glas voor de eerste 10 zenders die je met een boxje krijgt. 

Zou best kunnen ,ik heb er geen bal verstand van😱

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...