Ga naar inhoud


GSO satellietschotels in nieuwbouwcomplex, kun je dit splitten?


Loek6000

Aanbevolen berichten

Goedemorgen :)

 

Ik heb nu een situatie dat er 3 kabels in huis binnenkomen naar 3 verschillende tuners (1 ontvanger heeft 2 tuners)

 

We gaan verhuizen naar een complex waar ze een GSO satellietschotel systeem aanbieden, deze komt 'uit de muur' 'cai' alleen heeft deze 1 aansluiting en niet 3 (een pfd staat hieronder)

 

Is het mogelijk deze aansluiting te splitsen of moet ik dat heel anders zien?

https://www.hertzinger.com/portfolio-posts/smaragd-amsterdam/

riouwstraat 1f.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 hour ago, Sprietje said:

Ja dat kan maar je hebt precies dezelfde beperkingen als dat je 2 ontvangers op een lnb met 1 uitgang wilt aansluiten. Je kunt maar vanuit 1 ontvanger de satelliet, de lage of hoge band en horizontale of verticale polarisatie kiezen.

 

Ok duidelijk, dank je wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, Sprietje said:

Ik dacht dat je wel een extra aansluiting kunt aanvragen. Dit kost natuurlijk extra geld. Ze moeten dan een extra coaxkabel vanaf een verdeelpunt naar je woonkamer aanleggen. Vraag dit maar eens na.

Ja dat kan ik vragen, alleen is er een gesloten systeem lijkt me wat door het gebouw loopt. Wat ik ergens ook hoop is dat het het nieuwe systeem is (unicable lnb fbc tuner) als ik het goed zeg... Want dan heb ik aan 1 nieuwe tuner genoeg (ik heb nu een mutant hd51)

 

Dank je wel voor het idee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal is dat je bij de de verhuurder of verkoper van een nieuwbouw appartement ook de juiste informatie krijgt over de installaties, dus ook of je op de GSO het Unicable II protocol hebt lopen en dus per poort een eigen unieke unicable frequentie band moet instellen op de apparatuur.

 

Hertzinger is daar meestal heel transparant over en hangt meestal een flyer in de meterkast met instructies.

Als die er niet is dan rest enkel navragen. We hebben meerdere projecten met Hertzinger gebouwd en daar was alles zo klaar als een klontje.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het algemeen is de verhuurder niet zo scheutig met het geven van de juiste informatie. Misschien kun je beter bij Hertzinger vragen die het spul heeft aangelegd wat de mogelijkheden zijn.

 

Waarom nu dezelfde info op hetzelfde tijdstip? :wub:

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hertzinger GSO maakt gebruik van Quad LNB’s… Je krijgt een DiseqC informatieblaadje van welke satellieten je kunt ontvangen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SprietjeDe info van Hertzinger wordt gewoon aan de bewoners geleverd. Zie ook de infosheet die Hertzinger op dat adres meegeeft.. Je kunt zelfs een ontvanger huren (vroeger was dat SAB) en je kon zelfs CDS bij ze boeken (bieden ze echter al jaren niet meer). Heb ooit voor ze gewerkt en ze zijn altijd erg transparant..

Gewoon DiseqC 1.1 uncommitted schakeling.

3 minuten geleden, Sprietje zei:

Volgens mij quattro-lnb's.

Uiteraard: typo van mij (VL,VH,HL,HH)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel, ik had vrijdag al gebeld met Hertzinger, ik word maandag teruggebeld want ze wist niet of het nog onder hun beheer stond en de vragen die ik toen stelde waren anders dan de vraag hier, dus met deze nieuwe details kan ik maandag eventueel nog een keer bellen als ik zelf niet gebeld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

was dat in 2005 / 2006?

 

toen hing er een verkeerde switch in de meterkast die kabel en sat mengde en dus ging niets tot een installateur van Hertzinger kwam en het fixte

Nee, rond 2010… Maar zat in regio Amsterdam….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Tonskidutch zei:

en waarom zijn die in 10 jaar nog niet op Unicable II overgestapt met wideband LNB's?

rare gasten die Amsterdammers

Inverto's Unicable II is pas op 20 mei 2014 gedemonstreerd op de ANGACOM beurs in Keulen en bestaat dus nog maar 7 jaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...