Ga naar inhoud


Dreambox DM800SE en OSCAM r11399 + officiele Canal Digitaal SmartCard (rode kaart)


elite7979879

Aanbevolen berichten

@Mimisikuaangepast delayer en oscam restart gedaan. Waiting game started... wat zou er eigenlijk moeten staan bij PBM en daarna bij ID? Ik heb gekeken bij die kaart zonder abonnement daar staat eigenlijk helemaal niet eens een PBM (wat te maken heeft met dat ik daar helemaal geen abbo op heb waarschijnlijk).

aangepast door elite7979879
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er staat duidelijk PBM E000000000.

 

Herstarten was niet slim.. Zal je net zien dat je de EMM gemist hebt....

Zei toch NIET zappen!

 

Als je ongeduldig bent kun je je LiveLog aanzetten... Je moet een regel met emmtype=unique voorbij zien komen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij alle kaarten die ik ooit gereactiveerd heb, was er binnen 5 minuten beeld.

Maar wanneer je net op dat moment je ontvanger herstart....

 

Maar een ding volg ik niet, er zaten 2 kaarten in de ontvanger, over welke kaart gaat dit nu, die FTV kaart of de andere kaart.

Er kan ook nog bedoeld worden dat de andere kaart niet werkt en hij helemaal geen beeld heeft.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb max een half uur ook wel meegemaakt… 

 

Vandaar dat ik al eerder aangaf om de NIET actieve kaart te verwijderen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt een beetje van CDS af… Meestal C800000000 of C08000000000…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 minuten geleden, elite7979879 zei:

Misschien als oscam van beneden naar boven niet werkt dat ik hem nog wel aanhoud

Begin volgend jaar gaat Canaldigitaal maatregelen nemen die het gebruik van CCCAM en OScam onmogelijk moeten gaan maken.

Je hebt dan een ontvanger met CI slot en een CI module nodig om je kaart te kunnen gebruiken in één ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv   @Mimisiku

Goed ik heb 15 minuten de boven kaart in oscam uitgezet. Dus de overbodige extra kaart kan niet meer gelezen worden. Vervolgens heb ik oscam gerestart en op npo1 gezet (hier blijft die nu 60min op) en vervolgens SMS gestuurd + weer via internet. Ik heb er even bij moeten vermelden, dat was eigenlijk heel essentieel, dat ik via teamviewer doe dit op afstand. Dit is bij mijn ouders. Daarom dat ik even de bovenste kaart (canal digi extra kaart) er fysiek niet gemakkelijk uit kan halen. Ik kan mijn ouders wel bellen straks als ze thuis en instrueren dat ze het doen. Ik was er gisterenavond, maar de kaarten zo gelaten, puur gechecked en foto gemaakt waar welke kaart zit.

Ik wil als opvolger een DM900 of DM920 kopen. Die hebben geloof ik CI modules. Al is volgens mij de DM8000 bijvoorbeeld ook al een goede ontvanger met CI poort?. Die ontvanger heb ik hier staan. Voor de duidelijkheid. Ik fix dus de sat voor mijn ouders. De DM8000 heb ik 3 weken en de 2 extra tuners zitten hier op Ziggo aangesloten. (mag hier geen satelliet). Dus dan neem ik wel de DM800SE van mijn ouders over, krijgen zij de DM8000.

aangepast door elite7979879
Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM8000 kan met de witte CI+losse kaart nog prima overweg. Echter: de DM8000 kan NIET met CI+ overweg. Daar zou je eventueel de DM920 voor kunnen inzetten. Echter! Deze draait officieel echter NIET op OpenPli…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft OpenPli helemaal niks mee te doen! De Seca tunnel gaat volgend jaar uit. De kaarten werken dan alleen nog in Nagra modus. Dus ook in deze witte module.. Toekomstzeker? Zeker niet……

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Mimisiku zei:

Daar heeft OpenPli helemaal niks mee te doen! De Seca tunnel gaat volgend jaar uit. De kaarten werken dan alleen nog in Nagra modus. Dus ook in deze witte module.. Toekomstzeker? Zeker niet……



Nee weet ik , maar ik kan het wel hopen. Dan is gelukkig die witte module een oplossing. Die is ook cheap op marktplaats te koop, dus zo een investering gaat het niet zijn. DM8000 is ook al uit 2009 ofzo, dus snap het al een wonder is dat die nu nog functioneert met de huidige techniek.

 

Alvast dank voor jullie bijdrage. Ik stop ermee voor vandaag. Ik laat hem nog een tijdje op NPO1 en anders moet ik even iets anders proberen wanneer ik tijd heb weer. Ik zal uiteraard terugkomen om te melden als het is opgelost en wat de oplossing was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...