Ga naar inhoud


Dreambox DM800SE en OSCAM r11399 + officiele Canal Digitaal SmartCard (rode kaart)


elite7979879

Aanbevolen berichten

@mimiiksu,   Images boven openpli 4.0 werken prima voor zijn box en hebben verder geen invloed op zijn activatie. ik heb al jaren Openpli 6.1 en anderen van externe sources op meerdere dm800se geïnstalleerd, nooit problemen.  De Oscam EMU heeft geen effect mbt het updaten.  

 

In oscam kun je trouwens onder READERS zien of er een berg unique emm's komen en vooral waar die naar toe gaan.  Als ze worden geblokkeerd dan gaat het niet werken nee.  En als ze niet komen is het ook niet goed maar dan kan er ook iets bij Canal Digitaal verkeerd zitten maar in dit geval is dat niet aan de orde. 

 

Zappen mag best zo nu en dan.. zeker als daarmee de emm stroom op gang komt.  CCcam 2.2.1 gebruiken kan ook inderdaad, daar hoef je helemaal niks aan in te stellen.  (wel ook hier die heractivatie nodig!) 

 

Het probleem is duidelijk dat deze kaart nog geen unique emm's heeft gezien.. omdat de pbm van de provider tier op E00000000 staat en de datum op 2021-11-01 die had ergens in december moeten zitten als er de juiste shared emm's binnen komen. Ik kan dus zo al zeggen dat 1 shared emm naar error gaat omdat die niet overeenkomt met het bestaande pakket.  Vandaar dat die heractivatie nodig is om het provider tier op de kaart aan te passen. 

 

Uitgezonderd storingen bij canaldigitaal moet bij een heractivatie de unique emm's vrijwel direct (binnen 1-2 minuten) komen binnen rollen. Gebeurt dat niet zap dan eerst een keer, dan nog niet ga er maar vanuit dat het in je config zit.

 

Wat ik in het hele verhaal mis dat er ook een user moet zijn die heet dvbapiau en die moet rechten hebben op de juiste reader groep en enabled (aan) zijn en uiteraard AU=1 bevatten.  Nu komt zijn client als anonymous. 

 

zet anders dit in oscam.user en herstart oscam daarna!

 


[account]
user                          = dvbapiau
au                            = 1
group                      = 1,2,3,4,5,6,7,8,9
 

 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeg ook niet dat het expliciet NIET werkt, geef alleen aan dat versie 4 de laatste officiële versie is/was…

Overigens is het hele losse kaarten verhaal van M7 eindig. Na 28 januari (volgens bericht) begint de uitfasering en heeft de TS niets meer aan zijn combi. Dan zal er minimaal een boxje met CI aan te pas moeten komen.

Heb vroeger ontzettend veel van deze boxen behandeld, maar het laatste half jaar geeneen meer.. Ze zijn langzamerhand echt passé…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MimisikuDan moet ik het dus ook hebben over een opvolger. Ik denk dat de DM8000 voorlopig dan een goede snelle optie is, moet ik tijdig die witte module kopen anders zul je net zien is die weer duur en/of uitverkocht. Uiteindelijk misschien toch upgraden naar DM920. Dat is ideaal.

Ik ga nu overigens al die suggesties testen.

aangepast door elite7979879
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werk!!!! Opgelost! Kortom mijn oscam.server was goed. en de USER is dit:
 

[account]
user                          = dvbapiau
au                            = 1
group                      = 1,2,3,4,5,6,7,8,9


Verder heb ik er geen users meer bijstaan alleen dit stukje. Daarna restart van oscam en werkte hij goed. (natuurlijk nog wel heractivatie via internet aangevraagd).

Je ziet dat de dreambox ook in het menu "lower" pakt ipv dat die niks doet.

 

 

 

Gigantisch veel dank!

 

 

 

 

 

 

 

 

Schermafbeelding 2021-10-19 084611.jpg

aangepast door elite7979879
foto in hd
Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM8000 heb ik jaaaaaaren gehad en eerverleden zomer eervol vervangen voor een VU+Ultimo4K en een DM920…. 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

welke van die 2 werkt er met OpenPli?

Ik hoef zelf niet de nieuwste perse. Mijn ouders ook niet. Kijk de DM920 kostte toen ook 450 euro, nu koop ik er eentje van tegen de 225. Ultimo4k niet natuurlijk, dat is echt een bizar ding met een minitv (echt cool). Verder hebben mijn ouders geen 4k tv, dus daarom houdt ik het nog bij fullhd ontvangers.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@elite7979879  Mijn advies zou zijn niet te veel op de zaken vooruit lopen.  Ja CDS heeft aangekondigd in 2022 iets aan de codering te gaan doen maar wanneer is nog steeds niet helemaal duidelijk in welke vorm ook niet.  Dikke kans dat je het hele omzet traject misschien wel 1-2 jaar gaat duren. Er is nog te weinig over te zeggen.  

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Codx zei:

@elite7979879  Mijn advies zou zijn niet te veel op de zaken vooruit lopen.  Ja CDS heeft aangekondigd in 2022 iets aan de codering te gaan doen maar wanneer is nog steeds niet helemaal duidelijk in welke vorm ook niet.  Dikke kans dat je het hele omzet traject misschien wel 1-2 jaar gaat duren. Er is nog te weinig over te zeggen.  

 
Dat zou top zijn. Ik heb vandaag voor de zekerheid iig een witte CI module gefixed via marktplaats. Kosten uiteindelijk waren rond de 35 euro (+paar euro verzend). Viel nog mee. Die heb ik iig achter de hand. Verder ik ga pas nieuwe dingen aanschaffen als ik meer zekerheid heb. De dreambox DM800SE werkt voorlopig nog goed genoeg en mijn Pa heeft de deluxe remote en is er erg blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, elite7979879 zei:

@Mimisiku

welke van die 2 werkt er met OpenPli?

Officieel ondersteunt OpenPli alleen de VU+ boxen. Voor de DM9x0 zijn er ook verschillende OpenPli homebuilds als je aan OpenPli vastgeroest zit..

Het is wat je zelf graag wil. Ieder image heeft zo zijn charmes. Puur voor OpenPli kiezen omdat je ‘alles weet te vinden’ is niet echt de beste drijfveer….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Mimisiku zei:

Officieel ondersteunt OpenPli alleen de VU+ boxen. Voor de DM9x0 zijn er ook verschillende OpenPli homebuilds als je aan OpenPli vastgeroest zit..

Het is wat je zelf graag wil. Ieder image heeft zo zijn charmes. Puur voor OpenPli kiezen omdat je ‘alles weet te vinden’ is niet echt de beste drijfveer….


Ja het is meer voor mijn ouders, die willen geen veranderingen en snappen nu hoe het werkt.  Ik heb vele images persoonlijk al uitgeprobeerd. Velen zijn super. Ik vind OpenPli geweldig zelf. Dus laat ik die maar zo.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...