Ga naar inhoud


Vu+ Ultimo met conex decriptie


mate41
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Ik heb een Vu+ Ultimo gekocht in Duitsland stak er mijn TVV kaartje in en niets werkte.

Na meerdere emails naar de verkopere blijken de 2 slots met een conex decriptie uitgerust.

Stuur ik het toestel terug of is er een manier om mijn kaartje van TVV en dat van FranSat te doen werken?

 

aangepast door mate41
corrrigeren

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de VU+Ultimo kan de TV-Vlaanderen kaart prima werken. Is het een stokoude VU+Ultimo of de nieuwere 4K?

In beide gevallen OScam installeren en een oscam.server met de TVV gegevens plaatsen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik had die graag behouden ( enigma) maar ik ben reeds mer dan 20 jaar uit het cercuit omtrent ontvangst per satelliet.

Mijn huidige (in panne) is nog een vu+ duo van vroeger.

Wat is de procedure om die aanpassing te doen?

 

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke image staat er nu op deze ontvanger? VTi (versie), OpenPli (versie)?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei "enigma 2" als het dat is wat je bedoeld.

Het verschil met mijn duo is enorm , windows waardig, dus weinig detail.

Om te beginnen moet je opgeven watvoor een gebruiker je bent, beginneling-expert en zo.

Geen fastscan ook niet. Bouquets niet te zien na scannen van a19.2 en 23.5.

Vroeger had ik VTI image.

aangepast door mate41
bijkomende info

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor ons blijft het gissen wanneer je niet aangeeft welke software op de ontvanger staat.

Staat de fabrieks software nog op de ontvanger?

 

In dat geval is er nog geen gebruikers software geïnstalleerd.

 

Kijk eens hier.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak anders even een foto van het scherm ‘Informatie’.. Ik vrees dat er de fabriekssoftware (vuplus3.0) op staat en die ondersteunt geen softcam. Ook de term ‘interne Conax kaartlezers’ lijkt daarop te duiden..

Het klinkt lullig, maar zonder exacte info kunnen we je niet adequaat helpen! We zijn geen helderzienden…

 

In ieder geval zal je VU+Ultimo opnieuw geflashed moeten worden met een recenter image.. Daarvoor is echt basale kennis nodig.. Ik denk dat je met OpenPli of VTi het best vooruit kunt. Beiden ondersteunen OScam… Maar we hebben eerst écht exacte informatie nodig…

 

Als je TeamViewer hebt zouden we het online kunnen proberen..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is dus een al wat langer op de markt zijnde Ultimo ontvanger.

Introductie van deze ontvanger, 2011 - 2014

 

Wel, volg de link met de howto installeren van VTI en een OSCAM softcam voor een TVV kaart en je kan kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En spik-splinter nieuw lijkt me welhaast onmogelijk (of hij moet 8 jaar in een vergeten magazijn gestaan hebben).. Maar zoals @ceesv al schreef: volg de installatie van VTi en OScam. Daarna de plugin OScam-Butler installeren en kiezen voor Seca3 (weet niet of deze TVV direct kent)….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zeg spik-splinter nieuw dan bedoel ik dat het geen tweedehands is.

Ik zal hem toch niet terugsturen de eerste dagen want betaalde er maar 185€ voor.

Ik zal precies doen wat in die tuto staat en mijn herinneringen zullen wel boven komen.

En dan nog mijn 1T HD van de duo erin steken.

Ondertussen heb ik ook een tweedehands duo zoals deze die ik heb, gekocht voor alle zekerheid.

Ik laat nog iets weten na de installatie.

goei avond verder en bedankt.

 

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat versie ? 15.0.X ?

En moet die bootloader ook.

..../......

Nee, dat can niet, de eenvoudige ultimo staat er niet.

Het wordt dus de 11

 

aangepast door mate41

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard gun ik je het allerbeste, maar €185 betalen voor een stokoude VU+Ultimo is echt veels te veel (ik zou het bijna oplichting noemen). De laatste zijn in 2014 geproduceerd en de jouwe is dus op zijn minst 7 jaar oud en wellicht zelfs 10 jaar oud…

Maar als je er zelf gelukkig mee bent, prima natuurlijk….

 

De box gaat voor wat VTi betreft tot versie 11 en ook daar kan OScam prima mee overweg. Zodra VTi erop is gezet en je door de start-assistent heen bent éérst een software update doen! Toetscombinatie blauw-groen-groen. Daarna OScam inladen via het Cam-Centre (toetscombinatie blauw-blauw). Kies daar OScam (laatste is 11603 uit het hoofd). Activeren met de groene toets. Daarna de plugin OScam-Butler uitvoeren (staat bij Applicaties) en kies daar voor Canal Digitaal (Seca3) en wederom bewaren met de groene toets. Hiermee wordt een oscam.server gemaakt voor Canal Digitaal en deze moet dan even een beetje gewijzigd worden voor TVV… De 00006A moet gewijzigd in 00006C….Maar laat maar weten als je zover bent..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een spik-splinter nieuwe Ultimo uit 2011 kan alleen ergens op een voorraad rek hebben gelegen in Zuid Frankrijk omdat ie niet/nooit verkocht is geworden destijds.

Geeft niks nieuw uit de doos is nieuw in gebruik.

 

VTI 11.x is dan het image die je moet flashen die nog ondersteund wordt.

Conex ken ik niet en Conax komt er alleen in als je een softcam installeert zoals oscam hetgeen Mimisiku al reeds uitgelegd heeft.

Voor een TVV smartcard die nog werkt, moet die caid 00006C zijn en de geboden hulp alsook de howtodo topics zullen het wel klaren.

 

Beslist lees je nog enkele berichten over het configureren van de Oscam en het benaderen van je Vu+ middels DCC_E2.exe

 

 

 

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...