Ga naar inhoud


Vu+ Ultimo met conex decriptie


mate41
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Soft: VTI

Satellieten: astra 19,astra23,hotbird,astra 28

parabool: perfect

disecc: Mijn DSICqC staat op A/B/C/D simpel

mededeling: geen beeld:zwart

ah...... even zien

waar zit die lookup ????

aangepast door mate41

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

En is Diseqc A gekoppeld aan Astra 1, Disecq B aan Astra 3, Diseqc C aan Hotbird en Diseqc 4 aan Astra 2, vooropgesteld dat je in die volgorde de kabels van je LNB's aangesloten hebt op je diseqc schakelaar?

 

Heb je als LNB's universele LNB's geselecteerd?

 

1 uur terug, ceesv zei:

Wat voor mededeling zie je op de vermeende ontbrekende kanalen?

Hoe heb je die ontbrekende kanalen geprogrammeerd, zenderzoekloop of bestaande lijst uit het internet?

Informatie verkrijgen blijft een moeizame operatie.🤐

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval raad ik je aan een fastscan scan uit te voeren.

 

Menu-instellingen-zenders zoeken-Fastscan-provider TV Vlaanderen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan moet je ervan uitgaan dat er een probleem is met je instellingen of uitrichting/aansluiting van je schotel.

 

Met de gegevens die je ter beschikking stelt, kan ik je niet verder helpen.

 

Gezien de paar zenders die je ontvangt lijkt het erop dat je alleen maar ontvangst hebt op Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, mate41 zei:

Mijn DSICqC staat op A/B/C/D simpel.

Al die satellieten zijn dus opgeladen.

Hoe bedoel je dat?

Je zal in het afstem menu een Diseqc positie aan een satelliet positie moeten koppelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je naar andere satellieten schakelt, geven die zenders wel beeld?

Welke TVV zenders zie je wel, en welke niet? Welk TVV abo heb je? Wat zegt de OScam WebIF qua entitlements?

39DB9AD2-23FF-45B8-B66C-B386FDBA735A.thumb.jpeg.ad8760a90be91bd7af376fe442edc664.jpeg

 

F25619DF-1A88-4590-94DA-75D1D088A808.thumb.jpeg.d8889f76ad7505646ef1668e37d7e51a.jpeg

 

6B9151B2-7C59-40A0-B41B-082D77414219.thumb.jpeg.7575f260fde2cf18deb5570bf2857360.jpeg

 

Bij mij staat DiseqC zo ingesteld.. Let wel!! De waarden moeten natuurlijk kloppen met jouw specifieke LNB instellingen!! Expres screenshot gemaakt van één van mijn VU+Zero4K boxen…

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grap is dat het in eerste instantie klaarblijkelijk wél heeft gewerkt….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 uren geleden, mate41 zei:

Toen ik verleden zaterdag het toestel snel configureerde, de essentiele kanalen, was alles perfect. Nu heb ik alle kalen van mijn beschikbare satellieten dedownload en er is een probleem ontstaan.

Ik kan maar de eerste tiental kanalen van tv-vlaanderen bekijken.
Zowat vanalles geprobeerd, het kaartje gereactiveerd, tv-vlaanderen gefastcand, niets helpt.

Hoe kan dat nu?

De essentiële kanalen hebben gewerkt, maar welke kanalen dat zijn is ons niet bekend.

Nu heeft hij alle satellieten gescand en alleen nog  een tiental TVV kanalen zijn zichtbaar.

 

Ik denk dat de tuner configuratie niet in orde is, maar vragen om erachter te komen blijven onbeantwoord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Mimisuko: mijn instellingen zijn net deze van u maar in een andere volgorde.

 

aan jeevanhoof: ik heb de eerste 10 kanalen van TVV en ook geographics en

1 hour ago, Mimisiku said:

En als je naar andere satellieten schakelt, geven die zenders wel beeld?

Welke TVV zenders zie je wel, en welke niet? Welk TVV abo heb je? Wat zegt de OScam WebIF qua entitlements?

39DB9AD2-23FF-45B8-B66C-B386FDBA735A.thumb.jpeg.ad8760a90be91bd7af376fe442edc664.jpeg

 

F25619DF-1A88-4590-94DA-75D1D088A808.thumb.jpeg.d8889f76ad7505646ef1668e37d7e51a.jpeg

 

6B9151B2-7C59-40A0-B41B-082D77414219.thumb.jpeg.7575f260fde2cf18deb5570bf2857360.jpeg

 

Bij mij staat DiseqC zo ingesteld.. Let wel!! De waarden moeten natuurlijk kloppen met jouw specifieke LNB instellingen!! Expres screenshot gemaakt van één van mijn VU+Zero4K boxen…

Bij mij net zo, alleen zijn de TVV kanalen genummerd vanaf 1.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar helaas geen antwoorden op de vragen.

Klopt de volgorde?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar andere zenders schakel is er geen beeld .

Alleen voor de 10 eerste kanalen ven TVV en geographics.

Andere kanalen zoals bv c-news, cnbc, bloomberg, lci, en andere geen beeld dus.

 

Mijn volgorde van de tunerconfig is: astra 3,astra1, astra2,hotbird,

in een systeem van 2 satellieten per disecc.

 

 

 

aangepast door mate41

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat bedoel je met systeem van 2 satellieten per diseqc?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...