Ga naar inhoud


dreambox 800 SE met interne hd schakelt zichzelf uit


Gast peterp

Aanbevolen berichten

Eerst mijn Apparaten .

Sony bravia flatscreen met vier HDMI en een Scart ingangen .

Sony DVD recorder met achterop een scart en HDMI ingang of uitgang ? ?

Dreambox 800 hd pvr SE .

Ik heb de scart uitgang van de dreambox met scartkabel verbonden met de scart ingang van de sony dvd recorder en de uitgang van de sony dvd recorder naar ingang sony bravia . de HDMI van de dreambox gekoppeld met een HDMI ingang van Sony bravia

alle apparaten staan aan . dreambox op een willekeurig kanaal B V NED 1 , ik zet de Sony DVD recorder op opname en gaat opnemen NED !.

ZODRA ik de Sony Bravia uitzet op de tv zelf GAAT de dreambox OOK uit , de recorder blijft opnemen wel een zwart beeld WAT DOE IK VERKEERD ?

aangepast door peterp
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In het HDMI CEC menu de optie, Dreambox uitschakelen wanneer de tv wordt uitgeschakeld, deactiveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CEESV dit kan ik vinden in de dream of de sony bravia ?? mijn excuses voor een fout in mijn tekst de dreambox en een 800 SE  en geen 800HD ,ik weet niet of dit een verandering in mijn probleem is ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM800HD PVR had geen HDMI CEC dus dat moet dan wel een SE geweest zijn...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, peterp zei:

CEESV dit kan ik vinden in de dream of de sony bravia ?? mijn excuses voor een fout in mijn tekst de dreambox en een 800 SE  en geen 800HD ,ik weet niet of dit een verandering in mijn probleem is ??

Je zou kunnen beginnen dit in je ontvanger uit te schakelen, hieronder het VTi CEC menu:

afbeelding.png

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat hij VTi op zijn DM800se heeft..

In geval van OpenPli zat dat geloof ik bij Apparaten (maar is een paar jaar geleden inmiddels)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n zelfde soort setup bij een vriendin lopen op de DM 7020HD met NewNigma en Bravia van Sony.

Je moet opletten dat je de juiste ingang kiest voor HDMI-CEC of HDMI-ARC!

 

Als de DVD Recorder in de "doorsleep" van je HDMI zit kan die storen, maar of die überhaupt nog een digitaal signaal kan opnemen dat vraag ik me af.

 

Anyhoe

sluit de DM 800SE direct per HDMI aan op de Sony Bravia en de DVD recorder via Euroscart

ik zou overigens de PVR { dus personal video record } optie van de dm 800 SE gebruiken en er dus een hdd in zetten.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Je zou kunnen beginnen dit in je ontvanger uit te schakelen, hieronder het VTi CEC menu:

 

Sinds wanneer is een VU+ hetzelfde als een Dreambox?🤯

Te gek voor woorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@patje7of9

 

Hij vraagt hoe je dat kan uitschakelen en waar je het kan vinden.

Ik doe nog moeite, door een voorbeeld te geven hoe het er bij VTi uitziet.

Dat kan bij zijn Dreambox helpen bij zijn zoektocht.

 

Ik heb geen dreambox, maar veronderstel dat het CEC menu van de Dreambox ongeveer dezelfde keuzemogelijkheden zal hebben.

Ik doe slechts een poging de TS verder te helpen.

 

Jou bijdrage daarentegen, is voor de vragensteller een grote hulp en ondersteuning, jou reactie helpt hem echt verder met zijn probleem.👍

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik gezocht op google : hdmi cec uitschakelen op sony bravia , dit wordt als oplossing gegeven :: Druk op knop MENU / Navigeer naar onderen en selecteer  systeem of settings / Navigeer naar onderen en selecteer CEC / Druk op OK en selecteer OFF .

Ik ben de halve dag bezig geweest ben een beetje gaar  maar nu mijn vraag :: Als ik dat doe is mijn probleem dan opgelost ?? en wat moet ik doen om cec weer te activeren  als mijn probleem blijft bestaan ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meedenkers , ben niet elke dag bezig MAAR ik heb in de DREAMBOX 800 SE in applicaties mijn HDMI CEC SETUP gevonden  , DE BOVENSTE  STAAT OP INGESCHAKELD , HET ZIJN ER TOTAAL14 STUKS GROOTSTE GEDEELTE STAAT OP JA INGESTELD , NU MIJN VRAAG WEER , als ik de bovenste van de instellingen op nee zet gaan alle instellingen dan op UIT , en is mijn probleem dan opgelost ?? of niet ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog een antwoord naar  the boyk ik draai op openpli ,  en inderdaad gevonden HDMI CEC setup  zo te lezen moet ik alleen de bovenste instelling , INGESCHAKELD op UIT zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou je zeggen van gewoon proberen? Wel Enigma2 herstarten nadat je de wijziging hebt opgeslagen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo mededenker , Ik heb juist ontdekt dat ik geen dreambox 800 se heb maar een ESTARBOX TYPE  ES800se MET WIFI aansluiting , Heb op internet gezien een reactie van gerard 35 en die zegt dat het een prima ding is zelfs beter dan de originele dreambox 800se , HOE DENKEN JULLIE NU OVER MIJN PROBLEEM  ?? gewoon de hdmi cec instellingen uitzetten in mijn ESTARBOX 800 SE ??? 

CIMG1926.JPG

CIMG1927.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...