Ga naar inhoud


Nieuwe VU+ Duo 4kSE BT in gebruik genomen


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vandaag mijzelf een kerstcadeau geschonken, een nieuwe ontvanger, de VU+ Duo 4K Se BT

 

Uit de doos eerst even op de Vu software getest, en daarna VTi 15.x geïnstalleerd, ging probleemloos.

Geen gegevens uit de Solo 4k maar een schone installatie.

De 12 satelliet posities in Diseqc 1.1 commando's vertaald, en eerst de 4 favoriete satelliet posities met de fastscan lijst gevuld.

Oscam uit de feed en met de oscam butler geconfigureerd.

Met dank aan Jurgen voor de tutorial.

 

Tenslotte een een ander geconfigureerd zoals bij de Solo 4K, zodat alles weer vertrouwd eruit ziet.

Je merkt geen verschil met de Solo 4k, alhoewel het net lijkt alsof het beeld toch weer net iets beter geworden is op het 65' Oled scherm.

 

Toch heeft de Duo 4k Se een extra ten opzichte van de solo, namelijk de DVB-S2X tuner.

Daardoor komt in het configuratie menu de mogelijkheid om de multi stream transponders te ontvangen.

Op 5 West dit meteen in de praktijk gebracht, waardoor nu de Franse en Italiaanse FTA DVB-T streams probleemloos te ontvangen zijn.

 

Een ding valt mij wel op, de ontvanger wordt flink warm, op de infra rood camera zie ik de bovenkant van de kast naar de 50 graden lopen.

Ik denk dat ik een kleine ventilator in of tegen de kast ga plaatsen om de temperatuur wat lager te maken, wanneer iemand daar ervaring mee heeft hoor ik dat graag.

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie mijn topic over het plastsen van een fan…. Temperatuur van 72° naar 53°. Gewoon een losse fan met een voetje bovenop de box….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ah,gevonden.

Ik ga op zoek naar een laptop koeler of een ventilatortje.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, deze ontvanger is weer een stukje nieuwer als de Solo 4k.

Hij heeft ook een HDMI ingang, maar ik meen dat die slechts 720P ondersteunt.

Ik heb deze ontvanger speciaal voor de Franse multistreams aangeschaft, ik moet mijn spreekvaardigheid in die taal verbeteren.

 

De Solo 4k was 5 jaar geleden een van de eerste 4k ontvangers op de markt.

Op de LG Oled is het een streling voor het oog.

 

Ik heb ook nog een nieuwe Wavefield T-90 besteld voor mijn onderkomen in Frankrijk, ik ga die configureren voor 8 satelliet posities tussen 5 West en 28 oost.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...