Ga naar inhoud

Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag is de MOA alweer 58 jaar geleden....

14 augustus 1967 viel op een maandag. Het was de 226e dag van het jaar en de dag dat Radio London zijn uitzendingen stopte. De dag kenmerkte zich door een gemiddelde, vrijwel geheel bewolkte dag met een gem. temperatuur van 14.2 °C en 8.4 mm neerslag. 

Verder was het in 1967:
  • Een belangrijke dag voor de popmuziek, omdat o.a. Radio London, ook wel bekend als "Big L", zijn uitzendingen staakte. 
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
1 uur terug, Eduard07 zei:

Vandaag is de MOA alweer 58 jaar geleden....

14 augustus 1967 viel op een maandag. Het was de 226e dag van het jaar en de dag dat Radio London zijn uitzendingen stopte. De dag kenmerkte zich door een gemiddelde, vrijwel geheel bewolkte dag met een gem. temperatuur van 14.2 °C en 8.4 mm neerslag. 

Verder was het in 1967:
  • Een belangrijke dag voor de popmuziek, omdat o.a. Radio London, ook wel bekend als "Big L", zijn uitzendingen staakte. 

Ik herinner me dat nog als als de dag van gisteren, plots werd het stil op de AM 266 mHz

Geplaatst:
3 uren geleden, astro iris zei:

Ik herinner me dat nog als als de dag van gisteren, plots werd het stil op de AM 266 MHz

Ik herinner me het nog nauwelijks. 
Alleen als ik bij mijn tante in Rotterdam mocht logeren stond die zender aan en was prima te horen. 

Maar 266 MHz is nieuw voor mij !

👀😎😳

“On ne voit bien qu´avec le cœur.

L´essentiel est invisible pour les yeux”.

Geplaatst:

De  golflengte was 266 Meter , Maar dat was waarschijnlijk ook niet helemaal correct.Soms werd dat gebruikt omdat de frequentie wel wat afweek  en in 😄die tijd kon je dat nog niet digitaal uitlezen 😄.

Geplaatst:
6 uren geleden, astro iris zei:

Ik herinner me dat nog als als de dag van gisteren, plots werd het stil op de AM 266 mHz

s Middags om 3 uur sprak Paul Kaye die laatste woorden op de 266. De dag erna alleen nog Veronica en Caroline op de MG. Wat een enorme stilte was dat voor de muziekliefhebbers!  De 266 was voor mij het station waarmee ik de dag begon als ik de transistor aan zette en na wat uitstapjes naar de andere offshore stations was London 266 ook weer het station waar ik op eindigde.  Vrijwel alle deejays van BigL hebben hun roem behouden na het verdwijnen van de Galaxy. Radio London was voor het VK wat Veronica was voor NL..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
2 uren geleden, Henkie192 zei:

De  golflengte was 266 Meter , Maar dat was waarschijnlijk ook niet helemaal correct.Soms werd dat gebruikt omdat de frequentie wel wat afweek  en in 😄die tijd kon je dat nog niet digitaal uitlezen 😄.

Ze deden dat om te kunnen rijmen. 
Bijvoorbeeld: Caroline on one-nine-nine. 
Of Veronica vijf-drie-acht op volle kracht. 
één-negen-twee, goed idee. 

“On ne voit bien qu´avec le cœur.

L´essentiel est invisible pour les yeux”.

Geplaatst: (aangepast)

Inderdaad.

963kHz = ~312m ( en geen 319 )

Nu we toch met oude dingen bezig zijn, wanneer is het 9kHz raster ingevoerd ?
Toen waren we eindelijk van dat gefluit af (grotendeels).

aangepast door kees321

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...