Ga naar inhoud


Opel pli 8.1 loopt vast, tv vlaanderen klant


linuxcobra

Aanbevolen berichten

Sorry Tonski om 1 of andere reden zie ik pas nu uw reply. Ondertussen werk ik al een hele tijd met OSCAM en niet meer met CC, ben bij wijze van test even terug naar CC te gaan maar heb hetzelfde probleem.

 

Tot versie 6 had ik eigenlijk vrijwel geen probleem, stel dat ik terug naar 6 ga, geeft dit dan problemen of kan je eigenlijk op de versie blijven die je zelf wil. Ik vraag me af of versie 7 en 8 gewoon niet te 'zwaar' is voor solo 2 want met versie 7 was opstarten een werk van heel lange adem, met versie 8 iets sneller,....maar dan spreken we nog over 5 à 6 minuten na het vastlopen.

Versie 6 was in anderhalve minuut speelklaar (ongeveer)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt je afvragen of het zin heeft al die nieuwe snufjes die in de DVBAPP zijn opgenomen zinvol zijn bij een iets ouder Vu+ model. (jaartal 2012)

Maar ik kan me niet voorstellen dat daarom die SOLO2 langzaam wordt met OpenPli hij is er namelijk wel voor gebouwd (build).

 

Je kunt met Openpli van 6 naar 7 en 8.1 en terug, dus wat het beste werkt zou ik nemen op een ouder Vu+ model.

@linuxcobra

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb gisteren terug versie 6.2 erop gezet,....en ja het werkt perfect, lijkt niet meer vast te lopen en start snel op .....echter wist ik na installatie al meteen weer waarom ik naar 7 en 8 was overgegaan,...in versie 6 slaag ik er niet in de dvb-t combo vu+ tuner aan de praat te krijgen. Deze wordt gewoon niet gezien door het toestel (met juiste driver geïnstalleerd).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, linuxcobra zei:

.in versie 6 slaag ik er niet in de dvb-t combo vu+ tuner aan de praat te krijgen.

kijk dan is er natuurlijk wel reden voor een upgrade...

maar als OpenPli blijft vastlopen, dan zou je ook nog naar VIX Of VTI kunnen overstappen

 

dat is misschien effe wennen maar die werken goed op de SOLO2 en hebben de laatste driver updates er default in zitten

de oscam en zenderlijst effe backuppen naar pC en flashen

mocht je EPG . dat op hdd hebben staan altijd voor het flashen even wissen

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Tonski,

Ik zal even afwachten, al pli 6 goed blijft draaien,....dan offer ik mss wel de dvb-t op,....de zenders (franstalig belgie) zijn de enige die ik met die tuner bekijk en die kan je ook online bekijken. Zou wel spijtig zijn, maar liever een box die goed draait en niet vastloopt zonder die tuner dan een vastloper.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt… Al naar gelang het type tuner heb je nieuwste drivers nodig.. De laatste draait alleen op kernel 3.15 en VTi 15. In VTi is er een backport t.b.v. de Mipsel VU+ boxen…. In OpenPli werkt deze tuner niet naar behoren (en de reden van je vastlopers)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

Ondertussen draait de solo2 opnieuw 2 weken op 6.2, nog 2 vastlopers gehad, (kan altijd) maar dus merkelijk beter dan versie 8.

Per toeval ontdekt waarom de dvb tuner niet werkt,....versie 6.2 ziet  geen enkele usb, dus niet enkel de tuner niet (druk het mss verkeerd uit,

de versie ziet wel usb maar kan er blijkbaar niet aan). Als ik de ap mediascanner gebruik zie ik elke usb die ik inplug vermeld staan of het nu een stick of

een schijf is, ...maar kan ze niet openen. Als ik gewoon via pli menu ga, dan zie je ze niet staan. Belangrijk is wel dat er wel voeding komt,, de combo tuner geeft wel het rode lichtje weer, dus stroom is er.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

www.vuplus-support.org (wel eerst registreren)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...