Ga naar inhoud


Opel pli 8.1 loopt vast, tv vlaanderen klant


linuxcobra

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Voeding defect?

Warmte probleem?

Harde schijf defect?

Open pli 8.1 corrupt?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, de voeding, warmte probleem of harde schijf denk ik te kunnen uitsluiten, ik kan perfect een film vanop de harde schijf via thuisnetwerk streamen naar mijn tablet zonder uitval.

Het loopt ook vast (en dan meteen) als ik mijn tweede vu solo inschakel die gebruik maakt van dezelfde kaart (oscam al tijdelijk bij wijze van test naar cccam veranderd, maar zelfde resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem met zelfde hostnaam of IP?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord op vraag mimisiku .... een goede vraag moet ik wel zeggen, maar nee, het systeem draait al 8 jaar zonder problemen, toen ik naar 7.3 ging was het een complete ramp en ben ik terug naar 6.?? gegaan. Toen 8 er was, meteen op overgegaan en werkte perfect (behalve traag opstarten) heeft ergens 2 maand perfect gewerkt, en nu,....troubles.

Maar ik vermoed eerder dat probleem bij tv vlaanderen/kaart/codering zit dan bij de pli tenzij jullie anderen met zelfde probleem kennen.

 

Bovenstaande is dus meteen ook het antwoord ivm de test 7.3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, daar kan ik je gerust stellen ik draai al sinds 2012 met een TVV en CDS kaart in huisdeling op 4 ontvangers.. Draait al jaren volledig probleemloos…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draait hier nog steeds! Eerst op een DM800HD-PVR, daarna de DM8000 en uiteindelijk op de VU+Ultimo4K en DM920… Al moet ik zeggen dat ik steeds minder naar de sat kijk…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

Leuk dat er ineens nog eens een reactie komt. (Mss als nieuwjaarsgeschenk😄), allen een voorspoedig 2022 gewenst trouwens.

 

790Mhz,...is eventueel een optie, maar zou het het liefst opgelost krijgen en in pli blijven. Ik heb trouwens ontdekt dat wanneer ik wekelijks het systeem

even volledig heropstart ipv in standby laten staan dit probleem weg lijkt. Precies of je dient even te resetten.

 

Tonski, als je met lekspanning bedoelt (taal NL-BE vs NL-NL misverstanden vermijden) dat er water zou in de coax gekomen zijn, bedankt voor de tip,

maar dit heb ik meteen al gecheckt bij aanvang omdat ik ook ergens in die richting dacht.

 

Prettige dag verder,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou OpenPli 8.1 kunnen starten in Debug mode. Kijken wat het logfile toont..  Misschien ‘iets’ wat het geheugen doet vollopen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is altijd zeker de moeite waard om eens even te debuggen bij problemen. Of er dan een log geschreven wordt is wel de vraag natuurlijk.

 

Als ik even terugkijk naar je vorige topics @linuxcobra dan zaten we wel nog met die home share en het gebruik van de CCcam als client.

Je kan ook logs aanleggen in oscam en die kunnen indien op de verkeerde plek opgeslagen ook veel data produceren CCcam kletst natuurlijk heel veel met de server misschien loopt je /var/volitile vol met data gedurende die ugh minuten in standby

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...