Ga naar inhoud


Opel pli 8.1 loopt vast, tv vlaanderen klant


linuxcobra

Aanbevolen berichten


Ik heb net ontdekt (veronderstel ik toch) waarom geen usb's worden gedetecteerd in pli 6.2, usbutils is niet geinstalleerd, waar kan ik deze vinden, staat niet bij de applicaties.

Ik zou liefst bij pli blijven, 6.2 werkt perfect behalve geen usb detectie, (geen sticks, geen externe tuner etc...)

 

Dus hoe kan ik usbutils (de juiste versie installeren ?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB wordt vanuit de kernel verwerkt, je hebt daar absoluut geen extra plugins/installatie voor nodig. Als je USB niet werkt is er intern iets aan de hand. Denk aan de +5V die niet werkt… Je hebt waarschijnlijk gewoon ergens een probleem met je voeding….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mimisiku,

Ik denk het niet, als ik versie 7 of 8 installeer dan werkt het perfect wat usb betreft, maar dan heb ik opnieuw de eerder vermelde vastlopers.

Bovendien krijg ik als ik via mountapp de usb's wil refreshen de melding usbutils niet geinstalleerd, gelieve te installeren.

Op mijn tweede toestel (solo) , ook op pli 6.2 heb ik net hetzelfde voor, dus 2 x voedingprobleem zou wel heel toevallig zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom denk je dat je juist dan (veel) meer vastlopers hebt?? Je USB heeft 5V nodig. Als die niet stabiel is (of te weinig stroom levert) gaat de boel in de stress wanneer het device wordt aangesproken. De voeding stort in en het device reageert niet meer. Resultaat: vastloper…

Ik bezit nog een SoloSE en ook die heeft echt geen extra plugin nodig voor de USB tuner V2 of welk ander USB apparaat…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik al voldoende getest heb met 7 en 8 op beide toestellen, op de solo gebruik ik trouwens (behalve voor de test) geen usb, en op beide met 7 en 8 versies vastlopers ongeacht usb of niet. Met 6.2 op beide (los van het usb gegeven) geen probleem, met 4 op beide ook geen probleem en wel usb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En praten we hier wel over een originele VU+Solo2 of is het wellicht een CloudBox Pro?

Die zijn ook zat verkocht als een Solo2. Die werkten met VTi 6 (een hogere upgrade werkte niet)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof er niets van dat de oorzaak bij openpli 8.1 of eender welke andere versie ligt. Er zal wel een of andere wazige plugin geïnstalleerd zijn die dit gedrag veroorzaakt. Misschien de vraag eens voorleggen op hun forum. Iedere pli image heeft voor oscam een CD of TVV specifieke reader dus de kaart zal in principe gelijk werken. Vaak is het een kwestie van alles kaal installeren, testen op stabiliteit en weer iets installeren. En vastlopen is dat met een GSOD (groen scherm) of geen duidelijke indicatie?

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we kunnen natuurlijk niet op zondag over het geloof gaan schrijven.

 

De test met het VTI image zal een duidelijker beeld opleveren bij de SOLO2 zoals ik reeds voorstelde.

Ook oudere images gebruiken wegens de stabiliteit en daar in kernel modules toevoegen is een mogelijkheid maar niet altijd aan te bevelen.

Lees de hele draad nog maar eens door en kom zelf tot de conclusie.

 

Indien je @linuxcobra de test hebt gedaan met VTI gedurende enkele dagen kun je altijd nog terug naar OpenPli.

Ik gebruik automatic full backup plugin om te flashen tussen images en backups maken. ( die kennen we toch? en werkt zowel in VTI als OpenPli)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik reageer meteen op beide laatste berichten samen.

 

Ik denk dat ik idd eens zo'n vti zal moeten proberen, ik zal op dezelfde manier automatic full backup gebruiken, als die voor beide werkt. Zal niet voor de eerste maand zijn @nogal druk op het werk.

 

Wat de eerste vraag betreft, ook naakte herinstallatie met 8 levert zelfde vastlopers, en niet het gekende groene scherm, gewoon tijdens het spelen "freeze" of het nu een opname is die afspeelt of gewoon live kijken maakt niet uit.

 

In elk geval bedankt voor de vele opmerkingen.

 

Nog even terugkomen op de tip ivm de voeding, net geprobeerd met een universele regelbare voeding,....ook geen usb detectie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De interne HDD wordt door flashen van een image niet aangetast. Zolang je niets met de HDD doet blijft dat gewoon bewaard..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...