Ga naar inhoud


Geen wifi verbinding op mijn MacBook air


peterksr49

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een MacBook air met de laatste software macOS Monterey versie 12.1

nu wil ik via wifi op internet maar dat lukt dus niet, het zijn voor de Mac bekende verbindingen.

maar als ik op internet wil heb ik geen verbinding helaas is er iemand die mij een oplossing kan geven hiervoor ?

Zoals je kan zien blauw van kleur, maar als ik de diagnostische test uit voor vind hij het netwerk dus niet helaas (zie foto 3.

 

gr Peter

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Jürgen zei:

Kun je op andere apparaten welke met dezelfde afgebeelde router verbonden zijn wel op het Internet, zoals b.v. een iPad, iPhone?

 

Zo niet, heb je de betreffende router al eens ge-reset?

 

 

 

 

 

Hallo,

 

ik heb op alle andere apparaten b.v. Iphone, ipad en laptop wel verbinding.

daarom begrijp ik het ook niet voorheen op de Mac ook nooit geen probleem hiermee gehad.

Gr Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

kanaal gecheckt en inloggegevens ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had dit ook pas geleden, een nieuwe start van de router loste het probleem op.

 

Anders in je macbook het access punt wissen en opnieuw inlezen?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Ik had dit ook pas geleden, een nieuwe start van de router loste het probleem op.

 

Anders in je macbook het access punt wissen en opnieuw inlezen?

 

Kan je het laatste eens uitleggen aub ?

 

30 minuten geleden, bellejt zei:

kanaal gecheckt en inloggegevens ?

En hoe doe je dit op de mac ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens je schermafdruk is het access punt aangemerkt als voorkeur netwerk, ik neem aan dat je die voorkeur kunt wissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probeer je via een vpn verbinding op het www te geraken, volgens je schermafdruk is die geactiveerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb je bijdrage verwijderd, op de foto is persoonlijke informatie zichtbaar.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, instellingen zouden niet verloren mogen gaan.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het plaatje is wat verwarrend..

In jouw WiFi overzicht staan 2 voorkeursnetwerken aangevinkt en wel in de volgorde WiFi-2.4-A588-EXT en WiFi-2.4-A588, m.a.w. wordt eerst naar WiFi-2.4-A588-EXT gezocht en daarna pas naar WiFi-2.4-A588.

Ik weet niet of het netwerk WiFi-2.4-A588-EXT actief is en of die ook daadwerkelijk wordt gebruikt, anders moet het vonkje bij de WiFi-2.4-A588-EXT weghalen of tenminste de volgorde wijzigen, dus eerst WiFi-2.4-A588 en dan WiFi-2.4-A588-EXT.

 

Misschien nog even jouw netwerk structuur toelichten.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...