Ga naar inhoud


Algemene vraag i.v.m. codering TVV


pmdv

Aanbevolen berichten

Dat schoonmaken zit wel goed. Als de kaart vuil is/was had hij helemaal geen beeld gehad..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor alle reacties en tips.

 

Het lijkt mij duidelijk dat dit geen algemeen voorkomend probleem is en dus allicht te wijten aan mijn installatie.

TV = Panasonic TX-50CX800E + Aston CAM-module

 

Ik heb vroeger een satellietontvanger gebruikt (met dezelfde Aston CAM)  en voor zover ik mij kan herinneren waren er dan geen problemen.

 

Het probleem doet zich wel veel minder vaak voor dan ik dacht en is dus zeker niet regelmatig, zoals ik heb gesuggereerd. De afgelopen week slechts 1x (gisteren vrijdag en dan nog vroeg op de avond).

 

De kaart verwijderen en/of verplaatsen (er zijn twee slots) lijkt te helpen maar dat kan even goed zijn omdat de TV werd af/aan geschakeld. Ik zal voor alle zekerheid de contacten reinigen van de Aston CAM.

 

Typisch valt de codering weg tijdens het wisselen van zender en na een tijdje (veel meer dan enkele seconden) herstelt zich dit wanneer men opnieuw van zender wisselt.

 

Het is wel spijtig dat TVV hun storingen niet vermeldt op hun website, want dan kan ik blijven proberen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt een klein plakkertje achter op de kaart plakken t.o. de chip. Misschien dat warmte-ontwikkeling een rol speelt…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een Aston cam heeft niet het eeuwige leven, op den duur wordt de warmte ontwikkeling de reden voor storinkjes.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog zelfs (al jaren ongebruikt) een Aston 1.03 en een Aston 1.05.. Jaren gebruikt in een Humax IRCI-5400 en een Viking…. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, pmdv zei:

Typisch valt de codering weg tijdens het wisselen van zender en na een tijdje (veel meer dan enkele seconden) herstelt zich dit wanneer men opnieuw van zender wisselt.

Hier ga je weinig aan kunnen veranderen.

Tijdens het zappen valt er misschien ergens een bitje om en de tv maakt de zender niet zichtbaar.

Terug naar een andere zender zappen lost het probleem meestal op.

Ik heb in de keuken een Philips met TVV cam, en heel af en toe heeft deze het zelfde probleem.

 

Een tijdje terug was ik in een hotel. De tv met cam, aangesloten op de kabel , had dit probleem soms ook.

 

Digitaal is iets moois, maar als er een bitje gemist wordt,  werkt het niet.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pmdv,

ik heb een tijdje terug ook problemen gehad met de panasonic TV TX-L41WR50E na wat apparatuur wisselingen en dus HDMI kabels verplaatsen

ceesv adviseerde me om de TV volledig te resetten en opnieuw in te richten voor ontvangst en ethernet, dat werkte daarna weer goed.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...