Ga naar inhoud


Algemene vraag i.v.m. codering TVV


pmdv

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de uitval vrijdag ll. van TVV (zie bericht in dit forum) heb ik de volgende vraag:

Regelmatig (ik vermoed dagelijks, meestal laat op de avond, bvb. rond 23:00) valt de decodering tijdelijk weg. Dit duurt meestal niet zo lang (hoogstens enkele minuten). Ik heb steeds gedacht dat dit een soort reactivatie of controle betrof en dus normaal was.

Is er iemand die hierover meer weet? Is dit normaal? Waarvoor dient het?

 

De uitval van vrijdag viel ongeveer samen met bovenstaand dagelijks ritueel en zou er dus kunnen mee te maken hebben.

Die uitval was trouwens niet eenmalig want gisterenavond (woensdag 22/12) viel terug, rond ongeveer hetzelfde uur, de decodering intermitterend weg gedurende vrij lange tijd.

 

Beste groeten,

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allereerst:

 

Op welke manier en met welke apparatuur, software kijk je de zenders van TVV ?

Dat is namelijk van groot belang om de oorzaak te gaan achterhalen.  Zoiets wat vorige week zich afspeelde komt uiteraard niet vaak voor.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo Patric,

 

Mij is niets bekend van zo een periodiek of dagelijkse onderbreking van je kaart.

Een verstoring van de ontvangst kan ook andere oorzaken hebben, die in je omgeving de ontvangst kunnen verstoren.

Kan je niet gecodeerde zenders nog wel ontvangen op dat tijdstip?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen op mijn DM8000 is er (bijna) elke avond een kleine storing. Ergens tussen 22u00 en 23u00.

Beeld blijft even stilstaan of er is even wat blokvorming.

Langer dan een sec of twee duurt het niet.

 

Is al maanden zoniet jaren zo bij mij.

 

Mvb

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vliegt er steeds iets voorbij voor jou schotel rond dat tijdstip misschien een ufo 😂
 

Is idd wel vreemd dat het steeds gebeurt rond dat tijdstip, maar als je verder geen last hebt prima toch.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, michel130 zei:

Vliegt er steeds iets voorbij voor jou schotel rond dat tijdstip misschien een ufo 😂

 

Nou dat is helemaal niet om te laggen!

In Amsterdam zat ik onder de aanvliegroute van vliegtuigen naar schiphol en die leverden terdege storing in de ontvangst op wegens hun aanvlieg radar.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eerste dat het, het stuur signaal was voor het nachttarrief, maar dat gebeurd normaal om 22u00 en de storing vind later plaats. 

Ik zie de vliegtuigen regelmatig aanvliegen op Zaventem, 

maar denk niet dat het daar van komt.

Bij de laatste storing, toen er een hele transponder zwart beeld gaf, was ik net op één aan het kijken en dacht daar is de storing weer, maar nu duurt het wel lang.

Die storing begon , mschien toevallig, net rond de tijd van de bijna dagelijkse storing plaats.vind.

 

Het is wel zo dat de storing niet stoort tijdens het kijken.

Het is heel kortstondig en valt meestal bijna niet op.

 

Mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Geen idee wat de verstoring voor TS  veroorzaakt maar het heeft niks met controles of coderingen te maken.  Het kan natuurlijk zijn dat de module kuren heeft maar dan ligt het aan de module.  Misschien valt je ontvangst weg om de 1 of andere reden.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al jaren TV-Vlaanderen en mij is het nooit opgevallen. Ik heb echter nooit CI modules gebruikt (wel eens als test op boxen die ik ter reparatie had). Altijd met softcam..

 

DM7000s Radegast 3 tot 2005

DM7000s Newcamd 2 2005-2008

DM800PVR CCcam 2.2.11 en 2.30 2009-2014

DM8000 OScam

VU+Ultimo4K OScam

DM920 OScam

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zal ook afhangen van de software versie op je Aston.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aston 2.26 is de laatste officiële firmware voor de Aston 1.07

Maar voor ca €60 heb je een nieuwe witte CI 3.5 (of via MP)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-12-2021 om 19:36, pmdv zei:

Apparatuur = Panasonic TV + CI-module (Aston) + TVV kaart;

 

@pmdvdus graag info over de Panasonic TV model

 

en meteen daaraan toegevoegd de tip om je CI module eens eruit te trekken en de kaart / chip ook eens met een gummetje schoon te maken en dan opnieuw voorzichtig te plaatsen.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...