Ga naar inhoud


Vraag over waarde keuken apparaten


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Drs. IJzerbout zei:

En wat TonskyTVdutch zegt dat de keuken steriel moet zijn komt mij vreemd voor.

de oplevering met de verhuurder die een UV lamp bij had om ook nog urinespetters rondom het watercloset te kunnen ontdekken, heb ik al eens toegelicht en is gewoon bij professionele verhuurders een feit

idem de keuken met vooral de koelkast en haar interieur

 

kun jij vreemd vinden maar dat staat voor "gereinigt" in verband met die huurovereenkomsten

Besenrein is een begrip bij ruwbouw.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moet ik toch weer even op reageren want ik ben echt verbaasd.

Besenrein betekent "schoon opleveren". Ook bij overgave van een huurwoning, koopwoning of Rohbau.

Dat jij daar in handen bent gevallen van een overdreven verhuurderstalent is triest want dat heb ik nog nooit gehoord. Waarschijnlijk één van die woningsbouwverenigingen die in Sachsen met hun praktijken over lijken gaan en zich nog aan West Duitse normen moeten aanpassen.

Ik heb in Duitsland 2 x een woning gehuurd. In het prille begin, dat was om precies te zijn in 1982 en vele jaren later in 2017 nog een kleine woning als reserve en zeker toevluchtsoord, mocht in Dubai de hel losbreken. Die woning heb ik nog steeds.

Daartussen had ik een eigen huis wat ik nu niet meer heb.

Er is nog nooit iemand gekomen met een UV lamp om naar spetters van welke lichaamsvloeistoffen het ook moge zijn geweest te zoeken als bij Criminal Investigation op de bekende TV kanalen.

Besenrein betekent: schoon. Niet meer , niet minder.

Dat je  daar € 250 moest betalen voor reinigingskosten vind ik wel heel erg heftig en de helft van de Kaution was ingehouden, daarmee zou ik onmiddelijk naar mijn Rechtsanwalt zijn gestapt...tenzij de woning die je daar achterliet werkelijk een varkensstal was.

 

Voor degenen die dat niet weten: In Duitsland moet je doorgaans 3 maanden huur als Kaution (=onderpand) afgeven die je dan na het einde van het contract weer terug krijgt + rente. Verder zijn de huurcontracten gebaseerd op wettelijke regelingen en daar staat niets in over pis-spetters in het toilet.

Even voor de duidelijkheid: ik zit altijd bij het plassen...heeft mijn moeder me zo bijgebracht. Dit terzijde ! 😁

Dat klinkt voor NL begrippen misschien veel, maar in Dubai moet je bij veel (duurdere) objecten 12 maanden huur vooruit betalen.

Dus zeg maar voor een 3 kamerflat, gemeubileerd ergens in DMC heb je het al gauw over € 2500 per maand = € 30.000,- per jaar, omgerekend.

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog even een beschrijving van wat "Besenrein" is:

Voor degenen die Duits kennen:

 

https://ratgeber.immowelt.de/a/wohnung-besenrein-uebergeben-was-bedeutet-das.html

 

Samengevat betekent het zoals ik zei: "schoon"...dus grof vuil verwijderen,  spinnewebben verwijderen, eventueel lijmresten. Maar ramen lappen hoeft niet. In de keuken...en keuken-apparaten: grove etensresten verwijderen.

En zeker niet met een Criminal Investigation UV lamp of spray het plafond van de slaapkamer te inspecteren op resten van......nachten met de vriendin.

 

Waarom? Ieder normaal mens maakt zijn eigen hut schoon en vertrouwd niet op de kunsten van voorgangers.

 

Mijn vrouw zou nooit in een nieuw te betrekken huurwoning in het bad gaan zitten te poedelen of onder de douche gaan staan of op de plee gaan zitten, ook al is de Criminal Investigation infrarode of UV lamp van Tonskydutch er aan te pas gekomen.

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.allianzdirect.de/hausratversicherung/wohnungsuebergabe-ratgeber/

dat men mij toen behoorlijk uitgeknepen heeft, zowel "die Hausverwaltung" als die poetsfirma heb ik al benadrukt in 2017

en het klagen met een advocaat tegen de afrekening van de verhuurder als je het land hebt verlaten is op z'n zachts gezegd nagenoeg irreëel

 

jij jouw gelijk

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...