Ga naar inhoud


Vraag over waarde keuken apparaten


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Normaal gesproken is het zo dat een object zonder keuken wordt aangeboden.

Een huurwoning zonder keuken?

Mijn schoonvader ging naar een huurwoning en heeft bedongen dat de verhuurder er eerst een nieuwe keuken in ging zetten omdat de oude toch wel aardig gedateerd was.

Daar was het wel zo dat de kookplaat ingebouwd werd en door de verhuurder werd geleverd, de rest aan koelkast, oven, magnetron enz. moest hij zelf regelen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het gaat hier om de Duitse situatie.

 

Huurwoningen in Duitsland worden normaal aangeboden zonder keuken.

 

Verhuis je als huurder, neem je jouw eigen keuken weer mee.

 

Wat ook verschilt met de situatie in Nederland, is dat je in Duitsland de woning als nieuw moet achterlaten, je dient dus bij het verlaten van de woning te schilderen en indien nodig opnieuw te behangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste geldt in Nederland ook.

Toen mijn moeder naar een bejaarden tehuis ging moesten we de woning in originele staat afleveren. Dat betekende de schitterende vloerbedekking van de trap halen (die de volgende huurders ongetwijfeld dolgraag hadden willen hebben) en vervolgens uren schuren om de lijmresten te verwijderen.

Om maar iets te noemen van de vele dingen.

Wat zijn we een dagen bezig geweest om mooie dingen te vernietigen, want de regeltjes.....

En de opvolgers maar betalen om het weer een beetje vergelijkbaar of op z'n minst fatsoenlijk te krijgen.

Ik kreeg toen heel sterk de indruk dat bepaalde clubs zaken met elkaar deden. Of is het puur gigantisch onbenullige ambtenarij?

Zou me ook niet verbazen.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, minplus zei:

Ik moet wel erkennen dat de keuken in ons 2e huis iets ideaals had. De vloer liep nl gigantisch scheef en dat had als effect dat het ene deel van het aanrecht voor mij perfect op hoogte was en het andere deel voor m'n kleinere vrouw. Daar zat zo'n 10 cm verschil in.🙂

We zijn ooit op vakantie geweest in Hallenberg (hoch Sauerland) en de 1e nacht slecht geslapen en we werden beide wakker met barstende koppijn terwijl we dat normaal nooit hebben. Toen er een fles water omviel en meteen naar de wand rolde wist ik genoeg. (daar in de omgeving gebruikt men chloor in het kraanwater vandaar dat we altijd water kochten)

Ook daar was de ene kant van de kamer een stuk lager dan de andere kant en we sliepen dus al het ware op de kop.

Dus eerst hannesen met blokken hout om het bed recht te krijgen, maar handiger was om gewoon het bed om te draaien en met de voeten naar beneden te gaan liggen.

We noemen dat nog steeds onze schnitzel vakantie want we kregen daar 14 dagen lang elke dag een andere schnitzel variant.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Con zei:

Nog los van het feit dat je er op uit moet om het te kopen

 

Lang geleden dat ik in een witgoedwinkel ben geweest. Alles via internet. Verpakking wordt door de bezorger meegenomen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Psychosammie zei:

Lang geleden dat ik in een witgoedwinkel ben geweest. Alles via internet. Verpakking wordt door de bezorger meegenomen.

 

Precies dat: een paar muiskliks en je schuift de apparatuur zo in de gaten waar de apparatuur van de vorige bewoner heeft gezeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de verpakking wordt meegenomen is niet altijd handig kom ik nu achter.

43" monitor stuk, "nee meneer die komen we niet op locatie repareren, die moet opgestuurd worden" (monitor van ruim 900 euro)

 

euuhhhhh "heb je een doos voor mij dan? "

"nou nee, u heeft hem in een doos ontvangen en kunt hem daar ook weer in terug sturen" 🥴

Dus maar een doos uit de papiercontainer gevist en nu krijgen ze hem retour in de doos van een concurrent 😁

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wettelijk verplicht, maar de leverancier kan zelf er van overtuigd zijn dat zijn product zo goed is dat hij ook rustig 5 jaar kan geven.

Maar ook die 2 jaar is geen vast gegeven.

Wat garantie betreft is zo dat als een product binnen 2 jaar stuk gaat dan ligt de bewijslast, dat dit niet aan het product zelf maar aan het gebruik van de eindgebruiker heeft gelegen, bij de leverancier (dus niet de fabrikant)

Na die 2 jaar kun je nog steeds garantie claimen immers je koelkast of fornuis hoort niet na 2 jaar al onherstelbaar defect te zijn echter dan moet jij als eindgebruiker aantonen dat het niet aan jou heeft gelegen (je hebt niet te hard met de deur gegooid, je hebt geen warme pan op de glasplaat gezet waardoor deze is gebroken enz.) maar dat het gekochte product niet goed is geweest.

Dat laatste ligt natuurlijk een stuk moeilijker en veel leveranciers bedenken van alles om daar onderuit te komen (een veel gehoorde is overspanning) Maar ook na die wettelijke 2 jaar garantie, met de bewijslast bij de leverancier, heb je nog steeds garantie en is er nog best garantie te verkrijgen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

in B wordt een keuken, en de inbouwapparatuur 'onroerend door bestemming' dat betekent dat het van de eigenaar wordt als je het als huurder plaatst.

opletten dus dat je het niet van de verkeerde hebt gekocht ...

Ook in B zijn er veel mensen die dat niet weten, en zaken overlaten die niet van hen zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, jan72 zei:

'onroerend door bestemming'

wij kennen het begrip nagelvast

https://www.encyclo.nl/begrip/Nagelvast

 

Alles wat je vastgenageld of (tegenwoordig) gelijmd hebt is onroerend geworden> MAAR in huurwoningen is er een bijkomend aspect dat je geen aanpassingen mag doen die onomkeerbaar zijn zonder schriftelijke toestemming van de verhuurder. Als huurder heb je de plicht t.o.v. de verhuurder de woning in oorspronkelijke staat terug te brengen.

 

Zoals ik reeds eerder schreef geld in Duitsland de keuken als niet behorende bij het te verhuren object.

En de vraagstelling ging over Duitsland en een huurwoning, als je kunt lezen ben je in het voordeel.

@all

Over garanties is er een interessante serie op de Duitse TV over gereclameerde goederen die men terug moet nemen en die men dan ten gelde maakt.

In dat programma was een heel duidelijke stelling; dat je naar je geld kan fluiten indien het gekochte apparaat aangeboden is door een reeds failliet verklaarde winkel en of failliet verklaarde fabrikant die de garantie moest geven.

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie maken het moeilijker dan het is.

In feite geldt in Duitsland (waar mijn dochter woont), dat wat in het huurcontract staat.

 

En daar kun je bijvoorbeeld in (laten) schrijven dat je de woning betrekt zoals ie is. Je kunt hem dan ook zo verlaten als dat ie is nadat de huur is afgelopen. Je moet dan natuurlijk niet alle wanden knalrood gaan verven. Gewoon je gezonde verstand gebruiken.

En wat TonskyTVdutch zegt dat de keuken steriel moet zijn komt mij vreemd voor. Ik heb lang genoeg in Duitsland gewoond en weet dat heel goed.

Gewoon "Besenrein" overnemen. Die keukenapparatuur is keurig netjes en zal misschien even wat extra schoongemaakt moeten worden.

Dat zoekt mijn dochter dan maar uit.

 

Hoe het met de overdracht gaat is puur een zaak zoals het in het huurkontract overeengekomen is.

In het geval van mijn dochter hoort de inbouwkeuken bij het huurobject behalve de apparaten. Die zijn nu haar eigendom.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...