Ga naar inhoud


Mii TV Stick en Pi-Hole in 1 netwerk


acguest

Aanbevolen berichten

ik had ergens op zolder nog een Raspberry PI liggen die ik sinds de aanschaf van een Mii TV Stick overbodig was.

Nadat ik knettergek werd van de advertenties op nieuws-sites ben ik toevallig op Pi-Hole project gestoten.

 

Pi-Hole filtert ads-referals  uit alle aanvragen die een PC stuurt tijdens het surfen.  Hierdoor laden websites wezenlijk sneller.

 

Nadat ik de PiHole had geoptimeerd (andere DNSen nog meer blacklists :-)) weigerde opeens de Mii-TV Stick alle dienst.

Ik kon wel op de router connecteren maar verder gebeurde niets.  Ik gebruik op mijn router (Fritzbox 7590) profielen en MAC authenticatie.

Het zag in dit geval ook uit dat het MAC adres van de TV Stick een foutief basis profiel kreeg (basis profiel is bij mij geen internet).

 

Ik had wel gemerkt dat als ik de PiHole uit het netwerk nam, dat alles perfect liep.

 

Na veel zoeken heb ik het euvel gevonden (maar je moet er maar achter komen) : de PiHole moet als primaire DNS server google hebben.

Je moet er maar op komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uren geleden, acguest zei:

Na veel zoeken heb ik het euvel gevonden (maar je moet er maar achter komen) : de PiHole moet als primaire DNS server google hebben.

Je moet er maar op komen.

 

 

Kleine correctie op je verhaal: Je bedoelt een publieke dns server. Google is zeker niet nodig.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...