Ga naar inhoud


Fransat op Eutelsat 5 W - geen signaal


MKeijzer

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Wij hadden sinds jaar en dag altijd de Franse televsie thuis (Franse echtgenote). Schotel een paar keer mee verhuisd en een paar jaar geleden overgegaan op HD TV. Tot vorig jaar eigenlijk nooit problemen gehad. Medio vorig jaar steeds slechtere ontvangst bij regen of bewolking (nieuwe LNB gekocht, eigenlijk geen verbetering) Sinds november/december vorige jaar alleen nog maar de melding "pas de signal".

Nieuwe schotel, snoer en LNB gekocht (setje was al 20 jaar oud). Echter nog steeds geen signaal. Zal dus wel aan de ontvanger liggen, dacht ik, dus ook nog een nieuwe ontvanger gekocht. Nu na wat gezoek op internet, blijkt dat de oude satelliet vervangen is.

Ik sta nu al 3 dagen te draaien met de schotel op het dak (de juiste richting op gezocht op dishpointer)  maar nog steeds kan ik geen signaal te pakken krijgen. Ik ben echt een leek op  dit gebied hoewel het me in het verleden altijd gelukt is. Heb ik geluk gehad toen of is deze satelliet echt zo moeilijk te vinden?

Bij het zoeken ook een Venton satelite finder gebruikt, maar ook dit mocht niet baten.

Is de Eutelsat 5 W zo moelijk te vinden?

Hoe naukeurig moet het zijn om een spoor van   een signaal te vinden?  Praat je over hele graden of slecht tienden van graden?

Hebben jullie tips voor het afstellen?

Hebben jullie tips om de fout / defect te kunnen vinden?

Zou iemand mij (tegen vergoeding) willen helpen bij het afstellen? (ik wordt er nu een beetje moedeloos van)

In het menu van de ontvanger kan ik diverse zaken instellen (Transponder, EiSEq1.0 en 1.1 , type LNB. Zie bijlage (Etape 6). Kan het hier aan liggen.

Moet ik voor het instellen van de elevatie naar de graden in stelling op de houder van de schotel kijken of moet ik echt de schotel op 30 grden met de horizontaal laten maken. Als ik de schotel met de graden verdeling aan de achterzijde instel, staat deze bijna verticaal.