Ga naar inhoud


Hikvision camera advies gevraagd


Gait33

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,

 

ik ben opzoek naar een Hikvision camera

Deze wil ik draadloos installeren, maar ik kom er niet uit welk type ik zou moeten aanschaffen.

 

wat ik graag zou willen is een Hikvision buiten camera uitgevoerd met:

 

Goede resolutie 

Wifi verbinding 

Zoom functie 

uiteraard draaibaar

bedienen met de Hik-connect app

 

Ik kom hier zelf niet uit, ben er al dagen mee bezig maar zie door de bomen het bos niet meer.

 

Alle hulp is welkom!!

 

 

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarom Hikvision?

Welke heb je al overwogen?

Waarom Wifi?

Waarom zoom en draaibaar?

Welke voeding voor de camera?

Hoe ga je de beelden opslaan?

Wat is een goede resolutie?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Psychosammie zei:

Waarom Hikvision?

Welke heb je al overwogen?

Waarom Wifi?

Waarom zoom en draaibaar?

Welke voeding voor de camera?

Hoe ga je de beelden opslaan?

Wat is een goede resolutie?

Ik heb niet de mogelijkheid om het bedraad te doen. Daarom Wifi

waarom Hikvision? Een ander merk is ook prima.

Ik heb nog niks overwogen, maar ik heb hier naar gekeken, maar nogmaals een ander merk is ook prima.

waarom zoom en draaien, tja waarom niet?
beelden wil ik gaan opslaan via nas.

goede resolutie 4K

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult toch wat keuzes moeten maken.

  • Geen bedrading dus Wifi. Dan denk ik dat je 4K wel kunt vergeten. Buiten is je Wifi sowieso al zwakker.
  • Geen bedrading betekent ook geen PoE. Dus moet je met een adapter gaan werken of op batterijen
  • Voor een bewakingscamera is draaien en zoomen helemaal niet zo handig. Dat ding moet opnemen als jij 's nachts ligt te pitten. Zal je zien dat hij net de verkeerde kant op kijkt. Daarnaast denk ik dat pan/zoom op batterijen niet werkt.
  • In plaats van een 4K camera kan je misschien beter een goede 2e camera overwegen.
  • Wel goed opletten dat je geen camera met cloud opslag koopt. Kost geld en opnemen op de NAS is er niet bij.

Zelf heb ik een deurbel met 2 camera's van Eufy. De opslag is lokaal. Opnemen op NAS is mogelijk. Op de ingebouwde accu gaan ze ongeveer 4 maanden mee.

 

Nu kijken of iemand je verder advies kan geven.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb goede ervaringen met Hikvision, heb rond de 50 camera's in bedrijf.

PoE is gemakkelijk, bespaart een extra voeding en stopcontact in de buurt van de camera opstelplaats.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, edbe zei:

ik ben ook aan het oriënteren voor 3 camera's aan mijn huis, mij adviseren ze een PoE camara met opname recorder erbij.

welke merk, ik kom bij Sony, Dachau en Hikvision uit...

Van Anke en Reolink zijn er ook leuke setjes

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, edbe zei:

en of je ook een beugel moet nemen..

Dan moet je bij je tandarts zijn 😁

Als je de camera ergens onder kunt schroeven heb je geen beugel nodig lijkt me

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4K  in ieder geval snel vergeten, of je moet er een bak licht hebben, anders overdag mooi beeld en weggegooid geld als het donker is.

 

Probleem met camera's is dat het meeste en betaalbare spul uit China komt, dan heb je nog merken als samsung (hanwha) bosch, aras, mobotics maar daar betaal je al snel een heel stuk meer en bij de laatste vaak heel erg veel meer.

Je hebt ook de lowbudget modellen maar dan moet je privacy vaak al snel maar helemaal vergeten en vergeet niet dat je camera 24/7 365 dagen per jaar moet werken en zoiets verwachten van een camera van een paar tientjes kun je dus wel vergeten.

 

Op dit moment is 4MP of 5MP zo ongeveer de standaard, maar ook met 2MP kun je heel aardige plaatjes maken.

Feit is dat hoe meer megapixels je gaat gebruiken hoe minder lichtgevoelig je camera is.

Wil je goede plaatjes in het donker maken dan zijn er wel hoogresolutie camera's die dat aardig kunnen maar vaak werkt een 2MP nog beter. (de 4 en 5MP komen inmiddels ook aardig in de buurt)

 

Goede kwaliteit via wifi is altijd een heikel punt ik heb net een filmpje gemaakt van een klant waar wat onregelmatigheden zijn geweest.

camera's met 2 MP en een filmpje van goed 3min (25 beelden per sec) geeft een bestand van 29MB

916300723_cameraafdekken1.thumb.jpg.2748eab1a67f740b03bc56674eb7be00.jpg

 

Dit beeld is dus een screenshot van een 2 MP camera met vaste 3,6mm lens.

Maar daar werd een camera dus zo buiten werking gesteld.

 

Wil je dat realtime streamen via wifi dan heb je een erg goede verbinding nodig en dan nog worden de beelden vaak gecomprimeerd om de bandbreedte te beperken, en comprimeren betekent vaak ook een stap terug in beeldkwaliteit.

Wat ik ook vaak hoor is "ik kan er niet met een kabel komen" maar euuhhh hoe doe je dat dan met de voedingsspanning?

Je kunt op accu's gaan werken maar realtime opnames in hoge resolutie en dat dagen achter elkaar en ook nog nachtzicht dat kun je dan wel vergeten met accu, dus dan maar gewoon een 230V aansluiting en die is er niet draadloos.

Wij zeggen dan ook altijd dat als ik er met 230V kan komen dan kan ik er ook met een andere kabel komen.

Soms even wat werk maar meestal de moeite meer dan waard.

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Eufy werkt op accu en gaat ongeveer 3-4 maanden mee. Hij neemt dan niet continu op maar alleen als er beweging gedetecteerd is.

De camera's gebruiken een eigen vorm van Wifi naar het Eufy kastje. Heb nog geen verbindingsproblemen gemerkt.

 

Ik vind het een zeer betaalbaar alternatief voor als je niet in de dure oplossingen wil verzanden.

 

Verder lijkt het me handig dat de camera een beetje verdekt is opgesteld en waar mogelijk meer dan 1.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets werkt alleen als er nog voldoende licht is, is het te donker en moet de camera zelf voor de verlichting zorgen (infrarood of wit licht) dan valt accu gebruik vrijwel meteen af.

Ik zal vanavond even een screenshot maken wat een dergelijke camera in het volledig donker dan nog ziet als hij zelf voor verlichting zorgt en denk dat een ieder dan op zijn klompen aan kan voelen dat zoiets niet met een accu gevoede camera mogelijk is.

 

Camera's verdekt opstellen is altijd een heikel punt. Natuurlijk maak je dan de beste kans iemand in beeld te krijgen maar volgens de wet moet je duidelijk kenbaar maken dat er camera's aanwezig zijn en dat er opnames gemaakt worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...