Ga naar inhoud


Netflix app stottert


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten


Nee, Tonski, dat is zó 2015😃

Nu zou je toch echt moeten uitzien naar een fatsoenlijke mediaplayer.

 

Ik gebruik Netflix al jaren niet meer, was wel een van de eerste.

Maar als ik die weer zou gebruiken dan heb ik de volgende mogelijkheden:

  • Via de blu-ray speler
  • Via de PS4
  • Via de NVidia Shield
  • Als App op de TV

En ik vergeet er wellicht nog wat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Nu zou je toch echt moeten uitzien naar een fatsoenlijke mediaplayer

frappeert mij toch hoor want meer dan twee jaar heeft de HP SLICE Elite het prima weergegeven.

En tot mijn verbazing speelt de app wel goed af op de andere HP Z2 mini G3 workstation.

Screenshot_3.thumb.jpg.03c9bfdd3d2a1a26499a95117c95a496.jpg

 

 

die heeft echter geen HDMI aansluiting en zou ik een adapter moeten kopen om te testen of die op de Denon + Panasonic werkt

 

ik zal wel verder zoeken naar oplossingen voor de HP SLICE

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

na een online chat

deze info gekregen (na alle vragen die al waren gepasseerd)

 

Quote

Windows-computer

Windows bijwerken

Zorg ervoor dat de videostuurprogramma's up-to-date zijn

Mogelijk moet je het videostuurprogramma van je computer bijwerken of een videostuurprogramma installeren dat wordt ondersteund door Windows 10.

De klantenservice van Netflix kan je niet helpen met deze stappen. Vraag de fabrikant van je computer om hulp als je het geen prettig idee vindt om deze stappen zelf uit te voeren.

Als je computer een videokaart of GPU heeft, gebruik je de hiervoor geïnstalleerde software om het videostuurprogramma bij te werken.

Opmerking:

AMD en NVIDIA zijn de bekendste fabrikanten van GPU's en GPU-software.

Als het updaten niet is gelukt of als er geen updates beschikbaar zijn, verwijder je het stuurprogramma en installeer je het opnieuw.

Als er voor jouw computer geen videostuurprogramma is dat wordt ondersteund door Windows 10, kun je proberen Netflix te kijken via een ander apparaat of een andere browser, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox of Opera.

 

Ja ik kan er eigenlijk niets mee.

Mijn HP SLICE is altijd up to date.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tonskidutch zei:

al gedaan en hetzelfde ,. helaas

misschien zit het in een van de pC specifieke drivers van de network kaart of graphics kaart die met die update binnen zijn geslooopen

 

 

Al eens gedacht aan een systeemherstel naar de laatste datum dat het nog goed werkte?

 

Ik heb het al jaren opgegeven om mediaplayers zoals VLC aan de praat te houden.

Dat komt omdat de codec huishouding van Windows een allegaartje is.

Elke toepassing kan zijn eigen codecs toevoegen, waardoor andere toepassingen niet meer goed werken.

En om het nog eens extra lastig te maken voor de gebruiker ontbreekt een overzicht en de mogelijkheid om codecs uit te schakelen.

 

Dat is ook de reden dat AV professionals in 99% van de gevallen kiezen voor een Apple computer en Apple programma's zoals Final Cut.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Old Satterhand zei:

Elke toepassing kan zijn eigen codecs toevoegen, waardoor andere toepassingen niet meer goed werken.

Dat wetende, heb ik nooit iets toegevoegd de laatste 2 jaar waar andere of nieuwe codecs in zijn opgenomen.

Ter controle deed ik die netflix app ook eens op een andere computer installeren, waar heel veel proggies op draaien. Werkt.

 

En daarom mijn vermoeden dat die app uit de Windows store versie 6.98.1805 niet het probleem is. Maar een andere onderliggende aanpassing van de windows update.

De systeem herstel optie heb ik nog geen tijd voor gehad maar ga ik wel testen.

Ik heb nu de HP Z2 G3 aan de Denon naar de Panasonic met een Displayport <> HDMI kabel. Voorlopig dus probleem opgelost, helaas moet ik wel elke keer mijn workstation afkoppelen omdat ik die ook op ons bureau gebruik voor de CAD programma's.

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

cpu load is laag? gpu load ook? Welke instellingen heeft de app? Gebruikt deze DirectShow of eigen videosysteem zoals VLC. 

 

DirectShow is juist een mooi iets, als je het begrijpt. Meritwaarde van filters aanpassen met de juiste tool, Graphedit/Studio gebruiken om aan lopende graphs te connecten, veel verschillende filters gelijktijdig geinstalleerd hebben.

 

Maar in dit geval via een forum niet makkelijk te analyseren en op te lossen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, moonchild zei:

cpu load is laag? gpu load ook? Welke instellingen heeft de app?

als ik bij het afspelen taakbeheer oproep en kijk naar de prestaties etc dan valt me alleen op dat er rare spikes op het netwerk zitten

de instellingen van de app zelf zijn nooit aangepast = ook niet veel in te stellen

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

AHA, aan de windows 10 cumulatieve update ligt/lag het niet!

 

Enkele dagen daarvoor (21 januari) was er ook een BIOS update van N25 naar P25 voor m'n HP Slice Elite.

Oplossing:

Die heb ik nu terug "gedowngrade" (met een beetje zweet in de handen weliswaar) maar nu werkt het weer als van ouds.

 

Had nog een akkefietje daar ik geen usb toetsenbord had staan, want een wireless / bluetooth toetsenbord start pas later op en dat gaat nie met BIOS up of downgrade. dus heel snel naar bureau gelopen en terug 😜

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Ga gewoon naar KPN iTV, je krijgt dan een router-modem (ik heb de Experiabox V10) ik heb geen Smart Tv, en kijk Netflix gewoon op mijn TV; niks geklooi van de pC, je ontvangt Netflix gewoon op al je apparaten (dus op je pC, op je TV, op je mobiel, wat je maar wilt).

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...