Ga naar inhoud


Vu+ duo 4k se streamen naar chromecast tv


hugogertie

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al aangeeft is de vraag of het mogelijk is het 4k signaal te sreamen naar een google chromecast tv.

De ontvanger staat namelijk ver van de beamer waar ik het beeld naar toe wil streamen maar er is wel een compleet (wifi) netwerk.

De googel chromecast tv kan 4K beelden aan dat hebben we al getest met bepaalde streamingsdiensten en dat werkt.

Nu zou het mooi zijn wanneer we 4K van de Vu+ duo 4k se ook naar de chromecast tv kunnen streamen. Wat is er voor nodig?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://www.handleidi.ng/google/chromecast-v3/handleiding?p=9

 

Als ik de handleiding aandachtig lees kan die chromecast alleen andere google chromecast apparaten zien en dan toevoegen. De Vu+ is geen chromecast streamer; dus dat gaat niet werken.

 

Wat voor TV is het merk / type? er zijn misschien andere opties om de 4K stream te kunnen opvangen in een andere kamer.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat geëxperimenteerd met google chromecast tv en vlc waarmee ik het bureau blad van de pc cast naar de chromecast tv die op de beamer is aangesloten. Echter krijg ik geen vloeiend beeld zoals met een linux ontvanger. Ik los het nu op met een ET8000 die streamt vanaf de vu+ 4k ontvanger met de app in pli remote stream convertor, dit werkt prima voor de HD zenders maar als ik 4K wil streamen naar de beamer werkt dit niet omdat de et8000 een hd ontvanger is. Wanneer dit nu met de google chromecast tv wel zou kunnen werken zou dit een mooie en goedkope oplossing zijn. 

Gezien de reacties die tot nu tot zijn gepost (weinig) vrees ik dat de chromecast tv geen oplossing bied en tot nu toe de enige goede oplossing een aparte 4k linux ontvanger met open pli waarop de remote stream converter is geinstallleerd, dit werkt met de 2 VU+ 4k ontvangers (duo en uno) onderling zonder problemen het zapt alleen wat trager.

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel als je de nieuwste chromecast met google tv hebt. Daar zijn android tv apps voor die kunnen verbinden met een enigma2 ontvanger.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.cyberdream.dreamepg.tv.player&hl=nl&gl=US

aangepast door cheapwatcher
  • Like 1

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via VLC moet dit prima werken. Ik open hier de stream op mijn telefoon met VLC en kan dan 4K casten naar de Chromecast.

 

Op je telefoon (android) installeer je dreamdroid en VLC. 

 

Hou rekening met de performance van je WiFi. Check of je voldoende snelheid hebt, je kunt dat bijvoorbeeld zien in je router status overzicht

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-3-2022 om 15:14, cheapwatcher zei:

Kan wel als je de nieuwste chromecast met google tv hebt. Daar zijn android tv apps voor die kunnen verbinden met een enigma2 ontvanger.

dat is mooi om te weten

 

Quote

Gebruik uw Android TV als een IP-Client voor uw Enigma2-ontvanger, bijv. dreambox VU+ Gigablue Xtrend Edision Optimuss openATV Octagon Telestar Axas WWIO Opticum Atemio en meer.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...