Ga naar inhoud


een bouwvakkers radio op DAB+ in Duitsland


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

aardig dat men ook aan de bouwvakkers denkt

Brillux start een eigen DAB+ kanaal voor bouwvakkers die altijd zo'n zelfgemaakte blèhrbox als radio op de bouwplaats hebben

 

Quote

Het laatste zenderslot op de landelijke DAB+ multiplex van Antenne Deutschland gaat naar een bouwvakker radiozender, zo lijkt het. Het bedrijf Brillux heeft nu aangekondigd dat het een eigen programma gaat opzetten.

bron

https://www.digitalfernsehen.de/news/empfang/radio/dab-neuer-sender-fuer-handwerker-geht-bundesweit-an-den-start-591084/

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Harstikke leuk alleen jammer dat je DAB+ op de helft van de bouwplaatsen waarschijnlijk slecht of niet kan ontvangen.  En dan is het DAB+ netwerk in Duitsland zeker nog beter dan hier. 

 

Wellicht offtopic, maar ik ben tot de realisatie gekomen dat dit soort digitale netwerken niet geschikt is bij calamiteiten. Je hoeft maar 1 steunzender uit te lucht te gooien of een GPS storing te hebben en het hele netwerk is meteen ontregeld terwijl analoog (FM, MG/KG)  gewoon blijft werken ook in slechte omstandigheden.  Als we NPO Radio 1 toch weer op de middengolf gaan uitzenden is het wel in bijna heel Europa hoorbaar met simpele middelen.  De complexiteit bij DAB+ is onhandig, ook heb je bij slechte ontvangst geen geluid, dat schiet niet op. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwsfeit is toch een ander thema / topic dan die technische kwestie over ontvangst en of NL Alert.

 

Over de inhoud van een dergelijk nieuw aanbod kan ik niets zeggen, maar het is natuurlijk wel grappig dat je in Duitsland straks op elke bouwplaats dezelfde muziek hoort

:grin: bohren in die UesEe

of

Neunundneunzig Schwarzarbeiter am Horizont

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik weet niet precies de regels in Duitsland, maar dit soort dingen zijn in Nederland verboden, en Buma/Stemra handhaaft hierop.

 

De regel: "het is verboden in het openbaar radio, tv etc aan te hebben, en zodanig dat iedereen dit kan zien/horen."

Ik ken verschillende aannemers en winkeliers hier die brieven van Buma/Stemra hebben ontvangen dat de radio op de werkplek aan stond, dat voorbijgangers of klanten deze konden horen. Ook "zachte achtergrondmuziek" in een winkel waar ook klanten zijn, moet je een bedrag afdragen aan Buma/Stemra, en mag niet zomaar te horen zijn. Zelfs de radio achterin de werkplaats, mag niet te horen zijn in de winkel zelf.

 

Het is zelfs zo erg dat je in een fabriekshal een licencie moet kopen bij Buma/Stemra, om een radio of muziek te laten horen:

Hoeveel moet ik betalen als ik muziek draai in mijn bedrijf? - MKB Servicedesk

en

Waarom moet ik betalen voor muziek? | Sena

 

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga jij het de bouwvakkers en werklieden vertellen die hun Blèhr kassies op het trottoir zetten om een geultje te graven voor een nieuwe leiding o.i.d.?

Ga der maar van uit dat indien de aannemer het niet expliciet verbiedt dat "den moderne bouwvakker" gewoon zijn radio aan heeft.

 

En ga der ook maar van uit dat een Buma Stemra gozer de bouwplaats niet meer verlaat. Vast in beton gegoten. :grin: geintje

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2022 om 17:02, Drs. IJzerbout zei:

Hmmm? Overdag is het na 150 km wel gebeurd met de pret.

Klote zon !!

En niet elke radio heeft korte golf (sw) !! En ook , de SW band is ook zeer beïnvloedbaar !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...