Ga naar inhoud


DM8000 ERR01 NO CA FOUND ERROR / TUNERS LEEG


Codx

Aanbevolen berichten

Draaide Openpli 8.x en wilde de DM8000 rebooten omdat de webinterface weer een probleem gaf.  Sowieso openpli 8 loopt te vaak vast op deze box.  In ieder geval de box werkte gewoon (stond  de hele dag al op zender) tot ik deze wilde herstarten.

 

ERR01 NO CA FOUND in het display.   

 

In eerste instantie denk je, is er iets met de image of de bootloader maar na meerdere malen proberen en stroom er af te schakelen liep die ineens door en start de image weer op.  Alleen toen de melding dat de 4 tuner slots leeg zijn.  Kan aan de image liggen natuurlijk.

 

Maar vervolgens heb ik openpli 6.2 er op gezet.. dat lukte ook niet meteen want meerdere malen dezelfde NO CA FOUND melding.. maar die geeft nu hetzelfde aan.. alle tuner slots leeg.  

 

Iemand enig idee?  is de voeding slecht aan het worden, of iets met condensatoren?   Zou het nog aan de bootloader kunnen liggen?  hoewel mij dat niet logisch lijkt. Maar zou het kunnen helpen deze serieel te flashen ?

 

Als het voor een paar tientjes te fixen is per direct fixen die handel. Ik gebruik mijn box veel om te testen en een mips box is daarbij onontbeerlijk.

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zit een sim achtig security chip in de tuner. 

Als die CA not found opduikt dan kan de software het benodigde certificaat niet meer verkrijgen van die sim.

Dat resulteert erin dat de drivers voor de tuners niet meer thuis geven.

Je zou kunnen proberen om die sim te reseaten, wie weet is enkel contact wat gammel geworden door bv warmte oid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de DM8000 zit een SIM (A8P) in een SIM voetje. Vastgezet met een soort keiharde kit. Dor hittestress is het al voorgekomen dat de soldering van het voetje los scheurde. De SIM schoonpoetsen is door die kit geen simpele taak…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat nu uit van de stroom af... ik laat 'm even goed afkoelen en de condensatoren leeg lopen.

 

En anders ga ik 'm morgen uit de kast halen en open schroeven. Dit is de eerste keer dat ik een probleem zie met de SIM maar het zou zomaar kunnen, de box is immers 11-12 jaar oud. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij start weer op met de tuners deze keer, dus afkoelen heeft wel geholpen.

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn DM8000 zat 'af koop' een ventilator. Dat heeft vast al die jaren geholpen. Snap niet dat ze bij het design alle hitte vormende componenten bij elkaar geplaatst hebben.. Vooral als je ook een HDD hebt ingebouwd..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

In mijn DM8000 zat 'af koop' een ventilator. Dat heeft vast al die jaren geholpen. Snap niet dat ze bij het design alle hitte vormende componenten bij elkaar geplaatst hebben.. Vooral als je ook een HDD hebt ingebouwd..

 

Ja zit een harddisk in en hij staat in een dichte kast propvol met een xbox er boven op. Dus warm werd die altijd al.

 

Misschien dat die de eerste kuren gaat vertonen, maar ik ga het in de gaten houden.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

je kan er zo toch koeling inbouwen 

dan is jouw probleem misschien wel opgelost 

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal is kijken of ik anders een pc-fan kan aansluiten maar de afgelopen 2 weken heb ik geen problemen meer ervaren.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Helaas is sinds gisteren hetzelfde probleem terug..  dezeflde ERR01 NO CA FOUND in het display.

 

Hij start soms door, maar toen bleef die hangen op dreambox balk. Dus opnieuw geflasht met openpli 6.2 en setttings terug gezet maar de tuners ontbreken weer.  Ik heb 'm al uren van de stroom af gehad. 

 

Ik heb de box nu open geschroefd liggen. ik heb de schijf even ontkoppeld maar lijkt weinig verschil te maken.

 

Sim slot gevonden, maar die lijkt muurvast te zitten. 

 

Ik zie ook een knoop cel zitten, wat doet die psies, kan die leeg zijn? 

 

Iemand die dit spul repareert ?

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die houdt de BIOS instellingen vast.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Die houdt de BIOS instellingen vast.

 

Bij een computer wel maar nooit geweten dat een DM8000 ook een bios heeft. Meeste setopboxen hebben volgens mij geen batterijtje. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Codx zei:

 

Bij een computer wel maar nooit geweten dat een DM8000 ook een bios heeft. Meeste setopboxen hebben volgens mij geen batterijtje. 

 

 

deze wel

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zou dit het kunnen veroorzaken?

 

Ik vermoed van niet, ik heb zojuist de lijm van de sim kaart los gemaakt en die er uit gehad en opnieuw er in maar hij deed het 1x en hij zag heel even ook de tuners maar beeld kreeg ik er niet uit. En na reboot nu weer dezelfde error. Ook als ik de sim card tegen de contact aan druk.

 

Ik blijf toch denken aan de voeding, want de meeste kans om 'm gestart te krijgen is als die van de stroom is af geweest.

 

Iemand nog enig idee wat ik kan proberen..? 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...