Ga naar inhoud


Oude beelden op huidig formaat, verhouding niet goed


kees321

Aanbevolen berichten

Wat ik toch nog regelmatig tegenkom tot mijn verbazing, beelden uit de 4:3 tijd die uit verhouding zijn gemaakt.

Wel met balken aan de zijkant maar toch uit verhouding, dat kan niet zou je denken.

Maar hoe ? En waarom, een ieder kan toch zien dat het niet klopt.

 

1292076488_Screenshotfrom2022-05-1021-42-29.thumb.png.b5e4a3fe0d0c112818b389ea57f27960.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer hij zijn weergave op letterbox zet, ziet alles er weer in de juiste verhouding uit.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er even wat plaatjes bij getekend.

groen is 4 bij 3
paars is 16 bij 9
Links de 2 mogelijkheden om met behoud van de verhoudingen een oud beeld op een nieuw formaat te tonen.
Waarbij er voor mij maar een juiste manier is, links boven.


 4-3_16-9.jpg.ec967d253b627f7af8674a95563e4108.jpg

 

Wat er bij het voorbeeld van RTL4 is gebeurd (vermoed ik / kan niet anders) staat rechts onder.
 
Maar wie heeft dat verzonnen ? Of zo ingesteld, zit de fout in de (basis instellingen van de)  software ergens ?
Maar dan blijft het mij verbazen dat de beeldmonteurs het zo laten gaan.
Of, is dit de gedachte van het is oud dus het maakt niet uit ? Of het moet er juist bewust raar uit zien ?
Er zijn wel eens mensen (kinderen) die dachten dat vroeger de wereld zwart wit was.  🙂

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...