Ga naar inhoud


VU+ ultimo 4k HDD uitlenzen met verkenner.


Mathjanssen

Aanbevolen berichten

Ik heb hier in het netwerk 2VU+ boxen aangesloten staan. 1x VU+ Ultimo4K en 1x VU+Solo 4K   Beiden voorzien van een HDD. Wanneer ik op deze 2 VU+ boxen de HDD wil uitlezen gaat dit bij de Ultimo gelijk na aanklikken HDD map maar bij de Solo duurt dit enige tijd.   Ik krijg dan de melding dat ik hem niet kan uitlezen, maar ongeveer 1 minuut later lukt uitlezen wel.   Waarom bij aanklikken Ultimo Kan ik gelijk uitlezen en bij de Solo niet?

 

groet  M.Janssen

Link naar reactie
Delen op andere sites


zal toch iets met de instellingen te maken hebben waarschijnlijk. En anders een bug.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat denk ik toch ook b.v wordt op de ene box de HDD uit slaapstand gehaald? en bij de ander niet.   Als ik in het netwerk op de Ultimo klik koen gelijk erna de mappen op de HDD.   Bij de Solo duurt dit even.  Het is wel steeds na het opstarten van mijn pc dat dit gebeurd.

 

Groet  MJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou toch even, net als dit topic =>

 de connectiviteit op het windows platvorm nader onderzoeken

 

staan de Vu + boxen in je router ? Moet je zo kunnen zien onder netwerk

heb je op dat windows platvorm de laatste IPC/IP samba versie aan het werk of gebruik je nog "name resolving" met die SMB 1.0 versie

op ip adres krijg ik met windows 11 altijd contact in firefox op elk apparaat in huis

 

wat is het IP adres van de de DNS op de apparaten?

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mathjanssen zei:

 Ik krijg dan de melding dat ik hem niet kan uitlezen, maar ongeveer 1 minuut later lukt uitlezen wel.   Waarom bij aanklikken Ultimo Kan ik gelijk uitlezen en bij de Solo niet?

 

Dit krijg ik ook als er teveel opnames in 1 directory staan. Verdelen in submappen helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Old Satterhand, dat zou kunnen.

m'n hdd moet ook eerst een spin-up doen, dus beginnen te draaien.

dat er een even niet wil gezien worden is onder windows met desbetreffende samba versie verschillen evident

ik had dat voorheen ook op de QNAP die nu alleen nog als IP adres aan mijn pC gekoppeld is en direct te browsen is in de verkenner

 

maak een netwerk verbinding met een drive letter naar de Vu+ jes

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tonskidutch zei:

de laatste IPC/IP

sorry schrijffout

TPC/IP

linkje https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/tcp-ip-instellingen-wijzigen-bd0a07af-15f5-cd6a-363f-ca2b6f391ace

je hebt een privé netwerk dus de DNS ( IP adres dynamic name server) is geen extern adres maar de router of de provider zijn voorkeur adres

een en ander hangt samen met of je IPv6 adressen gebruikt of enkel IPv4

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...