Ga naar inhoud


Blokkerig beeld op VuDuo2


general

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Mimisiku zei:

Ik heb toevallig een DVB-C meter (weliswaar een verwende gebruiker versie). Moet regelmatig wat testen. Die meter geeft op .1 dB toch dezelfde waarde als mijn VU+ hoor…

 

Niet zo gek als je bedenkt dat in die meters een zelfde soort tuner zit als in de meeste ontvangers.

Het is aan de software of de uitlezing correct is.

Bekend is dat OpenPli 7 lange tijd zo'n 2 dB te hoog zat met de S/N. De huidige waarde is aardig correct.

De goedkope meters worden niet geijkt, dat gebeurt wel met de prosumer meters, maar dan zit je al gauw boven de 1000 euro.

Welke meter gebruik jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, John van Dreumel zei:

Ik zal voor de fun ook eens mijn meter aansluiten. Ik ga er vanuit dat er tóch wel enig verschil in zal zitten bij een Vu+. 

 

Zojuist een paar metingen gedaan maar tussen de uitslagen van de Duo2 4K en mijn meter zit toch wel zo'n kleine 5 dB verschil. Waar de Vu+ ruim 38,7 aanwijst geeft de meter op dezelfde transponder zo'n 33.89 dB met minimale schommelingen. Het beeld is gewoon altijd goed.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, John van Dreumel zei:

 

Zojuist een paar metingen gedaan maar tussen de uitslagen van de Duo2 4K en mijn meter zit toch wel zo'n kleine 5 dB verschil. Waar de Vu+ ruim 38,7 aanwijst geeft de meter op dezelfde transponder zo'n 33.89 dB met minimale schommelingen. Het beeld is gewoon altijd goed.

 

Het verschil met de VU+ FBC tuner (openpli 8.2) en mijn nauwkeurigste meter, de METEK HDD is zo'n 3,5 tot 4 dB in het voordeel van de VU+

De VU+ overdrijft een beetje, maar daar kijk ik wel doorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...