Ga naar inhoud


geen TV Vlaanderen ontvangst, beeld bevriest.


jan72

Aanbevolen berichten

Er is normaliter maar 1 OScam actief (alhoewel je meerdere zou kunnen draaien).

TVV heeft 00006C als providerID en CDS heeft 00006A… Dus een CDS ‘oscam.server’ moet je aanpassen van A naar C…. Anders heb je simpelweg geen beeld…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren voor de eerste dag, geen uitval, hoewel we de hele avond tv keken naar 'kritieke' zenders.

Hopelijk blijft het zo.

Wat ik heb gedaan is

- verwijderen netwerkkabel (wifi niet actief op de VU+)

- verwijderen alle niet gebruikte oscam's

- de FCC op niet actief gezet (stond op 3 zenders)  ik weet niet of dat effect kan hebben

 

Zou mijn box dan toch gehackt zijn?

Moet dan een paar weken terug zijn gebeurd, terwijl we niets speciaal hebben gedaan of aangepast??

Intussen een nieuwe modem in gebruik genomen, maar dat was al een week terug het geval, dus de oude modem was niet de oorzaak van de freeses.

 

 

In ieder geval super bedankt voor de vele reacties en het meedenken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk meer dat FCC hier de grootste boosdoener was. Met FCC op 3 worden steeds 3 kanalen voorgetuned. Die vragen dus alle 3 ECM’s aan. Op een SIDlimit van 4 kun je dus nog 1 kanaal extra kijken. Zap je naar een SIDlimit 2 kanaal dan begint de strafmodus teller al te lopen met jouw probleem tot gevolg!!

Je zou je netwerkkabel weer terug kunnen plaatsen.. Blijft de boel werken dan is je box nog niet gehacked…

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is FCC, want die term zegt me zo niks.. maar als je standaard 3 zenders opvraagt waarvan er eentje terug is gezet naar 2 loop je inderdaad wel risico dat het een keer op zwart gaat.  

 

Overigens die hoge tijden komen door de hoeveelheid global emm's vermoed ik zo. Waarschijnlijk staat de EMM cache verkeerd ingesteld. 

 

emmcache                      = 1,1,2,0  is de beste instelling.   (1= cache on, 1 = 1x schrijven, 2 = loggen als aangevinkt, 0 = geen STB emm)

 

En eigenlijk heb je die globals helemaal niet nodig. Misschien 1x in de zoveel jaar... Ik heb nog kaarten die op I4A draaien en werken uitstekend. Dus als je globals wil uitzetten doe je dat als volgt:

 

blockemm-g                    = 1

 

Wel zorgen dat je andere emm's niet blokkeert. Anders gaat de kaart een keer uitvallen.  Verder zou ik cooldown functionaliteit er uit halen want dan ga je oscam juist aanvragen laten beperken en dus beeld zwart creeren terwijl dat helemaal niet nodig is.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

FCC is een ‘trucje’ van VTi (uitsluitend VU+ ontvangers) en bedacht om supersnelle zap-tijden te realiseren (heel veel Duitsers kijken nog steeds FTA). FCC staat voor Fast Channel Change en pretuned 3~8 kanalen (kun je instellen). Voor kabel i.c.m. Ongelimiteerde ECM aanvragen best handig, een drama voor gelimiteerde kaarten…

OpenPli heeft het recent ook ingebakken… Voor SAT minder interessant tenzij je UniCable II gebruikt (je zit met de HV indeling)….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren de netwerkkabel terug aangesloten, en geen uitval meer gehad.

Het lijkt er dus op de FCC inderdaad de boosdoener was. 

Hoe dan ook ben ik zeer blij dat het terug normaal werkt.

ik pas nog even de emm cache aan zoals boven gesteld (als ik vind waar dat moet...)

bedankt allemaal

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...