Ga naar inhoud


Paramount op nieuwe transponder wel beeld geen geluid.


pel

Aanbevolen berichten

Groot aantal zenders (lijstje staat bij Canal Digitaal) omgezet naar nieuwe frequenties. Paramount op Astra 3B 12187 GHZ/Horizontaal DVB-S2/8PSK SR 29.900 FEC 2/3 Pilot uit. Andere zenders die op die frequentie moesten gingen probleemloos, maar Paramount heeft alleen beeld, geen geluid. Een Engelstalige Paramount op Astra 2 doet het probleemloos. Iemand een idee wat hier mis gaat?

 

Pel

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Net met de Canaldigitaal fastscan ingelezen en zowel beeld als geluid.

Er zit op deze zender alleen mpeg geluid, geeft jouw ontvangst installatie dat weer of heb je standaard dolby aanstaan?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Net met de Canaldigitaal fastscan ingelezen en zowel beeld als geluid.

Er zit op deze zender alleen mpeg geluid, geeft jouw ontvangst installatie dat weer of heb je standaard dolby aanstaan?

Er zit alleen een instelling Digital audio op met 2 keuzes: PCM of Multi channel. Verder niets. Gaat om de Topfield SRP-2401CI+

1 uur terug, ceesv zei:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou de transponder kunnen wissen en opnieuw kunnen inlezen.

Je zou de Canaldigitaal fastscan kunnen inlezen.

Je zou de audio pid handmatig kunnen toevoegen.

 

Werkt dat niet zou een oorzaak kunnen zijn dat de audio codec niet ondersteund wordt door je ontvanger.

Deze ontvanger is al weer 10 jaar geleden geintroduceerd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Werkt dat niet zou een oorzaak kunnen zijn dat de audio codec niet ondersteund wordt door je ontvanger.

 

Is gewoon het vertrouwde mpeg geluid. Elke ontvanger zet dat om in PCM naar de HDMI poort.

Wat wel kan, is dat je ontvanger het geluid op 0 heeft staan.

Die geluidsregeling werkt namelijk wel voor PCM, maar niet voor Dolby.

Dan kan het zijn dat je op andere zenders wel geluid krijgt, als die van het Dolby kanaal gebruik maken.

 

87331201_spikeoftewelparamountPIDinfo.jpg.6e47f4bc6f3784bcca5ebe74982e5b08.jpg

 

 

aangepast door Old Satterhand
screenshot nu met AVR info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal staat niet bekend om zijn luxe geluidsmogelijkheden :)

Paramount doet het zelfs op mijn oude DM500HD met beeld en geluid…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Je zou de transponder kunnen wissen en opnieuw kunnen inlezen.

Je zou de Canaldigitaal fastscan kunnen inlezen.

Je zou de audio pid handmatig kunnen toevoegen.

 

Werkt dat niet zou een oorzaak kunnen zijn dat de audio codec niet ondersteund wordt door je ontvanger.

Deze ontvanger is al weer 10 jaar geleden geintroduceerd.

 

Hoe kan ik een transponder wissen? Fastscan is altijd een ramp geweest: ik heb nooit begrepen waarom anderen dat doen. Want: je maakt lijsten, bijv. zenders bij elkaar voor Nederland, Engeland, Duitsland, en bijv. op thema, Nieuws, Films ed. Die worden allemaal er uit geveegd bij fastscan en kan ik ze handmatig allemaal weer in lijstjes ordenen. De ontvanger waarschuwt ook als ik fastscan zou willen starten.

 

Audio pid. Hoe kom ik daar in het menu?? En welk getal is dat dan? Is dat waar Aud1 staat bij Spike 24 NL (werd Paramount) op het lijstje bij CD Tecnnical Paramenters of new transponder? (121)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een geheel persoonlijke voorkeur…. Ik gebruik gewoon de FastScan voor België en Nederland. De rest die ik wil hebben heb ik op provider… ORF, HD+ 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden, pel zei:

Fastscan is altijd een ramp geweest: ik heb nooit begrepen waarom anderen dat doen.

Omdat met een druk op de knop na een wijziging alles weer werkt.

En bij mij blijven alle voorkeur boeketten gewoon intact.

18 minuten geleden, pel zei:

Audio pid. Hoe kom ik daar in het menu?? En welk getal is dat dan? Is dat waar Aud1 staat bij Spike 24 NL (werd Paramount) op het lijstje bij CD Tecnnical Paramenters of new transponder? (121)

audio pid.jpg

 

Je kan de gegevens aanpassen in een zenderlijst edit programma voor je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Is gewoon het vertrouwde mpeg geluid. Elke ontvanger zet dat om in PCM naar de HDMI poort.

Wat wel kan, is dat je ontvanger het geluid op 0 heeft staan.

Die geluidsregeling werkt namelijk wel voor PCM, maar niet voor Dolby.

Dan kan het zijn dat je op andere zenders wel geluid krijgt, als die van het Dolby kanaal gebruik maken.

 

87331201_spikeoftewelparamountPIDinfo.jpg.6e47f4bc6f3784bcca5ebe74982e5b08.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ceesv zei:

Omdat met een druk op de knop na een wijziging alles weer werkt.

En bij mij blijven alle voorkeur boeketten gewoon intact.

audio pid.jpg

 

Je kan de gegevens aanpassen in een zenderlijst edit programma voor je ontvanger.

Er is een menu Zenders bewerken en een menu Favorieten sorteren (wijzigen/wissen) Of bedoel je een extern programma op de pc??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, een extern programma, bijvoorbeeld dreamboxedit

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, pel zei:

Er is een menu Zenders bewerken en een menu Favorieten sorteren (wijzigen/wissen) Of bedoel je een extern programma op de pc??

Er was mogelijkheid alle lijsten op te slaan. Toen fastscan geprobeerd: alle zenders beeld en geluid behalve Paramount: geen geluid. Toen de lijsten teruggezet. Dus terug bij af. Hoe delete ik een transponder frequentie en hoe voer ik een audio PID in in een menu? Zoals het nu lijkt kan ik Paramount wel vergeten. Jammer, elke zondag o.a. SF series, sommige wel aardig. Gelukkig nog Channel 4: zondag de grote prijs van Engeland op Silverstone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Ja, een extern programma, bijvoorbeeld dreamboxedit

Opgelost! Heb een oranje smartcard en jaren terug heb ik om redenen die ik vergeten ben een Aston crypt module bijgekocht en daar de kaart in gedaan. Uiteraard de originele module bewaard en in sleuf 2 gedaan. Zonder kaart dus. Originele module plus de kaart geprobeerd en ook Paramount had weer geluid... Het leek dus te liggen aan de Aston crypt module... Iedereen bedankt voor het meedenken! M.v.g. Pel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...