Ga naar inhoud


Geomagnetische storm op komst


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

https://www.swpc.noaa.gov/news/g1-g3-watches-17-19-august-2022

 

hoogtepunt donderdag 18 - 08 - 2022 rond 5 a 6 uur

Quote

Kans op storingen bij satellieten en in het elektriciteitsnet

Bij de zwaarste magnetische storm moeten we volgens het weerstation rekening houden met problemen met satellietnavigatie. Ook kunnen er storingen komen op radiosystemen met een lage frequentie.

bron NU.nl

 

Er kunnen dus onverwachts storingen bemerkbaar zijn t/m Vrijdag

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb 1 keer het Noorderlicht heel zwak kunnen zien in Almere. Het was in oktober, ongeveer 18 jaar geleden. Ik ben toen op de fiets gestapt en richting de dijk langs het Markermeer gegaan, en daar was het iets beter ye zien omdat er minder lichtvervuiling was. Het waren een paar schuine vlekken in rood en blauw. Maar je moest je een slag in de rondte turen om het überhaupt te kunnen waarnemen. Het Noorderlicht moet toen zeker sterker zijn geweest dan onlangs, want alleen in het uiterste Noorden en op de Waddeneilanden is het zichtbaar geweest.

 

Overigens is de kans om mooi Noorderlicht te zien voorbehouden aan het hohe Noorden. Zo heb ik in 2013 in maart het Noorderlicht voor het eerst echt bewegend gezien vsnuit een vliegtuig boven het Oosten van Canada. In December van datzelfde jaar heb ik nog mooier Noorderlicht gezien vanaf een schip in  de Barendszee ten Noorden van Noorwegen.

De hele hemel was vol met lichtende, dansende gordijnen, ongelovelijk mooi was dat!

Tijdens later reizen naar het Noorden heb ik nog van deze prachtige verschijnselen kunnen genieten in Noord Finland, IJsland en Svalbard.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...