Ga naar inhoud


Overschakelen HD


Oeki

Aanbevolen berichten

  • Moderator
4 minuten geleden, Oeki zei:

Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar begrijp uit alle opmerkingen hier dat het goed is om te kiezen voor OpenPli of toch die andere Open ATV?

Overweeg ook VTi, dat is specifiek voor VU+ ontvangers geschreven.

Het is een stabiele software, die probleemloos werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Nee, vanuit de uitlever toestand kan je dat zelf installeren met een USB stick.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Maar moet ik dan daarvoor geen OpenPLi of OpenATV software laten opzetten?

 

WENDING

Trouwens, zojuist heb ik met mijn vrouw gesproken over de "opname-optie"  voor satellietontvangst. Zij heeft er geen behoefte aan en gezien de "bijbouw", ik eigenlijk ook niet. Ons kijkgedrag blijkt redelijk simpel te zijn. We kijken dikwijls wat er zich aandient via de satelliet naar Duitsland, Engeland of Frankrijk. Opnemen werd/wordt niet gemist. Dat wordt wel gedaan bij ons Scarletaanbod via de kabel. Dus gaan we ons beperken tot het aanschaffen een goede Hd-onvanger. 

Blijft de Vu+ uno 4k se dan nog topkandidaat of moet ik afzakken naar de Vu+ zero 4k of iemand nog een andere suggestie

 

@Sprietje

Nu we afzien van de mogelijkheid tot opname van satellietprogramma's, hoef ik die LNB 's toch niet meer te vervangen voor de twinversie?

aangepast door Oeki
vergeten woord
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Oeki zei:

hoef ik die LNB 's toch niet meer te vervangen voor de twinversie?

Bij een enkele ontvanger is dit zelfs geheel niet nodig !!

Op 1-10-2022 om 22:35, Oeki zei:

Wij kijken veel naar Duitsland, Frankrijk en Engeland op de FTA zenders. Hoge kwaliteit beeld en geluid en bedieningscomfort zijn belangrijk voor ons.

Als het enkel om FTA gaat ivm Astra 19,2°O , 23,5°O , 28,2°O , Awel ....

dan kan je dan zowat elke ontvanger aanschaffen !! Mijn persoonlijke mening:

Zorg er wel voor dat het er een is die UHD 4K H.265 / HEVC doet !!

Die vindt je in Duitsland zelfs al voor minder dan 100€ NIEUW !!

Of kijk hier bij de 2dehands afdeling van sat4all 😉

Hier uitsluitend particuliere advertenties

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ontvanger heeft zelfs meer optie dan u zoekt:

Octagon SX88 4K UHD S2+IP HDMI USB Kartenleser H.265 TV IP Mediaplayer Schwarz

Octagon SX88 4K UHD S2+IP HDMI USB kaartlezer H.265 TV IP Media Player Zwart

 

Ikzelf gebruik soms nog een oude OCTAGON SX88 H.265 HEVC HD , die draait best goed !! 🙂

ivm De 3 Astra's & FTA is deze echt wel ok , echter geen UHD K4 !!

Nieuw niet echt meer te vinden , maar ach .... ik ben er toch te vrede van !!

https://www.octagon-germany.eu/downloads/digital-receiver/hdtv-receiver/sx88dw

 

 

OCTAGON SX88 H.265 HEVC HD.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb nu de TV A95k thuis en de satkabel werd aangesloten met mogelijkheid op te nemen. Toch wel handig bij opnemen  de andere posten van de satelliet te blijven bekijken. Daarom wil ik de suggestie van Johansson 9645S KIT verder onderzoeken.

Als ik het goed begrijp moet de stacker in mijn geval buiten aan de muur dicht bij de schotel geplaatst worden. Maar dan de aansluitingen. Nu komen de drie LNB samen in een DiSEqC switch 4/1 en vertrekt er een naar de Sattuner van de TV.

Bij de Johnsson zie ik stacker twee frequentie ingangen heeft die nodig zijn om te stapelen, maar ik heb er drie of een.

Hoe zit dat dan?

Mogelijk is er iemand bereid mij inzicht in deze te geven.

Ook nog de vraag dat het nog altijd om 7mmF-stekkertjes gaat. Kabel heb ik nog, maar moet die terug wat bestellen.

U ziet dat ik een leek ben, maar wel wil knutselen.

Oeki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je dient twin of quad LNB's in je schotel te monteren.

Je voegt dat een 2e diseqc schakelaar toe bij de schotel, van elke lnb gaan dan 2 kabels naar elk een diseqc schakelaar.

De uitgangen van de 2 Diseqc schakelaars sluit je aan op de stacker.

Bij de ontvanger monteer je de destacker en vor je de 2 uitgangen naar je 2 tuners van je ontvanger.

 

De beste oplossing is altijd een 2e kabel van je schotel naar je ontvanger trekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CEESV

Het lijkt me beter dat ik me nog toch op die extra kabel concentreer. Ik heb namelijk nog een lege leiding onder het parket gemaakt, ooit voor extra luidsprekers aan te sluiten, maar daar is nooit wat van gekomen. Alleen moet die dan over ons terras en onder langs de schuifdeuren, maar niet per sé onmogelijk. 

Daarom heb ik nog een vraag over de switch 4/1. Daar is maar één uitgangsaansluiting mogelijk.

Voor die tweede kabel moet ik dan zoeken naar een andere DiSEqC?

En dan een tweede vraag: voor een nieuwe coax kabel, welke is daarvan de beste en meest hoogkwalitatieve als ik ga voor de hoogste signaaloverdracht?

Informatie die ik vond bij mijn TV is dat ik 2 sattuners heb en dan nog de opmerking> Middelhoge frequentie 950-2150 MHz

Bedankt bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb bij verder zoeken reeds antwoord gevonden over kabelkwaliteit: KOKA 799.

Daarbij moet je zeker kiezen voor F-connector 7 mm?

Weet echter niet hoe een tweede kabel aan te leggen en het lukt me niet antwoorden te vinden. Dubbele switch 4/1 en dus dubbele draad van LNB?

Kan iemand mij daarbij helpen?

Ook bij gebruik van de TV-tuners. Kan ik de tweede leiding dan gewoon aansluiten op de tweede sat-aansluiting en werkt dat dan softwarematig bij een Sony a95k? Mogelijk heeft iemand die ervaring

Oeke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan deze kabel gebruikt worden voor goede satellietontvangst?   > PremiumX five shielded  cu coaxial 135 db ce rohs class a

Deze heb ik nog liggen.  Moet ik naar Hirshmann Koka 799 eca voor de opnameleiding die ik als tweede wil aanleggen? Ik heb PremiumX vandaag al onder mijn parket getrokken, maar buiten moet nog gebeuren. Ook overweeg ik misschien een nieuwe schotel te nemen met nieuwe twin LNB's. Sprietje raadde mij Inverto Black Premium twin's aan. Moeilijk te verkrijgen echter. Kent iemand goede alternatieven?

Tenslotte nog een vraag over de schotel die zoals u kunt zien op de foto in voorgaande zijn tijd heeft gehad.

Heeft iemand een suggestie voor een nieuw degelijke schotel, waar ik de 13e, 19,2e en 28,2e op kan krijgen zoals nu.

Ik ben zo vrijmoedig om dit aan iedereen die dit leest, voor te leggen.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Oeki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je topic is geplaatst in "Overige merken Receivers" en dat wordt weinig gelezen en dekt de lading ook helemaal niet. Vandaar dat je nagenoeg geen reactie krijgt.

 

PremiumX five shielded  cu coaxial 135 db ce rohs class a zou een coaxkabel met een koperen middenader moeten zijn. Die kabel is goed te gebruiken. Of het daadwerkelijk om een koperen middenader gaat, is makkelijk met een magneetje te controleren. Knip een stukje middenader af en hou er een magneetje tegen aan. Plakt die vast, dan is het een ijzeren middenader. Die moet je niet gebruiken om problemen te voorkomen.


Een PremiumX Deluxe Twin LNB is prima bruikbaar omdat de lnb's die het dichtste bij elkaar staan (13e en 19,2e) 6,2 graden van elkaar staan.
Als ik het goed heb is je locatie "Oud-Turnhout".
Als je een Triax 97 met rail gebruikt, moeten de 13,0 en 19,2-lnb 61mm van elkaar staan h.o.h. en dat past prima met de PremiumX Deluxe Twin LNB waarvan de kopdiameter 61mm is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...