Ga naar inhoud


Overschakelen HD


Oeki

Aanbevolen berichten


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, Oeki zei:

Ik begrijp dat ze failliet zijn

dat begrijp je verkeerd, er zijn berichten geplaatst over Marysus tijden geleden op het VTI forum maar dat is niet de producent van de Vu+.

en ook hier op sat4all is het al eens besproken, de productie is in handen van = (produced by) Korean multimedia brand Ceru Co., Ltd.

 

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 'nieuwe' Zero4K staat inmiddels een andere producent dan Ceru Co. Wel nog een Koreaanse firma. Ben nu op het werk dus het bewijs kan ik vanavond pas posten. Marusys is/was de ontwikkelaar van de VU+ boxen. Deze is overgestapt naar het produceren van educatie apparatuur. Ceru Co maakte te boxen uit naam van Marusys...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5/8 flexibele buis heeft een binnendiameter van 13,6mm.

3/4 flexibele buis heeft een binnendiameter van 16,5mm

 

Een standaard goede coaxkabel heeft een diameter van 6,9mm, daarvan krijg je er dus nooit twee in een 5/8 flexibele buis en zelfs in een 3/4 flexibele buis geef ik je weinig kans e.e.a. afhankelijk van het aantal bochten in de buis.

Hoe lang is de coaxkabel ongeveer van de diseqc-switch tot aan je ontvanger?

 

Welke schotel heb je en welk type?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt professioneel ziet dat er niet uit, trek toch heel die buis eruit en maak daar twee nieuwe coaxkabels aan vast terwijl je dat doet. Als dat maar 15 meter is moet dat lukken en coax kan tegen weer en wind en hoeft niet in een buis te zitten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de VU+ Duo 4K SE werd recent door Jarco Kriek iets opgemerkt m.b.t. die CL+ module. Vu+ zou geen CL+ licentie hebben gekocht. 

 

Betekent dit dat het beter is hiervan af te zien bij mijn overwegingen? Ik krijg dan toch geen volwaardige reciever.

Hoe ernstig is dat en welk type zou voor mij dan wel geschikt zijn voor topprestaties en gemak (zonder twee tuners dan maar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je komt dan in aanmerking voor een ontvanger met gesloten software van Canal digitaa

je moet dan wel verplicht reclame kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Oeki zei:

Vu+ zou geen CL+ licentie hebben gekocht.

Dit is inderdaad zo, maar er zijn achterpoortjes bij o.a. OpenPLi en VTi waardoor het wel werkt met modules tot versie 1.3 inbegrepen.

Dit gaat al jaren goed met mijn CI+ module van Telenet op mijn Vu+, maar er zijn geen garanties dat dit in de toekomst ook steeds zo zal zijn.

BTW: het is CI+ (en niet CL+).

 

Dat Kriek-verhaal ging over iets anders, denk ik. Ziggo wou oorspronkelijk de 4K-kanalen niet openstellen voor mensen die via een CI+ module keken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel via VTi als OpenPli is er een mogelijkheid om CI+ te gebruiken.. Bij OpenPli >=8.1 moet er in de map /ect/ciplus wat certifikaten geplaatst worden en dan werkt CI+ 1.3 prima..

Jarco Kriek is nu niet bepaald een referentiebron van (correct) nieuws......

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, wat een zootje. Tja, daar zou ik maar niet aan beginnen om te proberen een tweede coaxkabel door te trekken. In dit geval lijkt me maar het beste om daar de Johansson 9645S Multiband converter stacker / destacker voor te gebruiken. Die is vrij prijzig. Normaal €105,- maar in Duitsland kost die bij een hele bekende Duitse satshop maar €79,90.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is inderdaad maar klein. Het lijkt er op dat het om een Jonsa schotel gaat. Ik zie dat je de 13e, 19,2e en 28,2e ontvangt en dat gaat allemaal maar net met de lnb-klemmen tegen elkaar die gelijk zijn aan de lnb-klemmen van de Maximum. Dan kunnen ze niet dichter op elkaar dan 65mm en daarmee kun je gewone lnb's gebruiken met een kop van 60mm. Je hebt er nu de inverto black premium single-lnb's op zitten met een kopdiameter van 49mm.
De Inverto Black Premium twin wordt al enige tijd niet meer gemaakt maar is nog wel te koop. Die adviseer ik je ter vervanging van de single uitvoering die je nu hebt.

 

Inverto Black Premium Twin.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sprietje, ik ga ervan uit dat je voorstel nu, in lijn ligt met je vorige voorstel  om  via die ene kabel met de Johansson 9645S te gaan werken zodat ik op een ander kanaal een opname kan doen. Ik zou bij die verkoper ook mijn Vu+ uno 4k se kunnen kopen met 2x sat tuner. Men vraagt dan ook of er software bij moet. Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar begrijp uit alle opmerkingen hier dat het goed is om te kiezen voor OpenPli of toch die andere Open ATV?

Die twin lnb's zij gewoon te vervangen zonder verdere aanpassing van de stand? Bedankt voor uw hulp, juist zoals enkele jaren geleden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...