Ga naar inhoud


Overschakelen HD


Oeki

Aanbevolen berichten

Eerder heb ik op dit forum goed advies ontvangen over mijn satelliet-vragen. Voor mij wordt het nu dringend tijd om mijn oude SD-ontvanger van Aston Wamba 311 te gaan vervangen voor een HD-reciever. Maar waar kan ik onafhankelijk advies krijgen? Mogelijk hier. Wij kijken veel naar Duitsland, Frankrijk en Engeland op de FTA zenders. Hoge kwaliteit beeld en geluid en bedieningscomfort zijn belangrijk voor ons. Moet ik naar Humax, VU+, Gigablue of Technisat kijken. Liever meer betaald voor kwaliteit en comfort, dan teleurgesteld worden op dit vlak.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen of wijzen op onafhankelijke tests die niet bij doorklikken verbonden worden met ****** of ****** of ********

Het zou me enorm plezieren als u mij hierbij zou kunnen helpen of suggesties geven. 

Oeki

aangepast door ceesv
Namen shops verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

14 uren geleden, Oeki zei:

Voor mij wordt het nu dringend tijd om mijn oude SD-ontvanger van Aston Wamba 311 te gaan vervangen voor een HD-reciever.

Wil je enkel FTA kijken , dan zijn alle HD ontvangers zowat ok !!

bv , Een octagon SF 8008 , dit is een FTA twinontvanger !!

Handig ivm opnemen van programma's via een USB stick of externe HDD !!

 

OCTAGON SF8008 S2X TWIN 4K UHD 2x DVB-S2X

Key Features:
- Hisilicon Hi3798MV200 Huawei
- Quad Core 64Bit (4x 1.6GHz) 15000 DMIPS
- Flash 8GB eMMC
- RAM 1GB DDR4
- Gigabit LAN Ethernet (1000Mbps)
- WiFi built in, 300Mbit, 2x WiFi antennas
- 4-digit 7-segment display
- Card reader
- DVB-S2X (2x tuner)
- HDMI 2.0a & USB 3.0
- MicroSD slot

Specifications:
- Enigma2 Linux OS operating system
- DVB-S2X 4K UHD & Multistream
- PIP HD & UHD (picture in picture)
- HDR 10bit & HLG
- blindscan (blind search)
- Kodi
- HbbTV
- Stalker
- HW multiboot
- ffmpeq HW Playback Support
- 2160P Media Playback H.264 and H.265 HEVC
- OTA updates
- PVR recordings (* optional)
- 0.5W stand-by

Front:
- Power button on / off button
- 4-digit 7-segment display
- LED display (red / blue)
- IR sensor (infrared receiver)

Rear:
- H.265 HEVC 4K UHD DVB-S2X tuner LNB input 2x
- Dolby S-PDIF
- AV - Audio Video Jack - Jack to RCA
- RS-232 socket (maintenance & service)
- WiFi 2x WiFi antennas
- HDMI 2.0a output
- USB 2.0 port
- Network Gigabit LAN (1000Mbps)
- MicroSD slot
- Recovery (Reset) button
- DC-12V power supply
- Power switch on / off

Right Side:
- USB 3.0 port
- Card reader (CA CARD)

Package Contents:
- Receiver OCTAGON SF8008 S2X TWIN
- Remote Control
- 2 x batteries
- Operating instructions (Deutch & English & Nederlands)
- HDMI cable
- power supply (power supply)

Tuner & demodulator:
- DVB-S2X: Silabs Si2166-D60 & RDA5815m

Others:
- Dimensions (LxDxH) 220mm x 125mm x 40mm
- EAN barcode

- Power supply (power supply) DC12V-2A

 

Er bestaan ook minder ingewikkelde ontvangers , bv Octagon SX 88 ,

Nieuw niet overal meer verkrijgbaar , maar ivm FTA kijken is het altijd ok !!

 

Of wil je ook nog TVVlaanderen of CanalDigitaal kijken ??

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Oeki zei:

Heel belangrijk is ook dat mijn vrouw het kan instellen

OCTAGON SF8008 S2X TWIN 4K UHD 2x DVB-S2X

ivm opnemen:

Via de TV gids automatisch in te stellen en heb je er geen omkijken mee naar !!

Bij een vaste schotel heb je 1 twin LNB nodig , en indien je een diseqc gebruikt ,

2 , 3 of 4 disecqs & LNB's !! En bij bv een wavefield T90 , dan is het wel iets meer !!

 

Op de TWIN ontvanger hier bij mij:

Ik gebruik 1 vaste schotel op de ene LNB-ingang & de andere op een draaibare schotel !!

Ik kijk enkel FTA , want betaal-TV interesseert mij geheel geen fluit !!

Nog dit:

Ik gebruik op mijn beide schotels een QUAD-LNB , omdat ik 3 ontvangers gebruik !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een schotel hangen met daarvoor 3 LNB die samen uitkomen op disecqs-ding en via de coaxkabel het huis inkomen en naar de Wamba gaan. Meer heb ik niet, dus mogelijk ook geen aansluiting voor 2 tuners, begrijp ik of kan ik toch opnemen, maar niet naar een ander satellietkanaal kijken op hetzelfde moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat geeft je situatie goed weer.

Alleen programmas welke in hetzelfde quadrant zitten kan je tegelijk kijken en opnemen.

Vervang je lnb voor een twin uitvoering, een 2e diseqc switch en een extra kabel heft deze beperking op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Ik lees al jarenlang goede recensies over Vu+ en zie dat jij er ook in gelooft. Ik begrijp dat ze failliet zijn, maar bepaalde toestellen nog leverbaar.

Welk model zou als beste kunnen dienen voor mijn bestaande situatie of is de meerprijs absoluut overkill? Ik zoek de hoogste kwaliteit want ik waag volgende maand de stap naar de Sony A95k Qled TV en wil daarvoor de beste bron. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, of ze failliet zijn weet ik niet, er zijn de afgelopen 2 jaar grote tekorten geweest bij chips leveringen, wanneer je geen componenten krijgt kan je geen ontvangers bouwen.

 

Ik ben tevreden over mijn Vu+ ontvangers, maar er zijn ook andere goede merken.

 

Koop  een 4k ontvanger met een ingebouwde kaartlezer en een ingebouwde aansluiting voor een Ci module, daarmee ben je redelijk toekomst zeker.

 

Vervang voor klein geld de single lnb's in je schotel voor twin of quad LNB's en trek een exrtra kabel naar je ontvanger.

 

Je bent dan flexibel bij tegelijk kijken en opnemen, waarbij je wel moet bedenken dat je kaart een limiet heeft in het aantal tegelijk te decoderen programma's.

Op dit moment is die limiet tussen 2 en max. 4 programma's tegelijk decoderen.

 

Ik heb zelf een Vu+ Solo 4k en een Duo 4k SE in gebruik, die voldoen uitstekend.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg af en toe een mail van een satellietzaak dat er een nieuwe partij Vu+ receivers is binnen gekomen. Ze worden dus nog geleverd, dus ik denk ook dat ze niet failliet zijn, maar dat het eerder een aanleverprobleem is van de onderdelen.

 

Nog een puntje op de i: zorg dat er een aansluiting is voor een CI+ module, ontvangers met aansluiting voor een CI module (zonder de +) kunnen ook nog voorkomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de extra info wat de Vu+ betreft. Bij gebruik van slechts een coaxkabel van de schotel, welk van de modellen van Vu+ kan dan dienen voor mijn doel met inderdaad die mogelijkheid van Cl+ module, of eventueel een alternatief waar ook op te nemen valt. Ik heb ook hier in België een abonnenment bij Scarlet waar ik een basispakket ontvang. Genomen na het wegvallen van de Teresstrial.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 minuten geleden, Oeki zei:

@ceesv

Ja, die tweede draad trekken zal echt niet gaan, ben ik bang in mijn situatie. Zal me moeten beperken tot die ene of kunnen er toch twee coax kabels door een geribde buis? 

Doorgaans lukt dat niet, 2 Coax kabels in een buis.

Er is eventueel een andere oplossing, een Stacker / destacker, welke de signalen van 2 LNB's op een kabel combineert en weer scheidt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat een 5/8 of 3/4 buis ? Door een 3/4 gaat dat wel als je met 2 bent en de dubbele kabels insmeert met wat vet. Als het een preflex is met 1 coax dan lukt het niet

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor nood bestaat ook de coax H109. Die is dunner en dan kunnen er 2 door een 5/8 buis (wel gevoeliger voor storing, dus dat kan een dingetje worden). Ik moet regelmatig 'onmogelijke' kabels trekken en ook daar komt een pot 'glibberatie' van pas i.c.m. een treksok (enkelvoudige Chinese vingerklem). Zeker als er niet teveel (scherpe) bochten in de buis zitten.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Oeki zei:

Bij gebruik van slechts een coaxkabel van de schotel, welk van de modellen van Vu+ kan dan dienen voor mijn doel met inderdaad die mogelijkheid van Cl+ module, of eventueel een alternatief waar ook op te nemen valt. Ik heb ook hier in België een abonnenment bij Scarlet waar ik een basispakket ontvang. Genomen na het wegvallen van de Teresstrial.

De VU+Zero 4K werkt prima als single tuner. Heeft 1 kaartslot en 1 CI slot. Heb er 5 draaien sinds 2019 en geen probleem ondervonden. Hij is er in 2 uitvoeringen DVB-S2X (satelliet) of DVB-C/T2 (kabel). Er is zelfs een PVR-Kit om een HDD aan te sluiten. De prijs komt dan boven de € 200. In dat geval doe je er beter aan om de VU+Uno 4Kse te kopen. Scheelt maar € 40. Je hebt dan meteen een leuk display erbij..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...