Ga naar inhoud


geen miracast ondersteuning


Hensat

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Eh, iets is mij niet duidelijk, wil je naar je laptop streamen?

 

Een laptop heeft geen stick nodig om naar de tv te streamen, alleen wifi of een netwerk verbinding, toch?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Eh, iets is mij niet duidelijk, wil je naar je laptop streamen?

 

Een laptop heeft geen stick nodig om naar de tv te streamen, alleen wifi of een netwerk verbinding, toch?

ik wil van de laptop naar de TV streamen en dat lukt nu niet. De functie heet Miracast die dit mogelijk maakt, mijn laptop heeft dat niet, heeft niets met de besturing van windows te maken. Met chromecast heb je alleen een adapter voor de TV nodig, maar ik wil miracast omdat ik weet dat dit goed werkt, heb dit ook op een andere laptop gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou helpen wanneer je aangeeft op welk besturing systeem je laptop draait.

 

Ik heb geen stick nodig om mijn laptop beeldscherm draadloos te delen of te splitsen op mijn tv scherm.

 

Ik druk op mijn laptop de Windows toets in, gecombineerd met de letter K, en mijn tv geeft op het scherm het laptopscherm weer!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ceesv zei:

Het zou helpen wanneer je aangeeft op welk besturing systeem je laptop draait.

 

Ik heb geen stick nodig om mijn laptop beeldscherm draadloos te delen of te splitsen op mijn tv scherm.

 

Ik druk op mijn laptop de Windows toets in, gecombineerd met de letter K, en mijn tv geeft op het scherm het laptopscherm weer!

ik gebruik windows11, klopt wat je zegt windows toets plus K dan zou het moeten werken, bij een andere laptop in huis ook, mijn laptop bied geen ondersteuning voor miracast die melding krijg ik ook, daarom zoek ik een dongel/adapter

aangepast door Hensat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het miracast protocol werkt als je TV en Laptop in hetzelfde wifi netwerk zijn opgenomen ( de pC of laptop moet dus ook een wifi module hebben )

Het werkt zelfs voor verschillende laptops, we hebben dat voor presentaties aan de klanten ook op ons bureau.

Zoals ik reeds aangegeven heb is op het internet veel "naslagwerk" over te vinden in de vorm van youtube uitleg.

 

welke melding zie je als je windows toets K drukt???

screenshot van de melding aub

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die melding laat geen apparaat zien.

Je tv heeft dus geen verbinding met je laptop.

 

Denk eraan dat de toestellen via wifi willen communiceren.

Wanneer een van de toestellen bekabeld aan lan hangt werkt het niet.

Gebruik je soms wifi repeaters?

 

Een miracast dongle voor je laptop bestaat niet, of het moet een usb naar WiFi dongle zijn voor een laptop zonder WiFi

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mogelijk heeft het te maken met een van de Windows Display drivers in je laptop.

WDDM 1.2 dient ondersteund te worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...