Ga naar inhoud


Twee schotels verbinden op 1 tuner


time2party

Aanbevolen berichten

Vraagje betreft het aansluiten van twee schotels op mijn ontvanger van Gigablue welke voorzien is van 3 tuners.

Ik heb recent een tweede schotel geplaatst voor de 13° Hotbird met een mono kop.

Heb reeds een schotel met een triple quad kop op voor de 19 -23 en 28°

 

Wat zou ik wensen:

 

Tuner A en B zijn reeds verbonden met de triple quad kop via elk een aparte coax kabel en op dit moment werkend.

Tuner A en B

A - 19

B - 23

C - 28

Op de triple quad LNB heb ik dus nog twee aansluitingen vrij.

 

Nu zou ik dit wensen op de nog niet gebruikte tuner.

Tuner C

A -13

B - 19

C - 23

D - 28

 

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


nog een coax bij trekken he en aansluiten met 4 losse lnb's op een multyrail 

 

  • Like 2

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt een diseqc schakelaar en een extra kabel naar je ontvanger nodig.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, time2party zei:

Dat begrijp ik niet, waarom moet ik nog LNB's hebben.

je schrijft toch dat je deze nog wil erbij hebben

welke afmeting heeft je nieuwe schotel ?

Nu zou ik dit wensen op de nog niet gebruikte tuner.

Tuner C

A -13 deze heb je al op de nieuwe schotel staan dus nog 3 erbij dan en een diseqce swiths op een multy rail 

B - 19

C - 23

D - 28

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon op tuner C de kabel van de schotel met 13 oost aansluiten?  Dan ben je er toch ook, ok heb je niet op die 3e tuner alle posities maar is dat echt nodig dan?

 

Wil je dat wel perse dan moet je met extra diseqc switches aan de gang.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Codx zei:

Waarom niet gewoon op tuner C de kabel van de schotel met 13 oost aansluiten?  Dan ben je er toch ook, ok heb je niet op die 3e tuner alle posities maar is dat echt nodig dan?

 

Wil je dat wel perse dan moet je met extra diseqc switches aan de gang.

Zo heb ik het voorlopig werken maar naar opnames toe lijkt het mij interessanter om ook de andere Astra's op de C tuner te hebben.

Gaat er dan een kabel van de triple LNB en een kabel van de Hotbird in de switch en dan naar tuner C?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, time2party zei:

aar naar opnames toe lijkt het mij interessanter om ook de andere Astra's op de C tuner te hebben.

Gaat er dan een kabel van de triple LNB en een kabel van de Hotbird in de switch en dan naar tuner C?

 

Ja, maar doe je zoveel opnames dat je meer dan 2 tuners nodig hebt?  Ik weet niet of die gigablue ook nog FBC tuners heeft anders heb je ook alles uit het hele kwadrant.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Codx zei:

 

Ja, maar doe je zoveel opnames dat je meer dan 2 tuners nodig hebt?  Ik weet niet of die gigablue ook nog FBC tuners heeft anders heb je ook alles uit het hele kwadrant.

Dat weet ik niet van die FBC tuners.

Ik kwam er niet met 2 tuners en heb er dan een derde bij geplaats, er vertrokken dan drie coax kabels van de triple qaud LNB naar elke tuner.

Dit werkte perfect maar nu staat er dus een schotel bij voor de Hotbird.

Ben niet zo vertrouwd met het gebruik van switches.

5 uren geleden, ceesv zei:

Je hebt een diseqc schakelaar en een extra kabel naar je ontvanger nodig.

Hoe sluit je deze dan aan? Kabel is geen probleem liggen er in reserve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik t’s goed begrijp, en hij is in de mogelijkheid, gewoon een coax kabel bijtrekken. Dan kan hij onafhankelijk opnemen de ene terwijl die kijkt naar een andere mits wat beperkingen op de 13, wegens 1 uitgang op de lnb.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...