Ga naar inhoud


Linux mint 2.1


Spotvogel

Aanbevolen berichten


Ach, heel vroeger dan MOESTEN we wel regelmatig de bios in, om dingen aan te passen, anders kreeg je geen verbinding met andere apparaten (sat ontvangers, printers, noem maar op).

Maar dat hoeft al HEEL lang niet meer, en sindsdien kijk ik eigenlijk nooit meer naar de bios. En ga ik er van uit dat anderen er ook afblijven.

Behalve dan natuurlijk om er voor te zorgen dat een laptop van een USB stickie opstart....

 

Tot die 2 verschillende laptops WEL van Linux Mint 20.3 op wilden starten en NIET van Linux Mint 21..................... 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hé uh een passend Linux Mint 22 vraagje van mij in dit topic

 

in de scherminstellingen kan ik alleen kiezen tussen 100% of 200% en niet custom zoals bijvoorbeeld 125%

 

is dat normaal of weet iemand dat te veranderen?

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een probleempje on top off vorige vraag.

Linux Mint heeft geen automount dus als je een locatie hebt toegevoegd en je herstart de pC is die locatie ook weer weg.

Een persistent mount is dat mogelijk op Linux Mint?

 

thank you

 

ach, dom van me.

tijden terug zelf de fstab aangepast voor de enigma2 boxen om te mounten...

Opgelost!

 

Quote

Mount a Share Automatically At Boot

Remounting the SMB share every time you restart the server can be tedious. You can instead set your server up to automatically remount the share every time you restart it using the following steps. Before starting these steps, make sure that the share is currently unmounted.

  1. Open the /etc/fstab file in your preferred text editor. This file contains configurations that the server uses on reboot to reconnect to shares (among other things). There are columns for the file system, mount point, type, and options.

  2. Enter the information below in each of the columns:

     
File: /etc/fstab
 
  • <file system>: //<IP Address of Server>/<Share on Server>
    <mount point>: <Mount Point>
    <type>: cifs
    <options>: credentials=<Credentials Filename>

    From the file above, replace <IP Address of Server> with the IP address of the server hosting the share, <Share on Server> with the name of the share you want to mount, <Mount Point> with the local mount point where you want to access the share, <Credentials Filename> with the name of your credentials file,

  • Save the file so the share is available next time you reboot the server.

  • Verify that the share is mounted correctly using the <Mount Point> as an identifier because the mount is reading the /etc/fstab file.

 

aangepast door Tonskidutch
p.s. rood

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

tijden terug zelf de fstab aangepast voor de enigma2 boxen om te mounten...

 

Je begrijpt dat een simpele gebruiker hier helemaal niks van wil weten? In 2002 schreef ik hier al dat Linux niks wordt voor de massa zolang ze dat soort flauwekul niet afschermen voor de gebruiker. We zijn inmiddels 22 jaar verder 🙂

 

Verdorie, nog 3 jaar en dan vier ik hier mijn 25 jarig jubileum. Wat organiseert Sat4All bij dit soort happenings? Feest in het Hilton met GoGo danseressen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat wordt een behoorlijk feest dan... @Psychosammie

 

een linux editor en toegang tot de root als admin is het met dat ene regeltje toevoegen aan fstab dus erg eenvoudig

al is mijn fstab jubileum dan nog enkele jaren verder weg dan jouw jubileum

 

en mensen die niet meer willen weten wat aanpassen is of dat je kan aanpassen die lopen ook vast op windows

suc6

:grin:

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Je begrijpt dat een simpele gebruiker hier helemaal niks van wil weten? In 2002 schreef ik hier al dat Linux niks wordt voor de massa zolang ze dat soort flauwekul niet afschermen voor de gebruiker. We zijn inmiddels 22 jaar verder 🙂

 

Ik denk dat je eens moet kijken naar Zorin OS, vooral Windows gebruikers kunnen daarmee per direct aan de slag. Zodra Windows 10 niet meer ondersteund wordt door Microsoft ga ik over op Zorin OS op een aantal computers.

 

https://zorin.com/os/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Tonskidutch zei:

48€ niet gratis.

maar wel behoorlijk hoog aangeschreven in de distro watch.

Ik heb er al meerdere achter de kiezen, nu ga ik eens Manjaro testen.

 

Is wel gratis, je hebt education, core en pro alleen de laatste moet je voor betalen.

 

Deze 2 zijn gratis en core is gewoon al helemaal compleet pro dus alleen als je echt pro aan de gang wilt gaan.

 

Capture.JPG.26324dcd6ac7b224212de5ca889e2ca1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar daar zit nu net het probleem, die pro heeft een veel professionelere ondersteuning en updates alsook pakketten. Hetgeen in die andere twee niet aanwezig is @Penthe.

Dat is net als bij de nieuwe Ubuntu, daar moet je tegenwoordig ook voor ondersteuning en pakketten betalen.

Niet voor het een of ander, maar de doorsnee linux pC gebruiker zal overigens toch alleen maar mail en internet gebruiken en een paar keer ocular of write.

Pas als het professionals zijn of het hobbygehalte is heel hoog heb je die extra's nodig.

 

Ook die heb ik geprobeerd gisteren.

OpenSuse Leap

Ubuntu

Kubuntu

Linux Mint

allemaal getest maar Majaro is heel practisch met het KDE interface.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...