Ga naar inhoud


Linux mint 2.1


Spotvogel

Aanbevolen berichten

40 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja, maar daar zit nu net het probleem, die pro heeft een veel professionelere ondersteuning en updates alsook pakketten. Hetgeen in die andere twee niet aanwezig is @Penthe.

Dat is net als bij de nieuwe Ubuntu, daar moet je tegenwoordig ook voor ondersteuning en pakketten betalen.

Niet voor het een of ander, maar de doorsnee linux pC gebruiker zal overigens toch alleen maar mail en internet gebruiken en een paar keer ocular of write.

Pas als het professionals zijn of het hobbygehalte is heel hoog heb je die extra's nodig.

 

Ook die heb ik geprobeerd gisteren.

OpenSuse Leap

Ubuntu

Kubuntu

Linux Mint

allemaal getest maar Majaro is heel practisch met het KDE interface.

 

Majaro is niet echt supported in VMware en kan daardoor dan waarschijnlijk de VMware Tools niet installeren. Ik kan wel even checken of VMware 17.5 het nu wel herkent. Maar waar haal jij de KDE interface vandaan want ziet die er echt niet tussen staan. Laat maar ik ziet dat Plasma de KDE versie is.

 

Capture.thumb.JPG.47f2c56e8dee5be1807f49b90ad82df1.JPG

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Ja kijk ik gebruik geen VMware meer.

Plasma desktop is KDE !

Dat had ik inmiddels al gezien en ook aangepast in mijn bericht.

 

Ik gebruik wel VMware want heb (nog)geen computer vrij om een nieuwe linux direct op te installeren en ik wil een nieuwe distro eerst eens testen voor ik die er permanent opzet. Maar heb Manjaro kde net gedownload en gaat straks als ik terug ben met mijn honden(die willen ook even rennen) het proberen te installeren in VMware.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaat ook Kubuntu 22.04.4 installeren en eens kijken hoe het daarmee gesteld staat. Linux Mint was leuk maar voldoet niet echt aan mijn wensen. Zorin OS was enkel bedoeld om er Windows apps op te draaien maar zoals jij al aangaf Manjaro is meer gelikt. Ook open-vm-tools geen enkel probleem daarmee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-3-2024 om 12:22, Penthe zei:

Ik denk dat je eens moet kijken naar Zorin OS

 

Ik heb ze denk ik allemaal wel eens geïnstalleerd onder VMWare.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

heel mooi

rechter muisklik op het linker tabblad

toevoegen

 

 

Manjaro is hier nu ook een blijver, is ook veel meer compleet onder de schil. Heb aan het begin van de avond Kubuntu 22.04.4 er ook bij gezet maar ondanks dat dit met easy install ging onder VMware was de open-vm-tools niet aanwezig wat wel was aangegeven dat die er na de install zou zijn. Die heb ik er met de console naderhand zelf maar ingezet. Verder draait Kubuntu ook prima al krijg ik wel een melding "SMBus Host Controller Not Enabled" maar dat schijnt er al heel lang in te zitten. Oplossing is blacklisten zodat het niet gestart wordt volgens de forums maar volgens mij doet dat allemaal niet zo veel kwaad met een low level melding.

 

Er staat hier 1 NAS maar die staat op een IMac pro en is geen onderdeel van het lokale netwerk hier in huis, deze kan dus niet aankoppelen met linux.

 

Ik gaat nu voorlopig aan de gang met Manjaro en Kubuntu die beiden kde plasma gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Ik heb ze denk ik allemaal wel eens geïnstalleerd onder VMWare.

 

Ik niet want heb het geduld daar niet voor het duurt mij altijd een beetje te lang, Ik heb Mandriva, Mandrake, Red Hat, Puppy Linux, Linux Mint en Open Suse op mijn computers gehad en nu onder VMware Manjaro, Kubuntu en Zorin OS. Alles heeft zijn voor en nadelen en het is nu net het vinden van de juiste distro die het beste bij je past en dat valt niet mee want er zijn er naar mijn mening gewoon veels te veel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Penthe zei:

net het vinden van de juiste distro

 

Ja , dat is het probleem. Ik gebruik commerciële Windows software die niet verkrijgbaar is voor Linux.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Ja , dat is het probleem. Ik gebruik commerciële Windows software die niet verkrijgbaar is voor Linux.

Ja daarom houd ik ReactOS al jaren in de gaten maar ben bang dat dit altijd te ver zal achterlopen want na jaren en jaren is het nog altijd in alpha status.

 

https://reactos.org/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe

 

je kan ook de Vu+ receiver als NFS server koppelen aan je Manjaro linux verkenner

nfs utils + NFS client erbij installeren / export aanpassen / hoppa

 

Overigens @Psychosammie, die VMware heb ik een tijd gehad (via een licentie van ons bureau waar ik sysop speelde) en je kan dus ook het omgekeerde doen met je windows commerciële pascal software je hebt linux standaard op de pC en gebruikt die software in een Virtual Machine met Windows 10 of 11.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb Kubuntu eraf gegooid, Manjaro is stukken gebruikers vriendelijker en ga daarmee door al zitten er nog altijd schoonheids foutjes in KDE maar het is een heel fijn OS om mee te werken, fijner dan Windows 11 in ieder geval. Linux Mint valt hier voledig af jaren mee gewerkt maar schijnbaar zit dat os een beetje vast geroest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...