Ga naar inhoud


Linux mint 2.1


Spotvogel

Aanbevolen berichten


Een beetje omslachtig is zwak uitgedrukt! 🙂

Ik ga het maar op een Linux laptopje doen, als ik tijd over heb, want, met Windows is het helemaal een dag werk.

Maar, welke gek dit bedacht heeft?

Linux Mint was DE OPLOSSING voor Windowsgebruikers, en, dat was idd enigszins waar.

Nu niet meer dus.

Kostte mij gisteren een hele avond voor ik door had dat ik niets fout deed maar dat Mint 21 zonder integrety check niet kan werken.

Als ik echt tijd over heb ga ik lid worden van het Mint forum en daar uitleggen hoe achterlijk ze bezig zijn.....  😞

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
30 minuten geleden, Spotvogel zei:

Als ik echt tijd over heb ga ik lid worden van het Mint forum en daar uitleggen hoe achterlijk ze bezig zijn.....  😞

Succes daarmee....

 

Wat is integriteitscontrole Linux Mint?
De integriteitscontrole bevestigt dat uw ISO image correct is gedownload en dat uw lokale bestand een exacte kopie is van het bestand op de download servers.

Een fout tijdens het downloaden kan resulteren in een beschadigd bestand en willekeurige problemen veroorzaken tijdens de installatie.

 

 

Ze zullen die check niet voor niets ingevoerd hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik gebruik Mint al sinds versie 15 of zo denk ik. Misschien zelfs al langer...

Ging altijd prima, nooit problemen, nooit een gehakte of bewerkte versie gedownload en geïnstalleerd, ook nooit van anderen iets over gehoord.

Bij versie 20.1 nog geen enkel probleem, downloaden en installeren, klaar.

En nu bij versie 21 krijg je niet eens de keuze, je MOET die integriteit controle doen, anders werkt het niet.

 

Uhm, ik gebruik Open Pli al heel lang.

Als het daar plots zou gebeuren dat als ik even kort wil testen hoe een bepaalde satellietontvanger onder Open Pli werkt ik ook heel veel tijd en energie in een integriteit controle moet steken zou ik daar ook iets over zeggen op het forum.... 😁

En dat zou vermoedelijk ook een opmerking zijn van "wat is DIT nou weer voor iets achterlijks"! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Spotvogel zei:

Linux Mint was DE OPLOSSING voor Windowsgebruikers, en, dat was idd enigszins waar.

Er zijn heel veel distro's die voor de Windows gebruiker in aanmerking komen.

Die keuze is meestal mond op mond reclame en een paar tips van de ene gebruiker aan de andere gebruiker hoe een instelling c.q. installatie van software te doen. Meer niet.

Ik werk al jaren met OpenSuse en Ubuntu en als je geen herinstallaties wilt neem je de "rolling distributions" zoals Tumbleweed van Opensuse, die blijft geupdate worden zonder herinstallaties.

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmmm, blijkt achteraf niets met die integriteit controle te maken te hebben, die zit er al langer bij, en, kan je dus gewoon overslaan...

Tot 20.3 gaat het goed op die laptop, bij de volgende, 21 gaat het fout.

Blijken  veel oudere laptops te hebben, iets TE veel veranderd in de versie 21.

Het schijnt dat het via de 20.3 zichzelf laten upgraden naar 21 vaak WEL werkt, dat loopt nu, duurt nogal lang.

Ben benieuwd...

Maar, ook al zou dat werken, kost veel meer tijd, ik hoop dat ze in de 21.1 dit wat beter doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef het beestje een naam, Linux zelf een nieuwere versie er op laten zetten, Windows zelf een nieuwere versie er op laten zetten.

Gaat heel goed met moderne snelle laptops, bij oudere types kan je dat met Windows beter laten, dan werkt het apparaat alleen met een verse installatie snel.

Effect bij Linux valt me mee moet ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, die nieuwste versie van Mint draait via deze omweg  goed op die HP 6570.

Afwachten of dit bij latere versies nodig blijft, of dat ze nieuwere versies van Mint toch weer OK voor oudere apparaten maken, er was een hoop kritiek...

 

Over moderne software op oude apparaten gesproken, heb op een ander schijfje nu W11 op die oude HP laptop gezet, dat gaat dus ook, met een kleine aanpassing als je de installatie begint.

W11 valt me overigens mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-12-2022 om 22:09, Spotvogel zei:

Geef het beestje een naam, Linux zelf een nieuwere versie er op laten zetten, Windows zelf een nieuwere versie er op laten zetten.

Gaat heel goed met moderne snelle laptops, bij oudere types kan je dat met Windows beter laten, dan werkt het apparaat alleen met een verse installatie snel.

Effect bij Linux valt me mee moet ik zeggen.

Ik heb hier zelf zo'n oudere type HP 6570b die vanmiddag de update naar 22H2 heeft gedaan in een poep en een scheet.

Zit wel 16Gb intern geheugen en een SSD in. Maar buiten dat onderhoud ik ook nog een 2 tal HP 6550b die nog lekker snel gaan op W10.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 2-12-2022 om 12:24, Spotvogel zei:

Hmmmmm, blijkt achteraf niets met die integriteit controle te maken te hebben, die zit er al langer bij, en, kan je dus gewoon overslaan...

Tot 20.3 gaat het goed op die laptop, bij de volgende, 21 gaat het fout.

Blijken  veel oudere laptops te hebben, iets TE veel veranderd in de versie 21.

Het schijnt dat het via de 20.3 zichzelf laten upgraden naar 21 vaak WEL werkt, dat loopt nu, duurt nogal lang.

Ben benieuwd...

Maar, ook al zou dat werken, kost veel meer tijd, ik hoop dat ze in de 21.1 dit wat beter doen....

 

Voor wie het interesseert?

Ik was met een andere oude HP laptop bezig, zelfde verschijnsel, een verse Mint 21 er op werkte niet, Mint zichzelf op laten waarderen van 20 naar 21 werkte wel.

Is mijn manier niet, dus, ik zoeken.

 F10, bios, advanced, boot options, boot mode, en dan  Legacy veranderen in UEFI.

Dan start de HP wel op met Mint 21 vers er op.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...