Ga naar inhoud


SF8008 beginnersvragen


PeterSat67

Aanbevolen berichten

Gisteren de Octagon SF8008 ontvangen. 
Ik heb enkele ‘beginnersvragen’. 
Ik wil deze uitsluitend gebruiken voor feed hunten. 
 

1. er staat OpenPLI op geïnstalleerd. 
Is OpenATV een betere optie voor mijn doel?

 

2. OpenATV via een usb stick of sd kaart overzetten neem ik aan?

 

3. Wanneer moet je een backup maken?

 

4. Als je via multiboot van bv OpenPLI naar OpenATV omschakelt, wat gebeurt er dan met de instellingen in OpenPLI? Kun je altijd terug en dan ga je verder op het punt waar je in de image gebleven bent?  


5. Ik heb een h-h motor die ik nog moet configureren in OpenPLI. Dat zal ik dan ook in OpenATV moeten doen?


6. Als ik in OpenPLI naar een bepaalde satelliet draai, hoe weet OpenATV dan de positie van de schotel?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 minuten geleden, PeterSat67 zei:

Gisteren de Octagon SF8008 ontvangen. 
Ik heb enkele ‘beginnersvragen’. 
Ik wil deze uitsluitend gebruiken voor feed hunten. 
 

1. er staat OpenPLI op geïnstalleerd. 
Is OpenATV een betere optie voor mijn doel?

 

2. OpenATV via een usb stick of sd kaart overzetten neem ik aan?

 

3. Wanneer moet je een backup maken?

 

4. Als je via multiboot van bv OpenPLI naar OpenATV omschakelt, wat gebeurt er dan met de instellingen in OpenPLI? Kun je altijd terug en dan ga je verder op het punt waar je in de image gebleven bent?  


5. Ik heb een h-h motor die ik nog moet configureren in OpenPLI. Dat zal ik dan ook in OpenATV moeten doen?


6. Als ik in OpenPLI naar een bepaalde satelliet draai, hoe weet OpenATV dan de positie van de schotel?

 

 

 

 

1. Nee

2. Dan n.v.t.

3. Ik maak een backup automatisch elke nacht op een USB-stick dat permanent in de box zit met de plugin Automatic Full Backup

en de Auto backup (standaard in PLi) bewaart je instellingen zodat die weer teruggezet worden bij een nieuwe flash.

4. De instellingen in OpenPLi blijven bewaard en je gaat inderdaad verder waar je gebleven was.
5. Ja

6. Dat weet OpenATV dan niet, maar dan geef je daar weer een commando 'ga naar' en je rotor gaat dan daar naartoe.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij alle andere images buiten OpenPLi mis ik heel veel opties.
Misschien voor feedhunten niet belangrijk, wat belangrijk is dan denk ik is dat blind scan goed werkt.
Met OpenPLi op mijn Dreambox werkt dat goed, maar dat zegt nog niks over een SF8008.
Misschien dat @Mimisiku het weet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit in de flash een Pure2 image , is veel stabieler dan OpenPli en OpenATV.
Bij die laatste twee images werkt de blindscanfunctie niet naar behoren. Tijdens een blindscan stopt deze regelmatig en gaat je ontvanger terug opstarten , is héél vervelend. Bij de Pure2 image gebeurt dit praktisch nooit.

Wil je de Pure2 in de flash gebruik dan uitsluitend een "recovery_emmc" image !

 

https://www.pur-e2.club/OU/images/index.php?dir=6.5/octagon/Recovery/

 

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden maar je moet je wel wat gewennen aan de gebruikersinterface . Ik werk met een sd kaart waarbij de andere images op geïnstalleerd zijn in slot2 , 3 en 4 die ik via de multiboot kan opstarten. ( hierbij de images wel in zip laten staan ! )

Ik heb deze staan :

slot1  :  Pure2 6.5
slot2  :  OpenPli  8.3

slot3  :  OpenATV 7.2
slot4  :  Openspa 7.5

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, PeterSat67 zei:

@Crazy Sat dank je voor de info. 
kun je mij uitleggen hoe ik de multiboot voor elkaar krijg?

wat moet ik op de sd kaart zetten?  
Daarna van SD naar een slot kopieëren?

 

Ik heb de ontvanger pas enkele dagen….

Op de onderstaande link kun je heel veel vinden.

OCTAGON SX988 4K, SF8008 4K UHD Linux E2 & SF8008M | Octagon Forum (octagon-forum.eu)

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer openpli werkend te krijgen. 
Ik heb een usals h-h motor. 
 

Maar in het configuratie menu staan de tuners gedeactiveerd. Als ik die wijzig naar ‘rotor’ slaat hij dit niet op. Bij het drukken van de groene toets zie ik weer de tuners gedeactiveerd staan. 
 

Doe ik iets fout of betreft het een bug?

 

De optie blindscan resulteert in een error en herstart….

aangepast door PeterSat67
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Plepkeshenkie @PeterSat67

Meer in dit draadje :

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-12-2022 om 23:52, PeterSat67 zei:

Ik probeer openpli werkend te krijgen. 
Ik heb een usals h-h motor. 
 

Maar in het configuratie menu staan de tuners gedeactiveerd. Als ik die wijzig naar ‘rotor’ slaat hij dit niet op. Bij het drukken van de groene toets zie ik weer de tuners gedeactiveerd staan. 
 

Doe ik iets fout of betreft het een bug?

 

De optie blindscan resulteert in een error en herstart….

Staat het gebruikersniveau op Expert?

Er waren dacht ik twee verschillende blindscan plugins (blindscan en satscan), maar ik lees ook dat het niet altijd werkt (hardware-afhankelijk).

 

6 uren geleden, PeterSat67 zei:

Ik probeer via OpenWebif de tuner te bedienen. 
Maar ik mis de belangrijkste opties. 
namelijk het ontvangst menu. 
Automatisch en handmatig zoeken kan dan niet. 
Maar ook geen rotor opties en blindscan. 
 

is er een mogelijkheid om deze opties via de pc te bedienen?

Bekijk onder Applicaties de instellingen bij Webif eens na.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De door jou gevraagde bedieningselementen via de webinterface gaat niet. Ik vraag me ook af waarom je dat wil want bijv tunerinstelling is vaak eenmalig en blindscan doe je ook niet elke dag.

Wat betreft de tunerinstelling maak eens een screenshot van jou instelling. Screenshot maken gaat prima via de webinterface

IN de bijlage zie je mijn instellingen voor tuner A die op usals draait.

Hoe heb je de ontvanger aangesloten op de rotor. Is dit rechtstreeks met 1 kabel of zit er een switch tussen.

Verder niet wanhopen want door dat er zoveel mogelijk is duurt het ook wel wat langer om alle instellingen te snappen.

 

1_0_1_5D_CB2B_16E_A00000_0_0_0_20221209100957.jpg

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...