Ga naar inhoud


SF8008 beginnersvragen


PeterSat67

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Een satontvanger gebruiken die 4.2.2 ondersteunt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere zender die ik selecteer in OpenWebif opent zich in een nieuw venster. Het zou handig zijn als het zappen in hetzelfde VLC venster gebeurt. Dat voorkomt het dat er veel vensters open zijn die steeds handmatig gesloten moeten worden. Dat maakt het een stuk gebruiksvriendelijker. Ik heb die optie niet gevonden. Iemand die dit wel is gelukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de ontvanger weer wat verder onder de knie.

Ik mis echter 2 opties (OpenPli).

1. Handmatig ingeven van een frequentie.

Bijvoorbeeld een stream die hier vermeld staat bij feedhunten.

2. Ik zou een lijst willen aanmaken met favorieten.

Deze is bij mij echter al behoorlijk gevuld (waarschijnlijk door de lijst Hans).

Hoe kan ik deze wissen?

Iedere regel handmatig wissen is niet te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

19 uren geleden, PeterSat67 zei:

Ik mis echter 2 opties (OpenPli).

1. Handmatig ingeven van een frequentie.

Bijvoorbeeld een stream die hier vermeld staat bij feedhunten.

2. Ik zou een lijst willen aanmaken met favorieten.

Deze is bij mij echter al behoorlijk gevuld (waarschijnlijk door de lijst Hans).

Hoe kan ik deze wissen?

 

1) Dat kan op 2 manieren, via Instellingen-> Tuners en zender zoeken.

      [Handmatig zoeken] heeft als voordeel dat je kunt filteren op alleen FTA.      

      [Signaal zoeker] heeft als voordeel dat je ziet of er een lock is.

      De beide methodes lijken erg op elkaar.

      Je moet wel de juiste satelliet kiezen en de zoekmodus veranderen in [Gebruikergedefinieerde transponder] om de parameters in te voeren.

 

2) Ik zou de hele lijst wissen en weer een nieuwe lijst definiëren met dezelfde naam.

 

     

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees de lijst uit met bijvoorbeeld Dreamset en wissen of wijzigen gaat een stuk makkelijker.

 

http://www.dreamset-editor.com/index.php

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere mogelijkheid is om de satellites.xml lijst ( per satelliet ) bij te werken met de plugin "TS-Satellites Editor" . Alles gebeurt dan via je ontvanger en niet via dreamset of een andere manier via de PC. Aan de hand van de ingescande lijst via blindscan uit EBS Pro ( die ik uitprint ) werkt je de gevonden TP's bij , voeg die toe  of verwijder je de TP's die dubbel zijn , enz...
Zo behoud ik altijd een "actieve" lijst van TP's in mijn satellietlijst .

 

Deze plugin haal je op bij Extensions en installeer die. Na een GUI herstart ga deze vinden bij Instellingen --> Kanalen Zoeken --> TS-Satellites Editor. Naarna gewoon op nr. 1 drukken (Open user.....  )

1_0_1_1_1_1_64AB6B_0_0_0_20010521140437.jpg

1_0_1_1_1_1_64AB6B_0_0_0_20010521140507.jpg

1_0_1_1_1_1_64AB6B_0_0_0_20010521140524.jpg

1_0_1_1_1_1_64AB6B_0_0_0_20010521140618.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een EBSpro compatibele ontvanger. 
Hier heb ik echter nog niets mee gedaan. 
 

Ik probeer nu als eerste een goede werkwijze te vinden voor het feed hunten. 
 

Ik zou dus feeds willen opslaan, maar kan geen optie vinden om de feeds die er nu in staan te verwijderen. Behalve handmatig een voor een. Dat is geen doen….  
 

Via EBSpro importeer je transponders, maar geen feeds?  Wat is dan de meerwaarde van een blindscan in de ontvanger zelf?

 

Verder stoei ik nog met BISS dat nog niet lukt. 
 

Ik kijk overigens op een laptop. Voor nog geen €15 een HDMI naar USB adapter besteld en het resultaat is een storingsvrij beeld op de laptop. 
 

Ook heb ik gemerkt dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen geen bestanden wist die je via telnet hebt toegevoegd. Een ‘echte’ fabrieksreset heb ik nog niet gevonden. Dus uitkijken met bestanden of installeren via telnet. 
 

Ik gebruik nu OpenPli. 
OpenATV vertaald niet alle menu’s. Deels blijft het in het Duits. Ik heb geen opties in OpenATV gezien die ik nu mis. 
 

Tot zo ver mijn ervaringen (en vragen) tot nu toe. 
 

Dank jullie voor de tips. 
Dat heeft me als ‘newbie’ al goed geholpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

k heb ook een EBSpro compatibele ontvanger. 
Hier heb ik echter nog niets mee gedaan. 
 

Ik probeer nu als eerste een goede werkwijze te vinden voor het feed hunten.

 

Als je een TBS USB ontvanger hebt , begin gewoon met feedhunten op een PC en niet op een Enigma2 ontvanger met blindscan functie !
Feedhunten doe je op je PC met EBSpro en een sofftwareprogramma zoals bvb. DVBDream . Indien hierin interesse stel je vraag in de topic bij de Feedhunters die vastgeprikt is. Neem het van me aan , heb meer dan 15 jaar ervaring op dit gebied , dus doe het en we kunnen je helpen....

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, PeterSat67 zei:

Blindscan via EBSpro duurt wel heel erg lang… 30 tot 40 minuten over 1 satelliet. Zeker in vergelijking met de Enigma2. 

Hier zojuist even met de TBS 5927  10 oost gescand en 58 transponders gevonden in 3.49 minuten.

Wel met blindscan 2 instelling

Bijgevoegd de xlm van 10 oost met de gevonden transponders.

We kunnen dit beter voortzetten op het forum feedhunters

0100.rar

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord bij Feedhunters

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...